Napi Online

Ázsia beleszeretett a Prezibe

Egyre népszerűbb a Prezi használata Ázsiában. Árvai Péter, a társaság egyik alapítója, ügyvezető igazgatója elmondta, fél éve a dél-koreai Prezi-rajongók Facebook-csoportot hoztak létre, hogy minél gyorsabban értesülhessenek a kedvenc prezentációkészítő szoftverük újdonságairól.


Árvai Péter
A Facebook-felhasználók segítségével rekordsebességgel építették be a koreai karakterek támogatását termékükbe, amelynek köszönhetően még gyorsabban emelkedett a koreai felhasználók száma. A Prezi népszerűségét mutatja, hogy már három könyv is megjelent a koreai piacon, amely a szoftver kezelését mutatja be, és ezek közül az egyik huzamosabb ideig vezette a koreai informatikai könyvek eladási listáját. "Amikor két hónapja ott jártam, akkor már olyan szinten volt ismert a Prezi, hogy úgy éreztem magam, mint egy rocksztár; könyvet dedikáltam, tévében szerepeltem, a legnagyobb példányszámú újságban jelent meg a látogatásomról cikk" − érzékelteti az ázsiai országban tapasztalható felfokozott hangulatot az ügyvezető.

Mint elmondta, a dél-koreai egyetemi hallgatók félévente legalább 15 prezentációt készítenek és tartanak, nagyságrenddel többet, mint például a magyar diákok. Arra, hogy mennyire fontosnak tartják Ázsiában a bemutatókat, jó példa a világszerte népszerű TED (Technology, Entertainment, Design) előadás-sorozat, ami kicsit olyan, mint a Mindentudás egyeteme, csak világszinten szervezik, és a legismertebb szakembereket, üzletembereket, tudósokat, designereket hívják meg. Egy fontos szabálya van a prezentációknak: maximum 18 perc lehet egy előadás. Az utóbbi két évben kezdtek szerveződni független TEDx konferenciák is, Magyarországon 3, Japánban 16, Kínában 34, Koreában pedig jelenleg 64 csoport szervez előadásokat, talán ez is mutatja, hogy a Távol-Keleten milyen komoly kultúrája van a prezentációnak − mondta az ügyvezető.

Az új fejlesztések iránti kérdésünket azzal hárította el az ügyvezető, hogy szabály a társaságnál: addig nem beszélnek az újdonságokról, amíg azok el nem készülnek. "A termék jól használható és a piac jól fogadta. Ennek ellenére gőzerővel dolgozunk újdonságokon, mert az internetes alkalmazások terén gyors a fejlődés. Egyre újabb platformok jönnek létre, például iPad. Célunk, hogy a Prezit bármilyen eszközön használni lehessen, függetlenül attól, hogy csatlakozva vagyunk az internetre vagy nem, mobil eszközt vagy projektort használunk" − mondta Árvai.


Mint érdeklődésünkre elmondta, a társaság készpénzállománya hosszú ideje pozitív, úgyhogy a jelenlegi legnagyobb problémájuk az, hogy olyan jó szakembereket találjanak, akikkel folytathatják a növekedést. A társaság alkalmazottainak száma erősen növekszik, idén megduplázódhat a létszám és jövőre is hasonló arányú létszámbővüléssel számolnak, így egy éven belül elérhetik a száz főt. Jelenleg három és fél millióan használják a Prezit, de az elérhető célközönség kétmilliárd ember, azaz bőven van még növekedési potenciál a cégben − állítja Árvai.

Árvai szerint a magyarok kishitűek, nem bíznak abban, hogy sikerrel vehetnék fel a versenyt a multinacionális cégekkel szemben, pedig a Prezi, vagy az ugyancsak sikeres LogMeIn példája is ennek ellenkezőjét bizonyítja. A Prezi ügyvezetője mindenkit bátorít: ha van egy innovatív, jó ötlete, merjen erre vállalkozást építeni, mert mindenkinek van lehetősége a sikerre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #7
    dwj, nem, nem minden japán ismeri :(. Amikor egyik japán ismerős szülei jöttek, képtelenek voltak maguktól átszálni a reptéren valahol európában, mert nem tudták elolvasni a latinbetűket, meg külföldiül sem beszéltek. Fényképeket készítettek a kijelzőkről amiket utána telefonon olvasott vissza a kedves gyermek, éérdekes volt, de sikerült. Mondjuk ők elég idősek, 80+. Szerintem én is így próbálnék tájékozódni valahol vidéken Japánban, ahol már nem írnak ki romajival állomásneveket.
  • bakagaijin #6
    Mondjuk azért sejthető, hogy nem angol nyelvterületről jött, mert angolul "precci"-nek szokták ejteni. Mármint nem a fejlesztők, hanem a felhasználók - nem is értettem először miről beszélnek amíg meg nem mutatták, hogy a preziről beszélnek.
  • GABOR16 #5
    Érdekes kb. 2 hete láttam tőlük álláshirdetést :) tényleg keresnek ezek szerint embereket és sokat :) ... sajnos mivel mobíl területre kerestek mikor láttam ép a hirdetést így nem felelek meg, mert az a terület nekem sajnos vakfolt .. (nincs tesztplatformom így tapasztalatom se semmilyen ilyen jellegű eszközzel)
  • djw #4
    a japánok is ismerik az angol ábécét, ha jól sejtem...
  • akron #3
    Magyar fejlesztés ...de egy nemzetközi projektnél, nemzetközi befektetőkkel a háttérben nem hiszem, hogy ezt fontos lenne zászlócskákkal jelezni. Én régóta használom és nagyon szuper!

    HDD-re mentéshez és lejátszáshoz nem kell fizetni. Miért kellett volna előbb japán támogatás stb...??? Hülye megközelítés. Neked (meg sok japánnak) lehet nem használható, de elég jól elboldogultak vele azon pár milliárdos angol nyelvterületen...
  • FoodLFG #2
    "A Facebook-felhasználók segítségével rekordsebességgel építették be a koreai karakterek támogatását termékükbe"

    Erre a facebook elterjedéséig kellett várni ? Azért ez enyhén szólva is fail.
    Amikor még az elején elérhetővé tették a szolgáltatást kipróbálásra, akkor még japán karakterekkel nem ment. Erre olyan választ kaptam, hogy majd lesz.

    Gondolom a japán támogatást is olyan sebességgel építették be, mint a korait... Előbb kellett volna. Ha egy ilyen szolgáltatás nem megy mindenféle karakterekkel, az a vicc kategória.


    Úgy emlékszem, hogy ha le akarod menteni HDDre a prezijeidet, akkor fizetni kell. Ez így van ? Így számomra felejtős a szolgáltatás.
  • Cat #1
    hm, ismertem a prezit, de fogalmam se volt róla hogy magyar. De ahogy a honlapjukat elnézem, ezt sehol nem is közlik, sőt, nem is találok magyar nyelvű beállítást (a .hu sem az övék). Sehol egy kis zászló ikon vagy hasonló. Nagyon fura.