Berta Sándor
Százezernyi munkahelyet teremt közvetetten a Google
A Google és a többi konszern közvetett munkahely-teremtő szerepe gyakran szóba kerül. A Német Gazdasági Intézet (IW Köln) mostani felmérésében kimutatta, hogy a német vállalkozások nagyon sokat köszönhetnek a keresőcégnek.
Túlzás nélkül állítható, hogy a Google online szolgáltatásai az elmúlt években komoly szerepet játszottak nem csak a felhasználók, hanem a vállalatok életében is. A Német Gazdasági Intézet legfrissebb felmérése szerint 2007 óta 28 000 német vállalkozás és ezáltal közel 100 000 új munkahely jött létre a Google internetes szolgáltatásainak köszönhetően. Ezek a cégek 2010-ben 8,6 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak.
Az internet a német vállalatok 18 százalékánál játszik központi szerepet, a Google ügyfeleinek számító társaságoknál ugyanakkor ez az arány 48 százalék. A legfeljebb 9 személyt foglalkoztató mikrovállalkozások a forgalmuk 42 százalékát bonyolítják az interneten, míg az 50 dolgozónál kevesebbet foglalkoztató piaci szereplőknél ez az arány 15 százalék. A németországi cégek 18 százaléka még mindig nem rendelkezik internethozzáféréssel, 32 százalékánál a világháló alárendelt, 32 százalékánál fontos, míg 18 százalékánál központi szerepet játszik.
A szakemberek kimutatták, hogy a Google-generáció tagjai jóval innovatívabbak a társaiknál és a rendelkezésükre álló összegek közel 20 százalékát fordítják kutatás-fejlesztésre. Ugyanez az arány a többi vállalkozásnál 11 százalék. Emellett a Google-generációba sorolható vállalatok több mint a fele volt képes már az első üzleti évében sikeres termék- vagy folyamatinnovációra. Az amerikai konszern ügyfeleinek közel kétharmada értékesíti a termékeit online, a német gazdaság egészét figyelembe véle ez csak a piaci szereplők 25 százalékáról mondható el. Minél jobban digitalizált a használt üzleti modell, annál több piacot és ügyfelet tudnak megnyerni a Google-generáció tagjai.
Túlzás nélkül állítható, hogy a Google online szolgáltatásai az elmúlt években komoly szerepet játszottak nem csak a felhasználók, hanem a vállalatok életében is. A Német Gazdasági Intézet legfrissebb felmérése szerint 2007 óta 28 000 német vállalkozás és ezáltal közel 100 000 új munkahely jött létre a Google internetes szolgáltatásainak köszönhetően. Ezek a cégek 2010-ben 8,6 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak.
Az internet a német vállalatok 18 százalékánál játszik központi szerepet, a Google ügyfeleinek számító társaságoknál ugyanakkor ez az arány 48 százalék. A legfeljebb 9 személyt foglalkoztató mikrovállalkozások a forgalmuk 42 százalékát bonyolítják az interneten, míg az 50 dolgozónál kevesebbet foglalkoztató piaci szereplőknél ez az arány 15 százalék. A németországi cégek 18 százaléka még mindig nem rendelkezik internethozzáféréssel, 32 százalékánál a világháló alárendelt, 32 százalékánál fontos, míg 18 százalékánál központi szerepet játszik.
A szakemberek kimutatták, hogy a Google-generáció tagjai jóval innovatívabbak a társaiknál és a rendelkezésükre álló összegek közel 20 százalékát fordítják kutatás-fejlesztésre. Ugyanez az arány a többi vállalkozásnál 11 százalék. Emellett a Google-generációba sorolható vállalatok több mint a fele volt képes már az első üzleti évében sikeres termék- vagy folyamatinnovációra. Az amerikai konszern ügyfeleinek közel kétharmada értékesíti a termékeit online, a német gazdaság egészét figyelembe véle ez csak a piaci szereplők 25 százalékáról mondható el. Minél jobban digitalizált a használt üzleti modell, annál több piacot és ügyfelet tudnak megnyerni a Google-generáció tagjai.