Berta Sándor

Hátrányos helyzetbe kerülhetnek a Facebookot nem látogató hallgatók?

Osztrák kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy egy visszahúzódó diákot motiválhat-e a Facebookon való megjelenés, vagy esetleg semmilyen hatást sem vált ki belőle?

Tanja Jadin, az Felső-ausztriai Szakfőiskola (FH OÖ) professzora úgy vélte, hogy nagy lehetőségek rejlenek a közösségi portálok rendszeres használatában, ezek a platformok kínálhatják ugyanis a legjobb lehetőséget a fiatalokkal való kommunikálásra. A közösségi oldalakhoz való hozzáférések ugyanakkor önmagukban nem erősítik a hallgatók motivációit.

Az FH OÖ professzorai régóta próbálják a diákjaikat összekötni Facebook-csoportok segítségével, Tanja Jadin ezért felmérést végzett a tanulók körében. Az eredmény meglehetősen érdekes lett, ugyanis ez alapján bizonyos diákok esetében teljesen értelmetlen a Facebook és a többi közösségi platform használata. A visszahúzódó fiatalok ugyanis a Facebook-csoportokban sem lettek aktívabbak, a posztolók és a lájkolók mindig ugyanazok közül kerültek ki. Általánosságban elmondható, hogy a férfiak némileg aktívabbak a nőknél a közösségi portálokon.

A tapasztalatok alapján a Facebook-fiókkal nem rendelkezők ugyanakkor azt kockáztatják, hogy gyakorlatilag kizárják őket a csoportból és elszigetelik őket. Ez Jadin szerint rossz megoldás, hiszen senki sem kényszeríthető arra, hogy naponta rendszeresen meglátogasson egy olyan honlapot, ami egyáltalán nem érdekli. Érdekesség, hogy Ausztriában az egyetemeken alig terjedt el a Google Plus és a Twitter használata. Ugyan a legtöbb oktatási intézménynek és hallgatónak van Google Plus-, illetve Twitter-fiókja, de a többségük egyáltalán nem aktív.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shownomarcy #26
    Így van. Itt nem a fb-ról van csak szó, meg arról, hogy csak egyedül az a trendi. Ennyire ne legyetek már punkok :D Itt minden olyan csatornáról szó van, ahol gyorsan terjed az információ. És ha kimaradsz, lemaradsz az infóval. Én sem voltam kolis és bizony volt, hogy így lemaradtam olyan segítségekről, amik jól jöttek volna és másnap zh kezdésekor tudtam meg, hogy "ja, nektek ilyen is van?" Akkor ott kézből kézbe gyorsabban terjedt az infó, mint az egyetemi netes hálózaton (ami fénysebességű volt az akkori otthoni netemhez képest) pedig már akkor is mentek a körlevelek dögivel naponta.
  • KopaszIsten #25
    Nos én is diplomáztam, és mi a körlevelet használtuk.
    Volt egy mél fiók, ahova fel volt véve az összes csoporttársunk e-mail fiókja, ahova továbbított automatikusan minden bejövő levelet a levelező szerver. Onnantól elég volt azt megadni a tanároknak, hogy mindenki megkapja, illetve oda üzenve tudtunk egymásnak közérdekűen üzengetni. (mi a lecke, tanulás segítő linkek, stb.)
    Szóval jól megvoltunk a faszbuk nélkül is. Én sem vagyok hajlandó regisztrálni...
  • Zoliz #24
    Ez a szemelyiseg tette a vilagmegvalto felfedezest:
    'A Professzorasszony'
  • Zoliz #23
    F@sbook fuggo a cikkiro is. Rosszul vagyok attol is mikor latom a baratnom rajta log. Soha az eletben nem regisztralok, mar csak azert sem, eddig siman megvoltam nelkule. Akivel tartani akarom a kapcsolatot azt ugysem digitalisan teszem.
  • tiaro #22
    Emberek, mi a rinya tárgya? A meglévő technológiát ki kell használni.
    Évente 1 postot, ha írok, de jól jött már, h fent vagyok.
    Senki sem kényszerít, hogy megoszd, mikor voltál wc-n egy macskás kép meg egy idézet mellett.
    24 órában azon élni, vagy szándékosan bojkottálni kb ugyanaz a szint.
  • torcipepe #21
    első diplomámnál a záróvizsga és az utána való buli képeinek megosztására hoztunk létre csoportot. a jegyzetek e-mailben, körlevélben, levlistán, illetve a weboldalamon keresztül cseréltek gazdát. 10 fős csoportnál ez nem volt bonyolult.
    most, hogy a másodikat csinálom, tagja vagyok a saját, illetve az 1 és 2 évvel korábban kezdett évfolyamok csoportjainak. ha bármi kell, küldik a dropbox public linket vagy valamelyik régebbi évfolyam által létrehozott weboldalról a hivatkozást. mert ugye van olyan tanár, aki 10 éve ugyanazt az anyagot használja és van aki félévente átdolgozza. a régi dolgok jönnek a hagyományos módon, az újakat meg nem kell 200 embernek elkérnie a tanártól, hanem gyorsan átküldik fb-n. másrészt vitát könnyebb folytatni úgy, hogy chat szerűen, időrendben vannak fent a hozzászólások, nem ömlesztve a körlevélben, ahol van aki az új hozzászólást a levél elején és van aki a végén írja.
  • Reg5 #20
    Nyilán akinek nincs fb-je annak mailben elküldik, de azt hittem ez egyértelmű.
  • Szefmester #19
    A körlevélről azt sem tudják páran micsoda... exemnek is folyton ment az oltás hogy regelj az fb-re és akkor meglesz a ami kell. Erre amikor csinált egy saját cuccot és töltötte fel akkor a myvipre, vagy valamelyik kis oldalacskára töltötte fel, megírta körlevélben.. jött is az anyázás..

    Most akkor mi is van? Kötelező az FB, de ha máshol lenne a kötelező jelentkezés akkor már lázadozunk? Mindezt úgy hogy volt levéllista... Bár oda egy kis besúgó folyton meghívta a tanárt is. XD
  • zord01 #18
    Jah amúgy ha az egyetem anno megpróbálta volna rám erőltetni ezt a kémgép gcit, és simán bepereltem volna.
    Ha meg nélküle nem vagyok képes megszerezi az anyagot, akkor az már akkora életképtelenség, hogy meg sem érdemeltem volna a diplomát...
  • zord01 #17
    ""A faszbuk és társai semmilyen tudást nem adnak, ahhoz viszont, hogy sikerrel vizsgázz, tudás kell."

    Ez így van, csak hogy az anyagot (digitális mivoltából adódóan) gyakran fb-n teszik közzé. Lehet menni könyvtárba is, de így gyorsabb."

    És az nem játszik, hogy felhívod a haverod, hogy tolja át mailben az anyagot???
    Mifelénk még az volt a divat.