Berta Sándor

Flipboard - digitális iránymutató a webes káoszban

Az Apple alkalmazásboltjában feltűnt egy rövid időn belül rendkívül népszerűvé váló program. A Flipboard segítségével bárki elkészítheti a webes hírekből a saját személyre szabott iPad-magazinját.

Mike McCue, a Flipboard vezetője alapvetően pozitívnak ítéli meg a kiadók digitális jövőjét, ezért komoly összegeket fektet be a projektbe. "A célom az, hogy egy olyan újszerű sajtóorgánumot hozzak létre, aminek köszönhetően a kiadók még a jelenleginél is több pénzt kereshetnek" - összegezte álláspontját a 43 éves szakember.

A Flipboard az iPadet használók számára lehet érdekes, mivel a legkülönfélébb forrásokból származó anyagokat ötvözi egy interaktív külső alatt. A források között megtalálható a Facebook, a Twitter, a Google Reader RSS-előfizetéses ajánlatai, a Flickr és a különböző blogok anyagai, valamint 13 klasszikus magazin (Rolling Stone, The Economist, Elle stb.) cikkei. A kezdeményezés rendkívül sikeres; McCue elmondta, hogy annyi megkeresés érkezik az amerikai és a külföldi lapkiadóktól, hogy azokra alig győznek válaszolni.


Mindez nem véletlen, hiszen a nyomtatott tartalmakat a cégek igényes formában kapják vissza és ráadásul tízszer több pénzt kereshetnek, mint egy hagyományos online hirdetéssel. A rövid távú cél az, hogy már az idei év végén bevételt termeljenek. "Jelenleg éppen azon dolgozunk, hogy miként lehetne eladni a hirdetéseket és hogyan oszthatjuk fel a bevételeket a vállalatunk, a kiadók és a reklámügynökségek között. A hirdetési árak a nyomtatott ajánlatok árainak szintjén fognak mozogni" - tette hozzá a Flipboard első embere.

A Flipboardnak számos konkurense van, ezek közé tartozik a Pulse, a Flud, a Paper.li és a Zite. Az AOL az Editions nevű megoldáson, míg a Bit.ly a News.me rendszerén dolgozik. Ennek ellenére a szolgáltatás előnye, hogy már most a leggyakrabban letöltött iPad-alkalmazások között tartják számon és az Apple a tavalyi esztendő programjának választotta. Eddig kereken 1,5 millióan töltötték le a programot. A pozíciója megerősítéséhez a Flipboard további partnereket szerzett, ezek egyike a Wired.


A szakember Evan Doll iPhone-fejlesztővel közösen tavaly januárban alapította a vállalatot. 2010 tavaszán a Kleiner Perkins Caufield & Byers, az Index Ventures, Jack Dorsey Twitter-társalapító, Dustin Moskovitz Facebook-társalapító, Ashton Kutcher színész és Peter Chernin korábbi News Corp. menedzser cége összesen 10,5 millió dollárt fektetett be a vállalkozásba, míg McCue összesen egymillió dollárt fordított erre a célra. A multimilliomos nem vitte túlzásba, hiszen 2007-ben a Tellme nevű vállalatát potom 800 millió dollárért adta el a Microsoftnak, míg 1996-ban az első cégét, a Paper Software-t 20 millió dollárért lett a Netscape tulajdona.

McCue úgy vélte, hogy idén még két befektetési hullám várható. Ezeknek köszönhetően már megkockáztathatja a külföldi megjelenést is. A fejlesztők mindenesetre nem ülnek a babérjaikon, már gőzerővel dolgoznak az iPhone-verzión, ami nyárra készülhet el. Ugyanakkor az Android-változat elkészítése még nincs tervbe véve. A szakember azonban nem zárkózott el az elől, hogy egyszer kiadja a Flipboard Androidos verzióját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • synch #1
    Naponta használom, egszerűen zseniális.