MTI
Japán új high tech vécéje mindenre gondol
Házi laborként vizeletet elemez, vérnyomást, hőmérsékletet és testsúlyt mér, és persze a szokásos funkcióit is tökéletesen oldja meg az új japán vécécsúcsmodell.
Az "intelligens" modell a piacvezető Toto műhelyéből került ki, amely a Daiwa House építőipari cég megbízásából fejlesztette ki. A tervezésnél nemcsak a megnövekedett igényekre, hanem az idősödő japán társadalom valós szükségleteire is tekintettel voltak. "Elnökünknek akkor támadt ez az ötlete, amikor látta, hogy a kórházakban várakoznak az emberek az egészségügyi tesztekre. Arra gondolt, hogy mennyivel jobb lenne azokat otthon megcsinálni" - mesélte Szuzuki Akiho, a Daiwa House tervezője.
A szupervécé megvizsgálja a vizelet cukortartalmát, egy kiegészítő karpánttal megméri a vérnyomást, és az adatokat nemcsak a falba épített monitoron jeleníti meg, hanem elküldi a felhasználó számítógépére is, ahonnan az illető emailben továbbíthatja az orvosának, számolt be róla Szuzuki. "A modell következő generációja már arra is képes lesz, hogy az adatokat interneten automatikusan elküldje a családtagoknak, illetve az orvosnak" - vázolta a jövőt a szakember.
Az "intelligens vécé", amely öt különböző ember adatait tudja kezelni, jelenleg 350-500 ezer jen (916 ezer-1,3 millió forint) körüli áron kapható a szigetországban. A vásárlók egyelőre főleg középkorú vagy idős emberek, de mint Suzuki elmondta: számolnak vele, hogy az egészségükkel törődő fiatalokat is érdekelni fogja a dolog. A Toto a külföldi piacon - főleg az Egyesült Államokban és Kínában - a luxuskategória piacvezetője, de tavaly óta már Európában is megvetette a lábát, ahol főleg a repülőtereken és szállodákban találhatók meg a termékei.
A japán vécék egyébként évtizedek óta a legmagasabb színvonalat célozzák meg. Szokványos felszereltségnek számít, hogy a funkciók számítógéppel vezéreltek. Melegített ülőke, és a zavarba ejtő hangokat elnyomó zene is várja a betérőket. A legújabb modellek tervezésénél arra is ügyelnek, hogy az otthoni vécé pár napos "tanulás" után megjegyezze a lakók szokásait, és csak a megfelelő időben melegítse fel a deszkát. A környezettudatosság jegyében a vízfelhasználást is optimalizálták, így a korábbi 13 literről öt literre szorították vissza az öblítési mennyiséget.
Az "intelligens" modell a piacvezető Toto műhelyéből került ki, amely a Daiwa House építőipari cég megbízásából fejlesztette ki. A tervezésnél nemcsak a megnövekedett igényekre, hanem az idősödő japán társadalom valós szükségleteire is tekintettel voltak. "Elnökünknek akkor támadt ez az ötlete, amikor látta, hogy a kórházakban várakoznak az emberek az egészségügyi tesztekre. Arra gondolt, hogy mennyivel jobb lenne azokat otthon megcsinálni" - mesélte Szuzuki Akiho, a Daiwa House tervezője.
A szupervécé megvizsgálja a vizelet cukortartalmát, egy kiegészítő karpánttal megméri a vérnyomást, és az adatokat nemcsak a falba épített monitoron jeleníti meg, hanem elküldi a felhasználó számítógépére is, ahonnan az illető emailben továbbíthatja az orvosának, számolt be róla Szuzuki. "A modell következő generációja már arra is képes lesz, hogy az adatokat interneten automatikusan elküldje a családtagoknak, illetve az orvosnak" - vázolta a jövőt a szakember.
Az "intelligens vécé", amely öt különböző ember adatait tudja kezelni, jelenleg 350-500 ezer jen (916 ezer-1,3 millió forint) körüli áron kapható a szigetországban. A vásárlók egyelőre főleg középkorú vagy idős emberek, de mint Suzuki elmondta: számolnak vele, hogy az egészségükkel törődő fiatalokat is érdekelni fogja a dolog. A Toto a külföldi piacon - főleg az Egyesült Államokban és Kínában - a luxuskategória piacvezetője, de tavaly óta már Európában is megvetette a lábát, ahol főleg a repülőtereken és szállodákban találhatók meg a termékei.
A japán vécék egyébként évtizedek óta a legmagasabb színvonalat célozzák meg. Szokványos felszereltségnek számít, hogy a funkciók számítógéppel vezéreltek. Melegített ülőke, és a zavarba ejtő hangokat elnyomó zene is várja a betérőket. A legújabb modellek tervezésénél arra is ügyelnek, hogy az otthoni vécé pár napos "tanulás" után megjegyezze a lakók szokásait, és csak a megfelelő időben melegítse fel a deszkát. A környezettudatosság jegyében a vízfelhasználást is optimalizálták, így a korábbi 13 literről öt literre szorították vissza az öblítési mennyiséget.