Napi Online
Csak kevés helyen munkaeszköz az okostelefon
Az okostelefonok térhódítása a hazai üzleti szférát is elérte, a legalább egy főt foglalkoztató magyarországi cégek és intézmények nyolcadánál található céges okostelefon, a nagyvállalatok körében pedig már 71 százalékos penetrációt mért a BellResearch.
Sugár Mihály, a kutatócég vezető tanácsadója elmondta, hogy az okostelefonok elsősorban amiatt terjednek rohamosan a cégeken belül, mert a dolgozók saját készülékeit is megengedik majd használni vállalati célra, illetve hogy ma már csaknem mindegyik mobiltelefon-modell alkalmas az "okos" funkciók használatára. A közvetlen üzleti mobiltelefon-előfizetések közül összességében már közel minden tizediket okostelefonnal használják. Az üzleti szereplők körében az okostelefonok kínálta számos funkció közül az elektronikus levelezés és a mobilképernyőn történő netezés a leginkább elterjedt, de a GPS alapú navigáció is előkelő helyen szerepel a sorban.
A kifejezetten vállalati jellegű felhasználás, mint például a cég adatállományainak, dokumentumainak, prezentációinak elérése, esetleg szerkesztése, jelenleg még kevés helyen van fókuszban. Arra a kérdésünkre pedig, hogy a vezetők és a munkatársak körében milyen mértékben használják ki a készülékben rejlő lehetőségeket Sugár azt mondta, hogy a kihasználtságot nem tudjuk mérni, mert nincs rá megfelelő definíció (azaz: mikor számít kihasználtnak egy okostelefon). A cégvezetők többsége biztosan nem használja ki, mert nem affinisak az informatikai alkalmazások iránt.
Az alkalmazások még hosszú ideig elsősorban a levelezésre korlátozódnak − az sem biztos, hogy zömében vállalati célú és nem magánlevelezés. Az internet-hozzáférés lehetőséget adna a webes vállalati alkalmazások használatára, de az informatikai részlegek még nem készültek fel a heterogén okostelefon-operációsrendszerek integrálására.
Összességében pedig elmondható, hogy a legtöbb helyen az okostelefon-funkcióknak csak egy töredékét, ráadásul a cégek szempontjából nem is feltétlenül a gazdaságilag leginkább hasznot hajtó részét használják ki, az üzleti mobilalkalmazások egyelőre kevés helyen épülnek be szervesen a vállalati folyamatokba és az információs rendszerbe. A kutatás arra is rávilágít, hogy az okostelefonok használata − pontosabban birtoklása − ma még sok esetben elsősorban presztízsjellegű, illetve a vállalat egyfajta jutalomként adja ezeket, nem a munkakör és a hatékony alkalmazási lehetőségek szerint.
Sugár Mihály, a kutatócég vezető tanácsadója elmondta, hogy az okostelefonok elsősorban amiatt terjednek rohamosan a cégeken belül, mert a dolgozók saját készülékeit is megengedik majd használni vállalati célra, illetve hogy ma már csaknem mindegyik mobiltelefon-modell alkalmas az "okos" funkciók használatára. A közvetlen üzleti mobiltelefon-előfizetések közül összességében már közel minden tizediket okostelefonnal használják. Az üzleti szereplők körében az okostelefonok kínálta számos funkció közül az elektronikus levelezés és a mobilképernyőn történő netezés a leginkább elterjedt, de a GPS alapú navigáció is előkelő helyen szerepel a sorban.
A kifejezetten vállalati jellegű felhasználás, mint például a cég adatállományainak, dokumentumainak, prezentációinak elérése, esetleg szerkesztése, jelenleg még kevés helyen van fókuszban. Arra a kérdésünkre pedig, hogy a vezetők és a munkatársak körében milyen mértékben használják ki a készülékben rejlő lehetőségeket Sugár azt mondta, hogy a kihasználtságot nem tudjuk mérni, mert nincs rá megfelelő definíció (azaz: mikor számít kihasználtnak egy okostelefon). A cégvezetők többsége biztosan nem használja ki, mert nem affinisak az informatikai alkalmazások iránt.
Az alkalmazások még hosszú ideig elsősorban a levelezésre korlátozódnak − az sem biztos, hogy zömében vállalati célú és nem magánlevelezés. Az internet-hozzáférés lehetőséget adna a webes vállalati alkalmazások használatára, de az informatikai részlegek még nem készültek fel a heterogén okostelefon-operációsrendszerek integrálására.
Összességében pedig elmondható, hogy a legtöbb helyen az okostelefon-funkcióknak csak egy töredékét, ráadásul a cégek szempontjából nem is feltétlenül a gazdaságilag leginkább hasznot hajtó részét használják ki, az üzleti mobilalkalmazások egyelőre kevés helyen épülnek be szervesen a vállalati folyamatokba és az információs rendszerbe. A kutatás arra is rávilágít, hogy az okostelefonok használata − pontosabban birtoklása − ma még sok esetben elsősorban presztízsjellegű, illetve a vállalat egyfajta jutalomként adja ezeket, nem a munkakör és a hatékony alkalmazási lehetőségek szerint.