Napi Online
Több tizmillió karácsonyi SMS-t küldtünk
A karácsony és a szilveszter hagyományosan az ünnepi üdvözletek időszaka is. Ennek formája a technológia fejlődésével folyamatosan változik, és egyre nagyobb teret kapnak a mobil kommunikációs eszközök, elsősorban az sms és az mms.
A szöveges és képi üzenetek szerepe továbbra is rendkívül meghatározó karácsonykor. A T-Mobile ügyfelei idén december 24-26. között 15 millió sms-t küldtek, a legnagyobb forgalmat 24-én bonyolították. A Telenor hálózatából közel 13 millió sms-sel és mms-sel kívántak kellemes ünnepeket a Telenor ügyfelei. Ugyanezen időszak alatt több mint 11 millió telefonhívást kezdeményeztek a vállalat előfizetői. A megnövekedett forgalom kiszolgálása az ünnepi időszak alatt - a társaságtól kapott tájékoztatás szerint - is zavartalan volt.
A T-Mobile és a Telenor mellett a Vodafone infrastruktúrája is állta a rohamot, a hálózat, amelyet a telekommunikációs cég szakemberei sikeresen felkészítettek a várható nagy terhelésre, problémamentesen működött - jegyezte meg a Vodafone. A társaság ügyfelei a karácsonyi ünnepek három napja alatt közel tízmillió sms-t és mms-t küldtek, valamint nyolc és fél milliónál is több telefonhívást kezdeményeztek.
A karácsonyi ünnepek alatt az ügyfelek más módon is gyarapították a távközlési cégek kasszáját, a T-Home-tól ugyanis azt is megtudtuk, hogy ebben az időszakban - az átlagos forgalomhoz képest - csaknem megháromszorozódott az iptv-n "kikölcsönzött" filmek száma. Az igazi nagy telefonálási, sms-küldési láz pedig még hátravan, hisz ahogyan azt a Telenor megjegyezte: tapasztalataik szerint a csúcsidőszak az új év beköszöntével esik egybe, hiszen január elsején a 0 és 1 óra közötti időszak az év legforgalmasabb órája.
Azt viszont nagyon nehéz megmondani, hogy a távközlési cégeknek mekkora ajándékot hozott a karácsony, részben azért, mert az sms díja a csomagoktól függően is különböző, 22-41 forint között mozog, ráadásul az üzenetek egy részét a havidíj magában foglalja. Így tehát csak egy elméleti sms-bevételt lehet számolni, ami a három cég esetében így is meghaladhatta az egymilliárd forintot karácsonykor.
A szöveges és képi üzenetek szerepe továbbra is rendkívül meghatározó karácsonykor. A T-Mobile ügyfelei idén december 24-26. között 15 millió sms-t küldtek, a legnagyobb forgalmat 24-én bonyolították. A Telenor hálózatából közel 13 millió sms-sel és mms-sel kívántak kellemes ünnepeket a Telenor ügyfelei. Ugyanezen időszak alatt több mint 11 millió telefonhívást kezdeményeztek a vállalat előfizetői. A megnövekedett forgalom kiszolgálása az ünnepi időszak alatt - a társaságtól kapott tájékoztatás szerint - is zavartalan volt.
A T-Mobile és a Telenor mellett a Vodafone infrastruktúrája is állta a rohamot, a hálózat, amelyet a telekommunikációs cég szakemberei sikeresen felkészítettek a várható nagy terhelésre, problémamentesen működött - jegyezte meg a Vodafone. A társaság ügyfelei a karácsonyi ünnepek három napja alatt közel tízmillió sms-t és mms-t küldtek, valamint nyolc és fél milliónál is több telefonhívást kezdeményeztek.
A karácsonyi ünnepek alatt az ügyfelek más módon is gyarapították a távközlési cégek kasszáját, a T-Home-tól ugyanis azt is megtudtuk, hogy ebben az időszakban - az átlagos forgalomhoz képest - csaknem megháromszorozódott az iptv-n "kikölcsönzött" filmek száma. Az igazi nagy telefonálási, sms-küldési láz pedig még hátravan, hisz ahogyan azt a Telenor megjegyezte: tapasztalataik szerint a csúcsidőszak az új év beköszöntével esik egybe, hiszen január elsején a 0 és 1 óra közötti időszak az év legforgalmasabb órája.
Azt viszont nagyon nehéz megmondani, hogy a távközlési cégeknek mekkora ajándékot hozott a karácsony, részben azért, mert az sms díja a csomagoktól függően is különböző, 22-41 forint között mozog, ráadásul az üzenetek egy részét a havidíj magában foglalja. Így tehát csak egy elméleti sms-bevételt lehet számolni, ami a három cég esetében így is meghaladhatta az egymilliárd forintot karácsonykor.