Berta Sándor
Sikeresen gyakoroltak nyomást a Metallicára a Facebook tagjai
Ismét bebizonyosodott, hogy az online közösség erejét nem szabad és nem is lehet lebecsülni. Ezúttal a világhírű Metallica együttes szervezői voltak kénytelenek engedni a felhasználók követeléseinek.
A zenekar 2000 óta először látogat május 22-én Izraelbe, azonban azt maguk a sztárok sem gondolhatták, hogy ekkora felháborodást okoznak és internetes bojkotthullámot indítanak el az előzetesen megállapított jegyárakkal. Két Metallica-rajongó, Tomer Mussman és Rotem Horovitz túl drágának találta a legolcsóbb, átszámítva legalább 116 eurót kóstáló koncertbelépőket, ezért szabályos online kampányt indítottak a jegyárak csökkentéséért.
A Mussman és Horovitz által megalapított tiltakozócsoporthoz alig négy nap alatt több mint 6000 felhasználó csatlakozott. A támogatók mind azt követelték, hogy a szervezők csökkentsék le a Tel Avivban rendezendő koncert jegyárait. Az akció a Metallica menedzsmentjét is meglepte, amely végül felszólította az izraeli szervezőket, hogy találkozzanak a csoport képviselőivel. Az egyeztetés megtörtént. Az eredmény: a bojkottra hívóknak sikerült elérniük, hogy a legolcsóbb jegy árát átszámítva 116 euróról 60 euróra mérsékelték a rendezők.
"Barátaim, még mindig remegek az örömtől. Egy négy napos kampány után, a világ minden tájáról érkező bejegyzéseknek és a több mint 6000 támogatónak, valamint az adott interjúknak köszönhetően kijelenthetjük, hogy sikerült. Győztünk!" - jegyezte meg Mussman a Facebook oldalán. A siker ugyanakkor nem teljes, hiszen a legdrágább belépőjegyek továbbra is 192 euróba kerülnek. Mindenesetre az online közösség ismét bebizonyította, hogy összefogva képes nyomást gyakorolni szinte bármely szervezetre.
A zenekar 2000 óta először látogat május 22-én Izraelbe, azonban azt maguk a sztárok sem gondolhatták, hogy ekkora felháborodást okoznak és internetes bojkotthullámot indítanak el az előzetesen megállapított jegyárakkal. Két Metallica-rajongó, Tomer Mussman és Rotem Horovitz túl drágának találta a legolcsóbb, átszámítva legalább 116 eurót kóstáló koncertbelépőket, ezért szabályos online kampányt indítottak a jegyárak csökkentéséért.
A Mussman és Horovitz által megalapított tiltakozócsoporthoz alig négy nap alatt több mint 6000 felhasználó csatlakozott. A támogatók mind azt követelték, hogy a szervezők csökkentsék le a Tel Avivban rendezendő koncert jegyárait. Az akció a Metallica menedzsmentjét is meglepte, amely végül felszólította az izraeli szervezőket, hogy találkozzanak a csoport képviselőivel. Az egyeztetés megtörtént. Az eredmény: a bojkottra hívóknak sikerült elérniük, hogy a legolcsóbb jegy árát átszámítva 116 euróról 60 euróra mérsékelték a rendezők.
"Barátaim, még mindig remegek az örömtől. Egy négy napos kampány után, a világ minden tájáról érkező bejegyzéseknek és a több mint 6000 támogatónak, valamint az adott interjúknak köszönhetően kijelenthetjük, hogy sikerült. Győztünk!" - jegyezte meg Mussman a Facebook oldalán. A siker ugyanakkor nem teljes, hiszen a legdrágább belépőjegyek továbbra is 192 euróba kerülnek. Mindenesetre az online közösség ismét bebizonyította, hogy összefogva képes nyomást gyakorolni szinte bármely szervezetre.