Berta Sándor
A kínai piacot célozza meg a Bing
A Microsoft szeretné megvetni a lábát a kínai keresőpiacon és ezért együttműködési megállapodást kötött a Baidu vezetőivel. A szerződés értelmében a Bing szállítja a Baidu számára az angol nyelvű keresési eredményeket.
A Baidu jelenleg abszolút egyeduralkodónak számít a kínai keresőpiacon, részesedését 80 százalékára becsülik. A szolgáltatásnak nincs komoly konkurense, a Baidu mellett még a Google sem tud labdába rúgni. Mindez részben arra vezethető vissza, hogy a kínai hivatalok elvárják a külföldi internetes cégektől, hogy szűrjék ki a találatok közül a kényes vagy tiltott politikai tartalmakat. Ezek közé tartoznak az 1989-es véres Tiananmen téri eseményekről, Tibet elnyomásáról, a dalai lámáról és a Falun Gong mozgalomról szóló anyagok.
A The New York Times tudósítása szerint az összefogás az év végére válhat valósággá. A napilap utal rá, hogy a Microsoft elfogadta a feltételeket és cenzúrázni fogja a találatokat, bár erről egyelőre nincsenek konkrét információk. Emellett a The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Bing csupán az angol nyelvű eredmények egy részét szállítaná a kínai keresőcégnek.
A Baidu naponta 10 millió angol nyelvű keresést kap, melyeket mostantól a Bing fog kiszolgálni
A Financial Times az Analysys International piackutató cég adataira hivatkozva kiemelte: a Bing piaci részesedése jelenleg Kínában mindössze egy százalék, mindez azonban hamarosan változhat. A Baiduval kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően ugyanis a reklámbevételek száz százaléka a kínai vállalatnál marad, viszont a Bing ismertebbé válhat az ázsiai országban és ebből hosszú távon profitálhat majd.
A Baidu jelenleg saját adatai alapján naponta 10 millió angol nyelvű keresési eredményt jelenít meg. Kaiser Kuo, a konszern szóvivője a The New York Timesnak azt mondta: "Egyre többen keresnek angol szavak, fogalmak után. Ezen a területen eddig nem végeztünk jó munkát. Azonban ez most változni fog." Stefan Weitz, a Bing vezetője áprilisban úgy nyilatkozott: nem a Google-t akarják lemásolni és hosszú távon építik fel magukat. Ennek első eleme volt, hogy tavaly októberben együttműködési megállapodást írtak alá a Facebookkal, majd az idén februárban megkötött Microsoft-Nokia stratégiai szövetség kapcsán ismertté vált, hogy a finn mobiltelefon-gyártó a Binget használja majd a következő években a készülékein. A Bing egyre népszerűbb, elsősorban az Egyesült Államokban.
A Baidu jelenleg abszolút egyeduralkodónak számít a kínai keresőpiacon, részesedését 80 százalékára becsülik. A szolgáltatásnak nincs komoly konkurense, a Baidu mellett még a Google sem tud labdába rúgni. Mindez részben arra vezethető vissza, hogy a kínai hivatalok elvárják a külföldi internetes cégektől, hogy szűrjék ki a találatok közül a kényes vagy tiltott politikai tartalmakat. Ezek közé tartoznak az 1989-es véres Tiananmen téri eseményekről, Tibet elnyomásáról, a dalai lámáról és a Falun Gong mozgalomról szóló anyagok.
A The New York Times tudósítása szerint az összefogás az év végére válhat valósággá. A napilap utal rá, hogy a Microsoft elfogadta a feltételeket és cenzúrázni fogja a találatokat, bár erről egyelőre nincsenek konkrét információk. Emellett a The Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Bing csupán az angol nyelvű eredmények egy részét szállítaná a kínai keresőcégnek.
A Baidu naponta 10 millió angol nyelvű keresést kap, melyeket mostantól a Bing fog kiszolgálni
A Financial Times az Analysys International piackutató cég adataira hivatkozva kiemelte: a Bing piaci részesedése jelenleg Kínában mindössze egy százalék, mindez azonban hamarosan változhat. A Baiduval kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően ugyanis a reklámbevételek száz százaléka a kínai vállalatnál marad, viszont a Bing ismertebbé válhat az ázsiai országban és ebből hosszú távon profitálhat majd.
A Baidu jelenleg saját adatai alapján naponta 10 millió angol nyelvű keresési eredményt jelenít meg. Kaiser Kuo, a konszern szóvivője a The New York Timesnak azt mondta: "Egyre többen keresnek angol szavak, fogalmak után. Ezen a területen eddig nem végeztünk jó munkát. Azonban ez most változni fog." Stefan Weitz, a Bing vezetője áprilisban úgy nyilatkozott: nem a Google-t akarják lemásolni és hosszú távon építik fel magukat. Ennek első eleme volt, hogy tavaly októberben együttműködési megállapodást írtak alá a Facebookkal, majd az idén februárban megkötött Microsoft-Nokia stratégiai szövetség kapcsán ismertté vált, hogy a finn mobiltelefon-gyártó a Binget használja majd a következő években a készülékein. A Bing egyre népszerűbb, elsősorban az Egyesült Államokban.