MTI
A csevegőprogramok kinyírják az SMS-t
Alig küldenek már SMS-t az emberek Kínában, ahol az internetes csevegőprogramok vették át a virtuális beszélgetés terepét.
A kínai ipari és információtechnológiai minisztérium legfrissebb statisztikái szerint január és május között 314,6 milliárd rövid üzenet érkezett a kínai mobilokra, vagyis a lakosok átlagosan mindössze egy SMS-t küldenek naponta. Ez 20 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakinál, miközben a mobilozók száma egy év alatt 28 millióval nőtt. A multimédiás üzenetek száma szintén csökkenést mutat, itt 30 százalékos a visszaesés 2013-hoz képest.
A jelenség hátterében a helytől függetlenül netezést lehetővé tevő mobilinternetes hálózatok (3G, 4G) rendkívül gyors kiépülése és az internetes csevegőprogramok népszerűségének előretörése áll. Az ipari és információtechnológiai minisztérium statisztikái szerint jelenleg mintegy 700 milliót tesz ki a mobilinternetezők száma, ez duplája a tavalyi és a 2011-es adatoknak.
Az országban legnépszerűbb csevegőprogram, a WeChat (Weixin) ugyanakkor hatalmasat profitál a változásból: felhasználóinak száma idén a duplájára nőtt, már a 400 milliót közelíti.
A kínai ipari és információtechnológiai minisztérium legfrissebb statisztikái szerint január és május között 314,6 milliárd rövid üzenet érkezett a kínai mobilokra, vagyis a lakosok átlagosan mindössze egy SMS-t küldenek naponta. Ez 20 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakinál, miközben a mobilozók száma egy év alatt 28 millióval nőtt. A multimédiás üzenetek száma szintén csökkenést mutat, itt 30 százalékos a visszaesés 2013-hoz képest.
A jelenség hátterében a helytől függetlenül netezést lehetővé tevő mobilinternetes hálózatok (3G, 4G) rendkívül gyors kiépülése és az internetes csevegőprogramok népszerűségének előretörése áll. Az ipari és információtechnológiai minisztérium statisztikái szerint jelenleg mintegy 700 milliót tesz ki a mobilinternetezők száma, ez duplája a tavalyi és a 2011-es adatoknak.
Az országban legnépszerűbb csevegőprogram, a WeChat (Weixin) ugyanakkor hatalmasat profitál a változásból: felhasználóinak száma idén a duplájára nőtt, már a 400 milliót közelíti.