Berta Sándor
Minden termékét internetképessé tesz a Bosch
A német konszern úgy döntött, hogy nem akar lemaradni a vetélytársai mögött és nem csak részt akar venni az internetes korszakban, hanem úttörő akar lenni. Prioritást kaphat a szoftverfejlesztés és az, hogy minden termék képes legyen csatlakozni a világhálóhoz.
A jövőben a Bosch minden egyes termékének internetképesnek kell lennie, független attól, hogy egy autóról, fűtőtestről vagy hűtőszekrényről van szó. A cég az új stratégia első lépéseként több tízmillió euróért felvásárolta a berlini Inubit szoftverfejlesztő céget, emellett további szoftvercégeket is figyelőlistára tettek. Így kívánnak olyan szoftverekhez jutni, amelyek intelligens autókban és hűtőszekrényekben használhatók, s hosszú távon az SAP, a Google és a más szolgáltatók konkurensévé teszik a vállalatot.
"A Bosch saját szoftver rendszerházat épít ki" - jelentette ki Heinz Derenbach, az új részleg vezetője. Derenbach közlése szerint egy új digitális világra készülnek fel, ahol a gépek nem csak az emberek buta szolgái, hanem képesek önálló munkavégzésre is. Az új megoldások számos termékbe kerülhetnek be, legyen szó akár autókról vagy más műszaki eszközökről. Véleményük szerint az új trend alapjaiban és minden korábbi innovációnál nagyobb mértékben változtatja majd meg az ipart.
A BITKOM szakmai szervezet becslései alapján az idén 19 milliárd euró értékben értékesítenek majd a kereskedők és a cégek beépített intelligenciával rendelkező termékeket, és ez a piac évente 11 százalékkal növekedhet. A hardverek és a szoftverek összeolvadnak: az SAP például nemrég egy olyan konténert fejlesztett ki a BMW és a német posta segítségével, amely tájékoztatja a tulajdonost a belső hőmérsékletről. A Siemens kutatói pedig olyan gépeken dolgoznak, amelyek képesek maguktól elvégezni a szükséges javítási munkákat. "Változás előtt álltunk, és részt akartunk venni ennek a világban a formálásában" - szögezte le Derenbach.
Karl Steinbuch kibernetikus és információelméleti szakember már 1966-ban megjelent könyvében, Az információs társadalomban megjósolta ezt: "Néhány évtized múlva alig lesznek olyan ipari termékek, amelyek nem fognak egybeolvadni a számítógépekkel." A hűtőszekrények, a kávéfőzők és a légkondicionálók kapcsolatba léphetnek majd nem csak egymással és a felhasználóval, hanem felcsatlakozhatnak az internetre is. Ez a dolgok és a szolgáltatások internetje, ahogy Franz Fehrenbach, a Bosch vezetője nevezi ezt az innovációs folyamatot. "A hardverek és a szoftverek egyre inkább egyetlen nagy ajánlattá olvadnak össze" - tette hozzá Siegfried Dais, a Bosch IT-ügyekért felelős vezetőhelyettese. A termékekből lassan szolgáltatások lesznek, amit persze nem a Bosch indított el, de nem is akar lemaradni.
A jövőben a Bosch minden egyes termékének internetképesnek kell lennie, független attól, hogy egy autóról, fűtőtestről vagy hűtőszekrényről van szó. A cég az új stratégia első lépéseként több tízmillió euróért felvásárolta a berlini Inubit szoftverfejlesztő céget, emellett további szoftvercégeket is figyelőlistára tettek. Így kívánnak olyan szoftverekhez jutni, amelyek intelligens autókban és hűtőszekrényekben használhatók, s hosszú távon az SAP, a Google és a más szolgáltatók konkurensévé teszik a vállalatot.
"A Bosch saját szoftver rendszerházat épít ki" - jelentette ki Heinz Derenbach, az új részleg vezetője. Derenbach közlése szerint egy új digitális világra készülnek fel, ahol a gépek nem csak az emberek buta szolgái, hanem képesek önálló munkavégzésre is. Az új megoldások számos termékbe kerülhetnek be, legyen szó akár autókról vagy más műszaki eszközökről. Véleményük szerint az új trend alapjaiban és minden korábbi innovációnál nagyobb mértékben változtatja majd meg az ipart.
A BITKOM szakmai szervezet becslései alapján az idén 19 milliárd euró értékben értékesítenek majd a kereskedők és a cégek beépített intelligenciával rendelkező termékeket, és ez a piac évente 11 százalékkal növekedhet. A hardverek és a szoftverek összeolvadnak: az SAP például nemrég egy olyan konténert fejlesztett ki a BMW és a német posta segítségével, amely tájékoztatja a tulajdonost a belső hőmérsékletről. A Siemens kutatói pedig olyan gépeken dolgoznak, amelyek képesek maguktól elvégezni a szükséges javítási munkákat. "Változás előtt álltunk, és részt akartunk venni ennek a világban a formálásában" - szögezte le Derenbach.
Karl Steinbuch kibernetikus és információelméleti szakember már 1966-ban megjelent könyvében, Az információs társadalomban megjósolta ezt: "Néhány évtized múlva alig lesznek olyan ipari termékek, amelyek nem fognak egybeolvadni a számítógépekkel." A hűtőszekrények, a kávéfőzők és a légkondicionálók kapcsolatba léphetnek majd nem csak egymással és a felhasználóval, hanem felcsatlakozhatnak az internetre is. Ez a dolgok és a szolgáltatások internetje, ahogy Franz Fehrenbach, a Bosch vezetője nevezi ezt az innovációs folyamatot. "A hardverek és a szoftverek egyre inkább egyetlen nagy ajánlattá olvadnak össze" - tette hozzá Siegfried Dais, a Bosch IT-ügyekért felelős vezetőhelyettese. A termékekből lassan szolgáltatások lesznek, amit persze nem a Bosch indított el, de nem is akar lemaradni.