MTI
Ausztriában a számítástechnika tantárgy a legfontosabb
A számítástechnika a legfontosabb iskolai tantárgy az osztrákok szemében, a második helyen a nyelvek állnak - derült ki egy közvélemény-kutatásból.
A 16 év feletti lakosság körében végzett felmérésen a válaszadók 51 százaléka a számítástechnikát nevezte meg olyan tantárgyként, amellyel a jelenleginél jobban kellene foglalkozni a közoktatásban - írta az osztrák televízió honlapján. Negyven százalék választotta az angolt, a németet, valamint más élő nyelveket, mint például a francia és az olasz. Az oktatási minisztérium egy tavaly márciusban ismertetett felmérése szerint a bécsi iskolák tanulóinak péládul 40 százaléka nem német anyanyelvű, s minden második iskolában 90 százalék feletti a németet második nyelvként használó gyerekek aránya.
A természettudományi tárgyakat egyre inkább jelentéktelennek tartják. A matematikát 33 százalék, a fizikát és a kémiát 23 százalék jelölte meg. A legkevésbé a művészeti oktatás, a hittan és a holt nyelvek tűnnek fontosnak az osztrákok számára. A felmérés kiterjedt arra is, hogy mit tart a lakosság az oktatási rendszer legnagyobb hibájának. Erre a kérdésre 56 százalék felelte azt, hogy az iskolarendszer nem teljesíti azt a célt, hogy egy-egy osztályban minden gyerek beszéljen németül. Negyven százalék elégedetlen azzal, ahogy az oktatás felkészíti a gyerekeket a munka világára és ugyancsak negyven százalék lát javítanivalót a tanárok felkészültségén és a pályára való alkalmasságukon.
A 16 év feletti lakosság körében végzett felmérésen a válaszadók 51 százaléka a számítástechnikát nevezte meg olyan tantárgyként, amellyel a jelenleginél jobban kellene foglalkozni a közoktatásban - írta az osztrák televízió honlapján. Negyven százalék választotta az angolt, a németet, valamint más élő nyelveket, mint például a francia és az olasz. Az oktatási minisztérium egy tavaly márciusban ismertetett felmérése szerint a bécsi iskolák tanulóinak péládul 40 százaléka nem német anyanyelvű, s minden második iskolában 90 százalék feletti a németet második nyelvként használó gyerekek aránya.
A természettudományi tárgyakat egyre inkább jelentéktelennek tartják. A matematikát 33 százalék, a fizikát és a kémiát 23 százalék jelölte meg. A legkevésbé a művészeti oktatás, a hittan és a holt nyelvek tűnnek fontosnak az osztrákok számára. A felmérés kiterjedt arra is, hogy mit tart a lakosság az oktatási rendszer legnagyobb hibájának. Erre a kérdésre 56 százalék felelte azt, hogy az iskolarendszer nem teljesíti azt a célt, hogy egy-egy osztályban minden gyerek beszéljen németül. Negyven százalék elégedetlen azzal, ahogy az oktatás felkészíti a gyerekeket a munka világára és ugyancsak negyven százalék lát javítanivalót a tanárok felkészültségén és a pályára való alkalmasságukon.