Berta Sándor
960 000 eurós pénzbüntetést kapott egy tartalomszolgáltató
Az olasz versenyhivatal a felhasználók megtévesztése és megfélemlítése miatt szabta ki a bírságot az Euro Content Ltd. cégre. Ingyenesen terjeszthető szoftverek letöltése miatt számláztak ki fizetési felszólításokat.
Az olasz versenyhivatal, az AGCM drasztikus pénzbírság megfizetésére kötelezte a Frankfurtban bejegyzett Euro Content Ltd.-t. A szervezet PS 6013-as számú döntése értelmében a vállalatnak összesen 960 000 eurót kell fizetnie. Az indoklás szerint a cég büntetése két részbol tevodik össze. Egyrészt 480 000 eurós pénzbüntetés jár azért, mert a tartalomszolgáltató megtévesztette az internetezoket, másrészt ugyanekkora összeget kell kifizetnie amiatt, hogy megpróbált több emberre is pszichikai nyomást gyakorolni.
Az Euro Content több honlapot is működtet, amelyeken ingyenes szoftvereket, többek között az OpenOffice-t és az Adobe Acrobat Readert kínálta a felhasználóknak. Az oldalakon mindenki letölthette a programokat, azonban a letöltés elott megjelent egy figyelmeztetés, miszerint a letöltés kezdeményezése, illetve folytatása bizonyos költségekkel jár. A vállalat havonta 8 eurót kért az emberektol és a 192 eurós összeget két esztendore elore kellett volna átutalni.
A jogsérto gyakorlat miatt több mint 5000 felhasználó fordult az olasz versenyhivatalhoz. A lépésük jogos volt, hiszen szabadon felhasználható és terjesztheto alkalmazások letöltéséért pénzt kérni jogszabályba ütközik. Az elso 8 eurós számlát ráadásul azonnal kiküldte a társaság és azok, akik nem fizettek késobb még egy 5 eurós utolsó fizetési felszólítást is kaptak. A renitenseket a cég jogi eljárás megindításával és negatív bejegyzések közzétételével fenyegette meg. Értheto, hogy sok felhasználó felháborodott az Euro Content magatartásán.
A tartalomszolgáltató saját bevallása alapján idén januártól májusig ilyen módon 164 000 eurót forgalmat és 43 000 euró nyereséget könyvelhetett el. Ráadásul április 6-tól használta a Google Adwords megoldását is, amely azonban június 17-én kitiltotta a céget a rendszerébol. A szolgáltatás ennek ellenére profitált a hirdetésekbol, hiszen áprilistól október közepéig az ügyfelek száma 100 000 és 200 000 között mozgott. Közülük 3000-7000 személy fizette ki a kért összegeket és 1000-3000 ember ijedt meg az utolsó fizetési felszólításoktól. Mindez azt jelenti, hogy a 960 000 eurós pénzbüntetés összhangban áll a megszerzett pénz összegével.
Az olasz versenyhivatal, az AGCM drasztikus pénzbírság megfizetésére kötelezte a Frankfurtban bejegyzett Euro Content Ltd.-t. A szervezet PS 6013-as számú döntése értelmében a vállalatnak összesen 960 000 eurót kell fizetnie. Az indoklás szerint a cég büntetése két részbol tevodik össze. Egyrészt 480 000 eurós pénzbüntetés jár azért, mert a tartalomszolgáltató megtévesztette az internetezoket, másrészt ugyanekkora összeget kell kifizetnie amiatt, hogy megpróbált több emberre is pszichikai nyomást gyakorolni.
Az Euro Content több honlapot is működtet, amelyeken ingyenes szoftvereket, többek között az OpenOffice-t és az Adobe Acrobat Readert kínálta a felhasználóknak. Az oldalakon mindenki letölthette a programokat, azonban a letöltés elott megjelent egy figyelmeztetés, miszerint a letöltés kezdeményezése, illetve folytatása bizonyos költségekkel jár. A vállalat havonta 8 eurót kért az emberektol és a 192 eurós összeget két esztendore elore kellett volna átutalni.
A jogsérto gyakorlat miatt több mint 5000 felhasználó fordult az olasz versenyhivatalhoz. A lépésük jogos volt, hiszen szabadon felhasználható és terjesztheto alkalmazások letöltéséért pénzt kérni jogszabályba ütközik. Az elso 8 eurós számlát ráadásul azonnal kiküldte a társaság és azok, akik nem fizettek késobb még egy 5 eurós utolsó fizetési felszólítást is kaptak. A renitenseket a cég jogi eljárás megindításával és negatív bejegyzések közzétételével fenyegette meg. Értheto, hogy sok felhasználó felháborodott az Euro Content magatartásán.
A tartalomszolgáltató saját bevallása alapján idén januártól májusig ilyen módon 164 000 eurót forgalmat és 43 000 euró nyereséget könyvelhetett el. Ráadásul április 6-tól használta a Google Adwords megoldását is, amely azonban június 17-én kitiltotta a céget a rendszerébol. A szolgáltatás ennek ellenére profitált a hirdetésekbol, hiszen áprilistól október közepéig az ügyfelek száma 100 000 és 200 000 között mozgott. Közülük 3000-7000 személy fizette ki a kért összegeket és 1000-3000 ember ijedt meg az utolsó fizetési felszólításoktól. Mindez azt jelenti, hogy a 960 000 eurós pénzbüntetés összhangban áll a megszerzett pénz összegével.