Berta Sándor
Google-TV: a Logitech helyét az LG veheti át
A Logitech teljesen kiábrándult a Google-TV projektből, amibe komoly összegeket fektetett be, minden eredmény nélkül. A csalódott svájci vállalatot a programban a közeljövőben az LG válthatja fel.
A Google és a Logitech még tavaly október közepén rántották le a leplet az új szolgáltatásról és a keresőcég platformjának első készülékéről, amely gyakorlatilag ötvözte az internet és a hagyományos televíziózás legfontosabb előnyeit. Akkor úgy tűnt, hogy a keresési funkcióval, webes böngészéssel, külső alkalmazásokkal, valamint streaming szolgáltatásokkal kiegészülő megoldás sokak számára vonzó lehet, hiszen ezzel csaknem teljes értékű PC válhat a meglévő televíziókból. Azóta azonban kiderült, hogy a felhasználók érdeklődését nem keltette fel a projekt.
A svájci cég elemzőknek és befektetőknek tartott szakmai napot. A The Verge nevű IT-portál arról számolt be, hogy az eseményen Guerrino de Luca, a társaság vezérigazgatója meglehetősen kritikusan beszélt a projektről. A vezető szerint az egész elgondolás és a programban való részvétel egy "gigantikus hiba" volt a részükről, majd hozzátette, hogy egyelőre lezárják ezt a szakaszt. A meglévő raktárkészletet még kiárusítják, azonban nincsenek tervek egy Revue-utód vagy más Google-TV kompatibilis készülék kifejlesztésére, illetve piacra dobására.
De Luca közölte, hogy nagy reményeket fűztek a beltéri egységükhöz és abból indultak ki, hogy egy olyan eszközt jelentettek meg, ami tavaly karácsonykor egy valódi slágertermék lesz. Mindez azonban téves feltételezésnek bizonyult és a hiba a cégnek több, mint 100 millió dollárba került. A magas költségek miatt kellett De Luca elődjének, Gerald P. Quindlennek távoznia idén augusztusban. A mostani vezérigazgató szerint azonban a program sikertelensége nem az ő hibájukból következett be, hanem elsősorban a Google stratégiájára és a kiadott, béta szakaszban lévő szoftverre vezethető vissza. A rendszer a bevezetésekor még messze volt a kiforrott állapottól, a webes konszern azonban azt hitte, hogy forradalmasíthatja a televíziókat.
A Logitech első embere ennek ellenére nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a Google-TV sikeres lehet, de ez csak később következhet majd be, akkor, ha a kezelőszoftver kiforrott lesz. Addig azonban a fejlesztéseket inkább az oldalvonalról nézik. A Logitech augusztus óta 249 dollár helyett 99 dollárért árulja a Revue készülékeket, azonban mindez semmit sem ér, mivel a terméket egyáltalán nem keresik az emberek, sőt, akadtak, akik visszavitték a korábban megvásárolt beltéri egységeket.
A keresőcégnek azonban nem kell aggódnia, mivel a Logitech kiválása után is lesz partnere a projektben. A Google és az LG ugyanis együttműködnek, s a dél-koreai vállalat várhatóan a jövő januári CES kiállításon már be is mutatja az első Google-TV kompatibilis készülékét. A Google vezetőinek egyébként már a szolgáltatás bemutatása után komoly problémával kellett szembenézniük: a három nagy amerikai televízióadó (ABC, CBS, NBC) nem volt hajlandó elérhetővé tenni műsorait az új platform számára, amelynek a fejlesztése közel sem volt zökkenőmentes. Így a Google-TV Európában jövőre lesz elérhető.
A társaság november elején frissítette a szolgáltatást, amelynek használata még egyszerűbbé vált és a felvételek jobban igazodnak a televíziók képernyőjén elvárthoz. A társaság azt szeretné, hogy több alkalmazás jelenjen meg a platformra, ezáltal folyamatosan bővüljön az elérhető funkciók száma. A Google TV használói immár hozzáférhetnek az Android Market kínálatához is. Az új verzió az Android 3.0-ra (Honeycomb) épül. Módosították a kezelőfelületet és a szolgáltatást mélyebben integrálták a YouTube rendszerébe. Egy új program tovább javít a HD felbontású felvételek streamelésén és hatékonyabb együttműködést tesz lehetővé a cég keresőjével.
A Google és a Logitech még tavaly október közepén rántották le a leplet az új szolgáltatásról és a keresőcég platformjának első készülékéről, amely gyakorlatilag ötvözte az internet és a hagyományos televíziózás legfontosabb előnyeit. Akkor úgy tűnt, hogy a keresési funkcióval, webes böngészéssel, külső alkalmazásokkal, valamint streaming szolgáltatásokkal kiegészülő megoldás sokak számára vonzó lehet, hiszen ezzel csaknem teljes értékű PC válhat a meglévő televíziókból. Azóta azonban kiderült, hogy a felhasználók érdeklődését nem keltette fel a projekt.
A svájci cég elemzőknek és befektetőknek tartott szakmai napot. A The Verge nevű IT-portál arról számolt be, hogy az eseményen Guerrino de Luca, a társaság vezérigazgatója meglehetősen kritikusan beszélt a projektről. A vezető szerint az egész elgondolás és a programban való részvétel egy "gigantikus hiba" volt a részükről, majd hozzátette, hogy egyelőre lezárják ezt a szakaszt. A meglévő raktárkészletet még kiárusítják, azonban nincsenek tervek egy Revue-utód vagy más Google-TV kompatibilis készülék kifejlesztésére, illetve piacra dobására.
De Luca közölte, hogy nagy reményeket fűztek a beltéri egységükhöz és abból indultak ki, hogy egy olyan eszközt jelentettek meg, ami tavaly karácsonykor egy valódi slágertermék lesz. Mindez azonban téves feltételezésnek bizonyult és a hiba a cégnek több, mint 100 millió dollárba került. A magas költségek miatt kellett De Luca elődjének, Gerald P. Quindlennek távoznia idén augusztusban. A mostani vezérigazgató szerint azonban a program sikertelensége nem az ő hibájukból következett be, hanem elsősorban a Google stratégiájára és a kiadott, béta szakaszban lévő szoftverre vezethető vissza. A rendszer a bevezetésekor még messze volt a kiforrott állapottól, a webes konszern azonban azt hitte, hogy forradalmasíthatja a televíziókat.
A Logitech első embere ennek ellenére nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a Google-TV sikeres lehet, de ez csak később következhet majd be, akkor, ha a kezelőszoftver kiforrott lesz. Addig azonban a fejlesztéseket inkább az oldalvonalról nézik. A Logitech augusztus óta 249 dollár helyett 99 dollárért árulja a Revue készülékeket, azonban mindez semmit sem ér, mivel a terméket egyáltalán nem keresik az emberek, sőt, akadtak, akik visszavitték a korábban megvásárolt beltéri egységeket.
A keresőcégnek azonban nem kell aggódnia, mivel a Logitech kiválása után is lesz partnere a projektben. A Google és az LG ugyanis együttműködnek, s a dél-koreai vállalat várhatóan a jövő januári CES kiállításon már be is mutatja az első Google-TV kompatibilis készülékét. A Google vezetőinek egyébként már a szolgáltatás bemutatása után komoly problémával kellett szembenézniük: a három nagy amerikai televízióadó (ABC, CBS, NBC) nem volt hajlandó elérhetővé tenni műsorait az új platform számára, amelynek a fejlesztése közel sem volt zökkenőmentes. Így a Google-TV Európában jövőre lesz elérhető.
A társaság november elején frissítette a szolgáltatást, amelynek használata még egyszerűbbé vált és a felvételek jobban igazodnak a televíziók képernyőjén elvárthoz. A társaság azt szeretné, hogy több alkalmazás jelenjen meg a platformra, ezáltal folyamatosan bővüljön az elérhető funkciók száma. A Google TV használói immár hozzáférhetnek az Android Market kínálatához is. Az új verzió az Android 3.0-ra (Honeycomb) épül. Módosították a kezelőfelületet és a szolgáltatást mélyebben integrálták a YouTube rendszerébe. Egy új program tovább javít a HD felbontású felvételek streamelésén és hatékonyabb együttműködést tesz lehetővé a cég keresőjével.