• narumon
    #13
    Melyik részét nem érted? :)
    Nagyon egyszerű, (nem pontosan írom, csak, hogy értsd) minden film és komolyabb munka úgy készül, hogy beállítod a fókuszt arra amit élesnek akarsz látni - ezt a mélységélességgel tudod még befolyásolni, azaz meg tudod azt csinálni, hogy mondjuk az előtértben valami éles a háttérben meg elmosódott, vagy fordítva, de lehetőséged van úgy dönteni, hogy minden mindenhol éles. Az automata fókuszú kamerák jobbára ez utóbbi formában működnek, egyszerűen mindent fókuszban tartanak, ennek egyetlen előnye ha rohangászó gyereket kell felvenni aki néha egész arccal "bakapja" a kamerát, utána meg elszalad 50 méterre egy labda után. Manuális beállításokkal ehhez gyakorlat kell, nem is kevés. Viszont ezzel el is mondtuk az összes hátrányt, a kamera dönt helyetted, azaz nem tudod kiemelni a képből azt ami számodra fontos. A kép egy steril "semmi" lesz mindenféle hatás nélkül. Ha megnézel bármilyen Hollywoodi filmet, akkor ott abszolút látszik a manuális fókusz használata - mindegyikben, enélkül nem is készül film, mert a végeredmény nevetséges lesz - á'la néhány magyar film amit DV fossal forgattak.