SG.hu
Okostelefonos kultúrnyomozás a PLACCC Fesztiválon
Kultúrnyomozásra várja az érdeklődőket két német alkotó Budapest belvárosában a szeptember 21-én kezdődő PLACCC Fesztiválon. A helymeghatározáson alapuló városi játékhoz Androidos okostelefonokon kapnak feladványokat a résztvevők. Az ismeretlen-ismerős épületek, szobrok, észrevétlen csodák között sétálva apránként áll össze a környék története.
Izgalmas városi játékra invitálja a budapestieket és a turistákat két német alkotó, Richard Wetzel és Michael Straeubig szeptember 21. és 25. között a PLACCC Fesztiválon. A résztvevők saját vagy bérelhető Androidos okostelefonnal indulnak el a startpontról, a Ráday utca 58. szám alatti Jedermann Kávézótól, majd a készülék segítségével feladványokat keresnek és oldanak meg. A kérdések az épített és természetes környezetre, történelmi örökségünkre vagy éppen társadalmi problémákra utalnak a városkép részletein keresztül.
A játékosoknak első lépésben a feladványok helyét kell megkeresniük a környéken, vagyis a IX. kerületben. Ehhez a telefon képernyőjén látható térkép és a narancssárga ikonok adnak támpontot. Aki a megfelelő helyre ért, az érintőképernyőn „begyűjtheti” a feladványt, vagyis egy rövid leírást és fényképet kap. A képen egy első pillantásra be nem azonosítható városi részlet szerepel. A kapott információk és a fotó alapján kell rájönni, vajon milyen „városi tárgyra” vonatkozik a feladvány, és hol található a valóságban.
A megoldás lehet egy szobor, egy emlékmű vagy akár egy épület, de közös bennük, hogy a mindennapokban talán észre sem vesszük őket. A Tidy City című helymeghatározáson alapuló városi játék lényege, hogy a játékosok észrevegyék az apró részleteket, felfedezzék az észrevétlen csodákat, rendet tegyenek a nagyvárosi káoszban, és közben jól szórakozzanak. A játékot egyedül vagy két-három fős csapatokban érdemes kipróbálni.
A Tidy City játék a TOTEM nevű német-francia kutatási program keretében a Fraunhofer FIT és a Telecom & Management SudParis együttműködéséből született. A játékot külföldön már bemutatták, de aki esetleg Berlinben játszotta, egészen más élményt kap Budapesten, hiszen az alkotók minden városban új játékpályát fejlesztenek helyi résztvevők segítségével. A PLACCC Fesztiválra készült budapesti változathoz Kovács Krisztina dramaturg és a német alkotók közösen fogalmazták meg a feladványokat úgy, hogy azok fejtörést okozzanak és a játék végére összeálljon belőlük a környék története.
Izgalmas városi játékra invitálja a budapestieket és a turistákat két német alkotó, Richard Wetzel és Michael Straeubig szeptember 21. és 25. között a PLACCC Fesztiválon. A résztvevők saját vagy bérelhető Androidos okostelefonnal indulnak el a startpontról, a Ráday utca 58. szám alatti Jedermann Kávézótól, majd a készülék segítségével feladványokat keresnek és oldanak meg. A kérdések az épített és természetes környezetre, történelmi örökségünkre vagy éppen társadalmi problémákra utalnak a városkép részletein keresztül.
A játékosoknak első lépésben a feladványok helyét kell megkeresniük a környéken, vagyis a IX. kerületben. Ehhez a telefon képernyőjén látható térkép és a narancssárga ikonok adnak támpontot. Aki a megfelelő helyre ért, az érintőképernyőn „begyűjtheti” a feladványt, vagyis egy rövid leírást és fényképet kap. A képen egy első pillantásra be nem azonosítható városi részlet szerepel. A kapott információk és a fotó alapján kell rájönni, vajon milyen „városi tárgyra” vonatkozik a feladvány, és hol található a valóságban.
A megoldás lehet egy szobor, egy emlékmű vagy akár egy épület, de közös bennük, hogy a mindennapokban talán észre sem vesszük őket. A Tidy City című helymeghatározáson alapuló városi játék lényege, hogy a játékosok észrevegyék az apró részleteket, felfedezzék az észrevétlen csodákat, rendet tegyenek a nagyvárosi káoszban, és közben jól szórakozzanak. A játékot egyedül vagy két-három fős csapatokban érdemes kipróbálni.
A Tidy City játék a TOTEM nevű német-francia kutatási program keretében a Fraunhofer FIT és a Telecom & Management SudParis együttműködéséből született. A játékot külföldön már bemutatták, de aki esetleg Berlinben játszotta, egészen más élményt kap Budapesten, hiszen az alkotók minden városban új játékpályát fejlesztenek helyi résztvevők segítségével. A PLACCC Fesztiválra készült budapesti változathoz Kovács Krisztina dramaturg és a német alkotók közösen fogalmazták meg a feladványokat úgy, hogy azok fejtörést okozzanak és a játék végére összeálljon belőlük a környék története.