MTI
Felezni fogja az Apple áruházában a tévéműsorok árát
A jelenlegi ár felére, azaz mindössze 99 centre (nem egészen 200 forintra) csökkentené az Apple az iTunes online áruházából vásárolható tévéműsorok árát.
Az árcsökkentés az Apple táblagépének, az iPad jövő hónapban várható piacra dobásával esne egybe - írták a vezető gazdasági napilapok. A Financial Times és a The Wall Street Journal szerint az iPod, az iPhone, illetve az új iPad kaliforniai gyártója, és a tévétársaságok közti tárgyalások jelenleg is zajlanak, és a felek között egyelőre még nem született megállapodás.
Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója az érintőképernyős iPad január végi bemutatóján méltatta a készülék videolejátszási képességeit, amelynek kiskereskedelmi értékesítése várhatóan március végén kezdődhet meg. A Financial Times a tárgyalások részleteit ismerő forrásokat idézve azt írja, a TV-műsorok alacsonyabb áron való árusításával próbálják tesztelni, hogy a kedvezőbb árak felpörgetik-e az iTunes videoeladásait.
Az online áruházból letölthető tévéműsorok többsége epizódonként 1,99 dollárba, az átlagosnál jobb minőségű, nagyfelbontású adások azonban 2,99 dollárba kerülnek. A napilap szerint néhány amerikai műsorszóró és fizetős tévécsatornát üzemelő társaság már bele is egyezett az alacsonyabb árakba. "Az Apple néhány 99 centes műsorral már elkezdte a tesztelést" - írta a The Wall Street Journal, hozzátéve, a kedvezőbb árak bevezetése kísérlet arra, hogy "beizzítsák" az iTunes - a zeneeladásokhoz képest mindezidáig kevesebb bevétellel kecsegtető - videorészlegét.
Az árcsökkentés az Apple táblagépének, az iPad jövő hónapban várható piacra dobásával esne egybe - írták a vezető gazdasági napilapok. A Financial Times és a The Wall Street Journal szerint az iPod, az iPhone, illetve az új iPad kaliforniai gyártója, és a tévétársaságok közti tárgyalások jelenleg is zajlanak, és a felek között egyelőre még nem született megállapodás.
Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója az érintőképernyős iPad január végi bemutatóján méltatta a készülék videolejátszási képességeit, amelynek kiskereskedelmi értékesítése várhatóan március végén kezdődhet meg. A Financial Times a tárgyalások részleteit ismerő forrásokat idézve azt írja, a TV-műsorok alacsonyabb áron való árusításával próbálják tesztelni, hogy a kedvezőbb árak felpörgetik-e az iTunes videoeladásait.
Az online áruházból letölthető tévéműsorok többsége epizódonként 1,99 dollárba, az átlagosnál jobb minőségű, nagyfelbontású adások azonban 2,99 dollárba kerülnek. A napilap szerint néhány amerikai műsorszóró és fizetős tévécsatornát üzemelő társaság már bele is egyezett az alacsonyabb árakba. "Az Apple néhány 99 centes műsorral már elkezdte a tesztelést" - írta a The Wall Street Journal, hozzátéve, a kedvezőbb árak bevezetése kísérlet arra, hogy "beizzítsák" az iTunes - a zeneeladásokhoz képest mindezidáig kevesebb bevétellel kecsegtető - videorészlegét.