Berta Sándor

Eladná a luxus mobiltelefonokat készítő cégét a Nokia

A finn mobiltelefon-gyártó sürgősen szeretné rendezni pénzügyi viszonyait és ennek egyik módja lehet bizonyos részlegek, illetve leányvállalatok eladása.

A Financial Times értesülései alapján az első áldozat a Vertu nevű, luxus mobiltelefonokat készítő cég lehet, amely iránt máris érdeklődik a Permira nevű vállalat. A gazdasági lap arról számolt be, hogy a lehetséges tranzakcióval kapcsolatos tárgyalások már előrehaladott állapotban vannak. A Vertu eladásának köszönhetően a finn konszern kereken 200 millió euróhoz juthat. A lap nem nevezte meg értesülése forrását, a cégek pedig nem kommentálták a beszámolót.

Ez a lépés kiválóan illeszkedik a Nokia hosszú távú stratégiájába, a társaság ugyanis meg akar szabadulni a fő üzletágához szorosan nem kapcsolódó tevékenységektől és részlegektől. A Vertu értékesítése egyébként nem új keletű ötlet, már tavaly év vége óta napirenden van. A nagy-britanniai székhelyű Vertu 1998-ban alakult meg, 2002 januárjában kezdte meg működését, a világ legdrágább mobil készülékei találhatók meg a kínálatában. Egyes modellekért akár több mint 245 000 eurót is elkér a cég, mely összegért cserébe kiemelt szolgáltatásokat kap a vevő. Az exkluzív ügyfélszolgálat egyebek mellett vendéglői asztalfoglalásban vagy koncertjegyek beszerzésében segédkezik.

Az Iglo és a Hugo Boss tulajdonosaként ismert Permira mellett a másik lehetséges vevőjelölt a svéd EQT lehet, amely szintén folytatott egyeztetéseket a Nokia vezetőivel a Vertu megvásárlásáról, ezek a tárgyalások azonban elakadtak. Ezenkívül más luxus mobiltelefonokat készítő vállalkozások is érdeklődtek a vállalat iránt. A tranzakció során a Goldman Sachs látja el tanácsokkal a Nokiát.

A Vertu készülékei jelenleg több mint 60 országban, köztük 2008 decembere óta hazánkban vannak jelen. A fő értéke a márkában és az ázsiai, illetve közel-keleti értékesítési lehetőségekben rejlik, emellett együttműködnek számos étteremmel és autókölcsönző céggel. A társaság forgalma becslések alapján évente 200-300 millió euró lehet. A Vertu City Brief nevű ajánlat keretében tavaly tavasz óta Budapestről is lekérhetők a legfontosabb adatok és a cég jelezte: új szolgáltatásokkal akarja megnyerni a potenciális vásárlókat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #1
    Nem sikerült egy apró könnycseppet sem kisajtolnom a hír okán...