Berta Sándor
A Samsung bejelentette a világ első átlátszó kijelzőpaneljét
A dél-koreai cég új LCD-kijelzőpanelje teljesen olyan érzést kelt az emberben, mintha egy kirakat üvegét bámulná. Az eszköz teljesen új távlatokat nyithat meg a reklámipar előtt és a kommunikációban.
A társaság már megkezdte a 22 collos teljesen átlátszó LCD-panelek sorozatgyártását. A vállalat információi szerint ez az első ilyen termék a piacon. A panelek jóval kevesebbet fogyasztanak, mint az eddigi LCD-képernyőkbe beépített hagyományos társaik és teljesen új marketing-, illetve kommunikációs lehetőségeket nyithatnak meg a felhasználók és a hirdetők előtt. Azt ugyanakkor egyelőre még nem lehet tudni, hogy az eszközök milyen áron lesznek kaphatók.
A 22 collos átlátszó panelek kontrasztaránya 500:1, míg a felbontásuk WSXGA+ (1680 x 1050 pixel) és 90 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, mint a hagyományos háttérvilágítású LCD-modellek. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a működésükhöz felhasználják a környezeti fényeket, például a napfényt vagy egy terem világítását is. Míg a hagyományos LCD-knél az átlátszóság legfeljebb 5 százalékos, addig az új panelnél színes tartalmak megjelenítésekor 15, a fekete-fehér tartalmak megjelenítésekor pedig 20 százalékos. A panelekkel szerelt képernyőket HDMI- és USB-portokkal látják el.
A dél-koreai elektronikai konszern szakemberei úgy vélik, hogy a megoldásokkal elsősorban marketingeszközökben találkozhatnak majd a közeljövőben a felhasználók. Felhasználhatók különleges kirakatüvegként, ötvözhetők hagyományos reklámmegoldásokkal vagy akár rendezvényeken is. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy egy cég ezeket a paneleket interaktív kommunikációs vagy oktatási eszközökként alkalmazza.
A társaság már megkezdte a 22 collos teljesen átlátszó LCD-panelek sorozatgyártását. A vállalat információi szerint ez az első ilyen termék a piacon. A panelek jóval kevesebbet fogyasztanak, mint az eddigi LCD-képernyőkbe beépített hagyományos társaik és teljesen új marketing-, illetve kommunikációs lehetőségeket nyithatnak meg a felhasználók és a hirdetők előtt. Azt ugyanakkor egyelőre még nem lehet tudni, hogy az eszközök milyen áron lesznek kaphatók.
A 22 collos átlátszó panelek kontrasztaránya 500:1, míg a felbontásuk WSXGA+ (1680 x 1050 pixel) és 90 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, mint a hagyományos háttérvilágítású LCD-modellek. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a működésükhöz felhasználják a környezeti fényeket, például a napfényt vagy egy terem világítását is. Míg a hagyományos LCD-knél az átlátszóság legfeljebb 5 százalékos, addig az új panelnél színes tartalmak megjelenítésekor 15, a fekete-fehér tartalmak megjelenítésekor pedig 20 százalékos. A panelekkel szerelt képernyőket HDMI- és USB-portokkal látják el.
A dél-koreai elektronikai konszern szakemberei úgy vélik, hogy a megoldásokkal elsősorban marketingeszközökben találkozhatnak majd a közeljövőben a felhasználók. Felhasználhatók különleges kirakatüvegként, ötvözhetők hagyományos reklámmegoldásokkal vagy akár rendezvényeken is. Emellett lehetőség nyílik arra is, hogy egy cég ezeket a paneleket interaktív kommunikációs vagy oktatási eszközökként alkalmazza.