Gyurkity Péter
Továbbra is küszködik a Windows Phone 7
Nem tud megkapaszkodni az okostelefonok piacán a Microsoft új operációs rendszere, amely elődjénél is jóval kisebb szeletet birtokol. A Lenovo jövőre készül ilyen megoldással, miközben lezárult a Mango terítése.
Több alkalommal is hírt adtunk a mobil operációs rendszerek versenyéről, ezt pedig most megismételhetjük, hiszen a tengerentúlon a Nielsen tette közzé a legfrissebb adatokat, amelyek a harmadik negyedév végére, az előfizetéses készülékek megoszlására vonatkoznak. Az első kettő párosa magasan vezeti a mezőnyt, a többiek szinte labdába sem tudnak rúgni.
Az amerikai mobiltelefon-felhasználók immár 44 százaléka birtokol valamilyen okostelefont, vagyis gyors ütemben váltanak a vásárlók az újabb és újabb megoldásokra. A mezőnyt természetesen az Android vezeti, mégpedig csaknem 43 százalékkal, a második helyen pedig az iOS található, amely 28 százalékot tudott megszerezni/megtartani. Ők ketten tehát összesen a piac 71 százalékát uralják, előnyük pedig az appok terén még nagyobb, ott 83 százalék az övék (az amerikai piacon). A harmadik helyre a RIM futott be majdnem 18 százalékkal, a negyedik pedig a már jó ideje visszavonult Windows Mobile, amely még mindig a készülékek 6 százalékán található meg. Őt követi a Palm/webOS 2,2 százalékkal, a szintén lassú halálra ítélt Symbian 1,7 százalékkal, a sort pedig a WP7 zárja, alig 1,2 százalékkal.
Jó hír a Microsoft számára, hogy a Lenovo is piacra dobna ilyen megoldást, ám erre csak valamikor jövőre, pontosabban a jövő év második felében kerülne sor, erre utal legalábbis a cég részéről elhangzott nyilatkozat. A gyártó eddig alig 700 ezer készüléket értékesített az eredeti LePhone változat megjelenése óta, a napokban azonban egyszerre három új androidos példányról rántották le a leplet, a kínai piac pedig számos lehetőséget kínál - nem véletlen, hogy a Nokia is igyekszik minél előbb, még jövő tavasszal bemutatni itt a Lumia 800-at, hogy megtartsa kedvező pozícióját az országban.
A napokban egyébként végre a Dell Venue Pro is megkapta a Mango verziót, ezzel pedig lezárult a terítés, vagyis minden egyes meglévő példányon elérhető az új verzió. Ezt jövőre követi majd egy nagyobb frissítés, külön figyelmet szentelve a felemelkedő piacoknak.
Több alkalommal is hírt adtunk a mobil operációs rendszerek versenyéről, ezt pedig most megismételhetjük, hiszen a tengerentúlon a Nielsen tette közzé a legfrissebb adatokat, amelyek a harmadik negyedév végére, az előfizetéses készülékek megoszlására vonatkoznak. Az első kettő párosa magasan vezeti a mezőnyt, a többiek szinte labdába sem tudnak rúgni.
Az amerikai mobiltelefon-felhasználók immár 44 százaléka birtokol valamilyen okostelefont, vagyis gyors ütemben váltanak a vásárlók az újabb és újabb megoldásokra. A mezőnyt természetesen az Android vezeti, mégpedig csaknem 43 százalékkal, a második helyen pedig az iOS található, amely 28 százalékot tudott megszerezni/megtartani. Ők ketten tehát összesen a piac 71 százalékát uralják, előnyük pedig az appok terén még nagyobb, ott 83 százalék az övék (az amerikai piacon). A harmadik helyre a RIM futott be majdnem 18 százalékkal, a negyedik pedig a már jó ideje visszavonult Windows Mobile, amely még mindig a készülékek 6 százalékán található meg. Őt követi a Palm/webOS 2,2 százalékkal, a szintén lassú halálra ítélt Symbian 1,7 százalékkal, a sort pedig a WP7 zárja, alig 1,2 százalékkal.
Jó hír a Microsoft számára, hogy a Lenovo is piacra dobna ilyen megoldást, ám erre csak valamikor jövőre, pontosabban a jövő év második felében kerülne sor, erre utal legalábbis a cég részéről elhangzott nyilatkozat. A gyártó eddig alig 700 ezer készüléket értékesített az eredeti LePhone változat megjelenése óta, a napokban azonban egyszerre három új androidos példányról rántották le a leplet, a kínai piac pedig számos lehetőséget kínál - nem véletlen, hogy a Nokia is igyekszik minél előbb, még jövő tavasszal bemutatni itt a Lumia 800-at, hogy megtartsa kedvező pozícióját az országban.
A napokban egyébként végre a Dell Venue Pro is megkapta a Mango verziót, ezzel pedig lezárult a terítés, vagyis minden egyes meglévő példányon elérhető az új verzió. Ezt jövőre követi majd egy nagyobb frissítés, külön figyelmet szentelve a felemelkedő piacoknak.