MTI
Bemutatta kiterjesztett valóságot kínáló szuperszemüvegét a Google
Hivatalosan is bepillantást engedett a kiterjesztett valóságot kínáló szuperszemüvegének kulisszatitkaiba a Google.
A cég a Google+ közösségi portálon mutatta be a valóságot a virtuális világgal kiegészítő Project Glass nevű szemüveget. Az oldalon közzétett "fantáziavideó" minimalista dizájnról árulkodik: a készülékhez mikrofon, és félig áttetsző képernyő tartozik, amely a felhasználó jobb szeme elé vetíti ki a szükséges, illetve a kért információkat. A vállalat Google X néven futó kísérleti laboratóriumának szakemberei azt remélik, hogy a felhasználókkal most megkezdett párbeszéd révén sikerül hasznos visszajelzéseket kapniuk, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy a készülék mikor és mennyiért kerül kereskedelmi forgalomba. A videó szerint a szemüveg első viselésekor a felhasználó 14 különböző szolgáltatás közül válogathat majd: tájékozódhat az időjárásról, a saját helyzet meghatározásáról, és a bejegyzett találkozóiról.
A szolgáltatások nagy részét maga a felhasználó, vagy az adott szituáció aktiválja. A kisfilm főszereplőjének szemüveglencséjén például apró figyelmeztetés jelenik meg, amikor szöveges üzenetet kap a barátjától. Miközben pedig bediktálja a saját válaszát, egy mikrofon képe tűnik fel a lencsébe épített képernyőn. A szolgáltatások között szerepel a Google Maps, amely apró nyilakkal jelzi a szemüveg viselőjének a célállomásához vezető helyes irányt. A készülékkel lehet fényképet készíteni, megosztani azt az ismerősökkel, videokonferenciát folytatni, és zenét hallgatni, habár a fülhallgatókat nem lehet látni a kisfilmben.
A The New York Times című amerikai lap egy korábbi cikke azt sugallta, hogy az első szuperszemüvegek nagyjából az év vége felé kerülnek forgalomba 250-600 dolláros (57-136 ezer forint) áron. A szakértők szerint azonban a videón látható technológia valószínűleg még nem piacképes. "Hatalmas anyagi lehetőségek rejlenek a fejlesztésben" - mutatott rá Chris Green, a Davies Murphy Group Europe vállalat vezető technológiai elemzője. "De még mindig nagy kihívásokkal kell szembenézni, egyebek között a technológia 'zsugorításával', illetve azzal, hogy az adatokat feldolgozó számítógép valóban könnyen hordozható legyen" - idézte a szakembert a BBC.
Amennyiben sikerül túllépni a méretbeli kihívásokon, akkor a Google vállalatnak komoly vetélytársai akadhatnak. Az Apple cég például 2008-ban szabadalmaztatta a lézeralapú "fejre erősíthető megjelenítőrendszer" ötletét, amellyel egyebek között az iPod készüléken tárolt videókat is meg lehetne nézni. A közelmúltban pedig a Sony és a Microsoft vállalatok is levédették a felhasználó szeme elé benyúló miniatűr megjelenítőfelülettel kapcsolatos ötleteiket.
A cég a Google+ közösségi portálon mutatta be a valóságot a virtuális világgal kiegészítő Project Glass nevű szemüveget. Az oldalon közzétett "fantáziavideó" minimalista dizájnról árulkodik: a készülékhez mikrofon, és félig áttetsző képernyő tartozik, amely a felhasználó jobb szeme elé vetíti ki a szükséges, illetve a kért információkat. A vállalat Google X néven futó kísérleti laboratóriumának szakemberei azt remélik, hogy a felhasználókkal most megkezdett párbeszéd révén sikerül hasznos visszajelzéseket kapniuk, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy a készülék mikor és mennyiért kerül kereskedelmi forgalomba. A videó szerint a szemüveg első viselésekor a felhasználó 14 különböző szolgáltatás közül válogathat majd: tájékozódhat az időjárásról, a saját helyzet meghatározásáról, és a bejegyzett találkozóiról.
A szolgáltatások nagy részét maga a felhasználó, vagy az adott szituáció aktiválja. A kisfilm főszereplőjének szemüveglencséjén például apró figyelmeztetés jelenik meg, amikor szöveges üzenetet kap a barátjától. Miközben pedig bediktálja a saját válaszát, egy mikrofon képe tűnik fel a lencsébe épített képernyőn. A szolgáltatások között szerepel a Google Maps, amely apró nyilakkal jelzi a szemüveg viselőjének a célállomásához vezető helyes irányt. A készülékkel lehet fényképet készíteni, megosztani azt az ismerősökkel, videokonferenciát folytatni, és zenét hallgatni, habár a fülhallgatókat nem lehet látni a kisfilmben.
A The New York Times című amerikai lap egy korábbi cikke azt sugallta, hogy az első szuperszemüvegek nagyjából az év vége felé kerülnek forgalomba 250-600 dolláros (57-136 ezer forint) áron. A szakértők szerint azonban a videón látható technológia valószínűleg még nem piacképes. "Hatalmas anyagi lehetőségek rejlenek a fejlesztésben" - mutatott rá Chris Green, a Davies Murphy Group Europe vállalat vezető technológiai elemzője. "De még mindig nagy kihívásokkal kell szembenézni, egyebek között a technológia 'zsugorításával', illetve azzal, hogy az adatokat feldolgozó számítógép valóban könnyen hordozható legyen" - idézte a szakembert a BBC.
Amennyiben sikerül túllépni a méretbeli kihívásokon, akkor a Google vállalatnak komoly vetélytársai akadhatnak. Az Apple cég például 2008-ban szabadalmaztatta a lézeralapú "fejre erősíthető megjelenítőrendszer" ötletét, amellyel egyebek között az iPod készüléken tárolt videókat is meg lehetne nézni. A közelmúltban pedig a Sony és a Microsoft vállalatok is levédették a felhasználó szeme elé benyúló miniatűr megjelenítőfelülettel kapcsolatos ötleteiket.