Napi Online
Ázsia beleszeretett a Prezibe
Egyre népszerűbb a Prezi használata Ázsiában. Árvai Péter, a társaság egyik alapítója, ügyvezető igazgatója elmondta, fél éve a dél-koreai Prezi-rajongók Facebook-csoportot hoztak létre, hogy minél gyorsabban értesülhessenek a kedvenc prezentációkészítő szoftverük újdonságairól.
A Facebook-felhasználók segítségével rekordsebességgel építették be a koreai karakterek támogatását termékükbe, amelynek köszönhetően még gyorsabban emelkedett a koreai felhasználók száma. A Prezi népszerűségét mutatja, hogy már három könyv is megjelent a koreai piacon, amely a szoftver kezelését mutatja be, és ezek közül az egyik huzamosabb ideig vezette a koreai informatikai könyvek eladási listáját. "Amikor két hónapja ott jártam, akkor már olyan szinten volt ismert a Prezi, hogy úgy éreztem magam, mint egy rocksztár; könyvet dedikáltam, tévében szerepeltem, a legnagyobb példányszámú újságban jelent meg a látogatásomról cikk" − érzékelteti az ázsiai országban tapasztalható felfokozott hangulatot az ügyvezető.
Mint elmondta, a dél-koreai egyetemi hallgatók félévente legalább 15 prezentációt készítenek és tartanak, nagyságrenddel többet, mint például a magyar diákok. Arra, hogy mennyire fontosnak tartják Ázsiában a bemutatókat, jó példa a világszerte népszerű TED (Technology, Entertainment, Design) előadás-sorozat, ami kicsit olyan, mint a Mindentudás egyeteme, csak világszinten szervezik, és a legismertebb szakembereket, üzletembereket, tudósokat, designereket hívják meg. Egy fontos szabálya van a prezentációknak: maximum 18 perc lehet egy előadás. Az utóbbi két évben kezdtek szerveződni független TEDx konferenciák is, Magyarországon 3, Japánban 16, Kínában 34, Koreában pedig jelenleg 64 csoport szervez előadásokat, talán ez is mutatja, hogy a Távol-Keleten milyen komoly kultúrája van a prezentációnak − mondta az ügyvezető.
Az új fejlesztések iránti kérdésünket azzal hárította el az ügyvezető, hogy szabály a társaságnál: addig nem beszélnek az újdonságokról, amíg azok el nem készülnek. "A termék jól használható és a piac jól fogadta. Ennek ellenére gőzerővel dolgozunk újdonságokon, mert az internetes alkalmazások terén gyors a fejlődés. Egyre újabb platformok jönnek létre, például iPad. Célunk, hogy a Prezit bármilyen eszközön használni lehessen, függetlenül attól, hogy csatlakozva vagyunk az internetre vagy nem, mobil eszközt vagy projektort használunk" − mondta Árvai.
Mint érdeklődésünkre elmondta, a társaság készpénzállománya hosszú ideje pozitív, úgyhogy a jelenlegi legnagyobb problémájuk az, hogy olyan jó szakembereket találjanak, akikkel folytathatják a növekedést. A társaság alkalmazottainak száma erősen növekszik, idén megduplázódhat a létszám és jövőre is hasonló arányú létszámbővüléssel számolnak, így egy éven belül elérhetik a száz főt. Jelenleg három és fél millióan használják a Prezit, de az elérhető célközönség kétmilliárd ember, azaz bőven van még növekedési potenciál a cégben − állítja Árvai.
Árvai szerint a magyarok kishitűek, nem bíznak abban, hogy sikerrel vehetnék fel a versenyt a multinacionális cégekkel szemben, pedig a Prezi, vagy az ugyancsak sikeres LogMeIn példája is ennek ellenkezőjét bizonyítja. A Prezi ügyvezetője mindenkit bátorít: ha van egy innovatív, jó ötlete, merjen erre vállalkozást építeni, mert mindenkinek van lehetősége a sikerre.
Árvai Péter |
Mint elmondta, a dél-koreai egyetemi hallgatók félévente legalább 15 prezentációt készítenek és tartanak, nagyságrenddel többet, mint például a magyar diákok. Arra, hogy mennyire fontosnak tartják Ázsiában a bemutatókat, jó példa a világszerte népszerű TED (Technology, Entertainment, Design) előadás-sorozat, ami kicsit olyan, mint a Mindentudás egyeteme, csak világszinten szervezik, és a legismertebb szakembereket, üzletembereket, tudósokat, designereket hívják meg. Egy fontos szabálya van a prezentációknak: maximum 18 perc lehet egy előadás. Az utóbbi két évben kezdtek szerveződni független TEDx konferenciák is, Magyarországon 3, Japánban 16, Kínában 34, Koreában pedig jelenleg 64 csoport szervez előadásokat, talán ez is mutatja, hogy a Távol-Keleten milyen komoly kultúrája van a prezentációnak − mondta az ügyvezető.
Az új fejlesztések iránti kérdésünket azzal hárította el az ügyvezető, hogy szabály a társaságnál: addig nem beszélnek az újdonságokról, amíg azok el nem készülnek. "A termék jól használható és a piac jól fogadta. Ennek ellenére gőzerővel dolgozunk újdonságokon, mert az internetes alkalmazások terén gyors a fejlődés. Egyre újabb platformok jönnek létre, például iPad. Célunk, hogy a Prezit bármilyen eszközön használni lehessen, függetlenül attól, hogy csatlakozva vagyunk az internetre vagy nem, mobil eszközt vagy projektort használunk" − mondta Árvai.
Mint érdeklődésünkre elmondta, a társaság készpénzállománya hosszú ideje pozitív, úgyhogy a jelenlegi legnagyobb problémájuk az, hogy olyan jó szakembereket találjanak, akikkel folytathatják a növekedést. A társaság alkalmazottainak száma erősen növekszik, idén megduplázódhat a létszám és jövőre is hasonló arányú létszámbővüléssel számolnak, így egy éven belül elérhetik a száz főt. Jelenleg három és fél millióan használják a Prezit, de az elérhető célközönség kétmilliárd ember, azaz bőven van még növekedési potenciál a cégben − állítja Árvai.
Árvai szerint a magyarok kishitűek, nem bíznak abban, hogy sikerrel vehetnék fel a versenyt a multinacionális cégekkel szemben, pedig a Prezi, vagy az ugyancsak sikeres LogMeIn példája is ennek ellenkezőjét bizonyítja. A Prezi ügyvezetője mindenkit bátorít: ha van egy innovatív, jó ötlete, merjen erre vállalkozást építeni, mert mindenkinek van lehetősége a sikerre.