Berta Sándor
Eric Schmidtnek adta ki magát a Techcrunch főszerkesztője
Kínosan érintette a Facebookot Michael Arrington, egy amerikai IT-blog vezetőjének manővere. A közösségi portálon a Google első embereként regisztrálta magát és a trükk egy ideig nem is tűnt fel senkinek.
Az eset rámutatott, hogy mennyire egyszerű kijátszani a Facebook regisztrációs eljárását. Michael Arringtonnak elég volt csupán megadnia az Eric Schmidt nevet, a fotóját, illetve a cégvezető egyik általa ismert e-mail címét és már bent is volt a rendszerben. Az átverés olyan jól sikerült, hogy az ál-Schmidtet barátnak jelölte Chad Hurley, a YouTube alapítója, valamint Elliot Schrage, a Facebook alelnöke és PR-főnöke is. Mivel ilyen tekintélyes ismerősöket szerzett, így egyre többen jelölték barátnak és küldtek neki meghívót.
Emellett a közösségi oldal rendszere más barátokat is javasolt Arringtonnak, olyan személyeket, amelyeknek a profiljában fel volt tüntetve a Techcrunch főszerkesztője által megadott e-mail cím. A Facebook programja alighanem azt hitte, hogy a valódi Eric Schmidt regisztrálta magát, így nem gördített akadályt jelentkezése elé. Az IT-blog főszerkesztője azt használta ki, hogy a webes cég első emberének nincs hivatalos Facebook-profilja.
"A Facebook ugyan elküld egy levelet a megadott e-mail címre és kéri a megerősítést a profil végleges elkészítése előtt, de e megerősítő válasz nélkül is bárkinek lehetősége van a barátok megjelölésére és felvételére, valamint üzenetek küldésére" - közölte a blogger.
Eric Schmidt, a Google vezetője az egész ügyet meglehetősen lazán vette tudomásul. Twitter-profiljában azt írta: elégedett azzal, hogy Arrington a közösségi oldalon Schmidtnek adta ki magát, de kérdéses, hogy a főszerkesztő miként birkózik meg az egész dologgal. Chad Hurley humorosan fogta fel az átverést és kijelentette: "Úgy reméltem, hogy egyszer Eric Schmidt barátja lehetek. Most teljesen a padlón vagyok." Érdekes volt Max Hoat reakciója: a Livestream vezérigazgatója levelet küldött a tips@techcrunch címre és felhívta a bloggerek figyelmét a jelenségre, mondván mennyire érdekes, hogy Eric Schmidtnek csak hat barátja van a Facebookon.
Az eset rámutatott, hogy mennyire egyszerű kijátszani a Facebook regisztrációs eljárását. Michael Arringtonnak elég volt csupán megadnia az Eric Schmidt nevet, a fotóját, illetve a cégvezető egyik általa ismert e-mail címét és már bent is volt a rendszerben. Az átverés olyan jól sikerült, hogy az ál-Schmidtet barátnak jelölte Chad Hurley, a YouTube alapítója, valamint Elliot Schrage, a Facebook alelnöke és PR-főnöke is. Mivel ilyen tekintélyes ismerősöket szerzett, így egyre többen jelölték barátnak és küldtek neki meghívót.
Emellett a közösségi oldal rendszere más barátokat is javasolt Arringtonnak, olyan személyeket, amelyeknek a profiljában fel volt tüntetve a Techcrunch főszerkesztője által megadott e-mail cím. A Facebook programja alighanem azt hitte, hogy a valódi Eric Schmidt regisztrálta magát, így nem gördített akadályt jelentkezése elé. Az IT-blog főszerkesztője azt használta ki, hogy a webes cég első emberének nincs hivatalos Facebook-profilja.
"A Facebook ugyan elküld egy levelet a megadott e-mail címre és kéri a megerősítést a profil végleges elkészítése előtt, de e megerősítő válasz nélkül is bárkinek lehetősége van a barátok megjelölésére és felvételére, valamint üzenetek küldésére" - közölte a blogger.
Eric Schmidt, a Google vezetője az egész ügyet meglehetősen lazán vette tudomásul. Twitter-profiljában azt írta: elégedett azzal, hogy Arrington a közösségi oldalon Schmidtnek adta ki magát, de kérdéses, hogy a főszerkesztő miként birkózik meg az egész dologgal. Chad Hurley humorosan fogta fel az átverést és kijelentette: "Úgy reméltem, hogy egyszer Eric Schmidt barátja lehetek. Most teljesen a padlón vagyok." Érdekes volt Max Hoat reakciója: a Livestream vezérigazgatója levelet küldött a tips@techcrunch címre és felhívta a bloggerek figyelmét a jelenségre, mondván mennyire érdekes, hogy Eric Schmidtnek csak hat barátja van a Facebookon.