Berta Sándor
A Google adathalmozását támadja a Microsoft
Agresszív kampánnyal támadja a keresőcéget a Microsoft: több amerikai újságban helyeztek el egész oldalas hirdetéseket, amelyekkel a felhasználókat igyekeznek meggyőzni saját szolgáltatásuk előnyeiről.
A többek között a The Wall Street Journal, a The New York Times és a USA Today oldalain megjelent hirdetésekben a Microsoft egyrészt a Google-t támadta, másrészt a Google szolgáltatásaiból kiábrándult internetezőket akarja a Bing, a Hotmail, az Office 365 és az Internet Explorer kipróbálására, illetve használatára ösztönözni.
"A Google jelenleg több vitatott módosítást készít elő a legnépszerűbb termékeinél. Ezeknek a változtatásoknak, amiket olyan szavakkal igyekszik álcázni, mint az "áttekinthetőség", "egyszerűség", "következetesség", kizárólag egyetlen célja van: megkönnyíteni a Google számára, hogy összegyűjtse azokat a dolgokat, amiket az emberek keresnek, küldenek, mondanak vagy streamelnek" - írta hirdetéseiben az amerikai vállalat.
A Microsoft többek között azt vetette a vetélytársa szemére, hogy a jövőben a szolgáltatásait használó internetezőknek sokkal nehezebb dolguk lesz, ha meg akarják tartani az ellenőrzést a személyes adataik felett. A keresőcég szempontjából érthető a lépés, hiszen minden összegyűjtött információ növeli a hirdetők számára szolgáltatásaihoz tartozó csomagok értékét.
A redmondi konszern elismerte, hogy önmagában abban semmi kivetnivaló nincs, hogy valaki javítani akar egy termék minőségén, azonban szerintük egyensúlyt kell teremteni az igények és a felhasználók érdeklődési köre között. A Google által tervezett adatvédelmi változtatások viszont teljesen figyelmen kívül hagyják ezt az egyensúlyt. A kampány három részből áll majd, a mostani volt a bevezető és ennek célja, hogy a Microsoft lehetséges alternatívaként mutassa be saját szolgáltatásait.
A többek között a The Wall Street Journal, a The New York Times és a USA Today oldalain megjelent hirdetésekben a Microsoft egyrészt a Google-t támadta, másrészt a Google szolgáltatásaiból kiábrándult internetezőket akarja a Bing, a Hotmail, az Office 365 és az Internet Explorer kipróbálására, illetve használatára ösztönözni.
"A Google jelenleg több vitatott módosítást készít elő a legnépszerűbb termékeinél. Ezeknek a változtatásoknak, amiket olyan szavakkal igyekszik álcázni, mint az "áttekinthetőség", "egyszerűség", "következetesség", kizárólag egyetlen célja van: megkönnyíteni a Google számára, hogy összegyűjtse azokat a dolgokat, amiket az emberek keresnek, küldenek, mondanak vagy streamelnek" - írta hirdetéseiben az amerikai vállalat.
A Microsoft többek között azt vetette a vetélytársa szemére, hogy a jövőben a szolgáltatásait használó internetezőknek sokkal nehezebb dolguk lesz, ha meg akarják tartani az ellenőrzést a személyes adataik felett. A keresőcég szempontjából érthető a lépés, hiszen minden összegyűjtött információ növeli a hirdetők számára szolgáltatásaihoz tartozó csomagok értékét.
A redmondi konszern elismerte, hogy önmagában abban semmi kivetnivaló nincs, hogy valaki javítani akar egy termék minőségén, azonban szerintük egyensúlyt kell teremteni az igények és a felhasználók érdeklődési köre között. A Google által tervezett adatvédelmi változtatások viszont teljesen figyelmen kívül hagyják ezt az egyensúlyt. A kampány három részből áll majd, a mostani volt a bevezető és ennek célja, hogy a Microsoft lehetséges alternatívaként mutassa be saját szolgáltatásait.