Alex

Közösen kell fellépniük a szolgáltatóknak

Az egyik legnevesebb vezetési tanácsadó cég, az A.T. Kearney európai távközlési piacot vizsgáló friss tanulmánya szerint a szolgáltatóknak közösen kell fellépniük.

Az utóbbi időben az európai telekommunikációs piacon jelentős változások tapasztalhatók: az agresszív verseny nyomán egyre alacsonyabbak az árak, és esnek a bevételek. A szigorúbb európai szintű szabályozás bevezetése számos szolgáltató helyzetét megnehezítette. Az iparág szereplői tehát kénytelenek megoldásokat keresni. Az európai szolgáltatók különféleképpen reagálnak a megváltozott alapfeltételekre. A társaságok folyamatosan keresik az innovációs lehetőségeket és az új bevételi forrásokat, és ugyanakkor igyekszenek tovább csökkenteni a költségeiket. Egyes európai piacokon, például az Egyesült Királyságban és Svájcban úgy tűnik, a konszolidáció időszaka következik el - magyarázza Hagen Götz Hastenteufel, az A.T. Kearney munkatársa.

A tanulmány társszerzője, Robert Kremlicka szerint az ügyfelekért folytatott ádáz harc egyelőre nem fog alábbhagyni. A telefonálást illetően a piac már szinte telített - az emberek nem nagyon fognak a jelenleginél többet telefonálni. És még ha nő is az adatátvitel mennyisége, az árháború miatt a nyereségoldalon ennek nem lesz érzékelhető eredménye. Az egy hívásra eső bevétel olyan gyorsan zuhan, hogy például a mobilkommunikáció terén 2013-ra a bevétel már valószínűleg csak a költségek fedezésére lesz elegendő.

Az iparágban megfigyelhető tendenciák leginkább azokat a cégeket sodorják válsághelyzetbe, amelyek csak egyfajta, klasszikus távközlési szolgáltatást nyújtanak, azaz a kizárólag vezetékes hálózatokat vagy kizárólag mobilkommunikációs hálózatokat üzemeltető társaságokat. "Várakozásaink szerint 2013-ra a szélessávú alkalmazások és az online szolgáltatások szegmense a bevételek 22%-t fogja adni (jelenleg ez a szám 5%)" - állítja Hastenteufel. Ugyanakkor pontosan ez az a szegmens, ahol egyre élesebbé válik a verseny.

A tanulmány szerint a konvergencia erőteljes fellendülést fog előidézni: gyakorlatilag a mobilkommunikációs és vezetékes hálózati üzletág integrációjának irányába hat, először csak az értékesítés és az ügyfélszolgálat területén, majd a későbbiekben a marketing és a hálózatműködtetés tekintetében. Európában szinte az összes, korábban állami tulajdonban lévő szolgáltató igyekszik kiaknázni a konvergencia kínálta lehetőségeket, így próbálva versenyelőnyökhöz jutni - mondja Hastenteufel.

Ez kézzel foghatóan megjelenik a termékek szintjén is. A sikeres konvergens termékek egyfajta csomagként működve egyesítik a meglévő távközlési szolgáltatásokat az új szolgáltatásokkal, például a televíziózással. A mobilkommunikációs és vezetékes hálózati szolgáltatások integrálása révén mód nyílik a meglévő ügyfelek hűségének erősítésére, és nagyobb siker érhető el az új ügyfelek megnyerése terén is. "Azt tapasztaltuk, hogy a konvergens termékeket használó ügyfelek elpártolási hajlandósága több, mint 50%-kal csökken" - jegyzi meg Hastenteufel.

Bővülnek a lehetőségek a keresztértékesítésre (cross-selling), illetve a meglévő ügyfeleknek magasabb kategóriába tartozó termékek eladására (up-selling), ami versenyelőnyt eredményez a pusztán mobilkommunikációs vagy pusztán vezetékes hálózati szolgáltatókkal szemben. A konvergencia kielégíti az ügyfelek műszakilag csúcstechnológiát képviselő, de ugyanakkor egyszerűen használható távközlési eszközök iránti igényeit. A két technológia integrálása további távlatokat nyit meg a termékfejlesztés és innováció terén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • culas25hc #8
    még 5 év, aztán mindenki androidos telóval fogja nyomni a skypot..ennyi vége a fizetős mobilkorszaknak.
  • emile zola #7
    én most komolyan nem értem, h mit akar a cikk...
    kapitalizmusban élünk, aminek a lényege a piaci verseny!
    ha ez végre összejött a telekommunikációban, annak örülnünk kellene, vagy nem???
  • FtranX #6
    Az internetszolgaltatas jovedelmezo uzlet tud lenni, mind a vezetekes mind a vezetek nelkuli. Csak nem olyan mertekben, ahogy azt a mobil szolgaltatok megszoktak.

    A telcok, beleertve az internetszolgaltatokat is, hiaba irigykednek a fejlodes motorjat ado .net cegekre, az igazi erteket nem az infrastruktura,
    hanem a rajta levo informacio/szolgaltatasok kepviselik. Ez pedig a technologia fejlodesevel es a net kozuzemi szolgaltatassa valasaval egyre inkabb igaz lesz.

    A internet-forradalom gazdasagra, tudomanyos fejlodesre, tarsadalomra valo rendkivul pozitiv hatasara tekintettel nem megengedheto, hogy a hozzaferesnek
    vamszedoi legyenek vagy hogy kikezdjek a net filozofiajat (szabad halozat, konkurens szolgaltatasok).
  • AgentKis #5
    Lehet, hogy a hardver nem a legjobb példa. Bár egy középkategóriás csip bérarányosan itt magyarországon sokkal olcsóbb mint pl. 10 éve. (akkor a PII-m 140k volt (14" CRT-vel), most egy közepes gép 110 körül megvan (17" LCD-vel) a benzin azóta kb. 3x drágább...)

    Az szinte biztos, hogy az árak nem fognak addig sülyedni, hogy csak a költségeket fedezzék vagy még azt se. Lehet hogy 10 éve 5x ennyibe került egy hívás bérarányosan, de azóta a hívások száma (és a bevétel) is megsokszorozódott az ebből élő emberek száma viszont nem növekedett oly mértékben (köszönhetően a technológiai fejlődésnek is), ezért tud sülyedni az ár, de nyílván nem tud és nem is fog a végteleségig. Ettől prázni épp annyira értelmetlen, mint attól félni, hogy ingyen lesz a kenyér és ehenhalnak először a pékek aztán a többiek, mert bár ingyen lesz, de nem lesz kenyér.

    Szóval maximum annyi fog történni, hogy 1-2 cég becsődöl, néhány megerősödik, kartellezgetnek monopolkodnak. (kölünben most is ez van)

    Igazából az nekik a furcsa, hogy nem növekszik a dolog tovább, mert már mindenkinek van mobilja, aki akart annak meg internetje is. Aki nem akar annak akkor sem lesz, ha a szolgáltatók süntsz@rnak. Tehát a piac telített új ügyfeleket már csak a konkurenciától lehet szerezni...
  • hiftu #4
    FtranX: Ha telco cégek internetszolgáltatokká válnának, akkor ki csinálná a mögötte lévő infrastrukturát???
    Jelenleg a telco-k legnagyobb baja, hogy ők nyújtják a drága infrastrukturát a viszonylag alacsony előfizetési díjakért, a szolgáltatók (Google, stb.) pedig lefölözi a hasznot. Ezért próbálnak megfizetett extra szolgáltatásokat bevezetni, hogy magukhoz csábitsák az előfizetőket.

    AgentKis:
    Hardvergyártók, hmm. Sajnos rossz a példád. Nem azt kellene nézned, hogy mennyivel gyorsabb lett a chip, hanem hogy mennyiért veszed meg.
    Pl: Egy középkategóriás (mindegy mikor készült) chip szerinted most SOKKAL olcsóbb, mint egy régebbi abban az időben, amikor az készült? Nem hinném.
  • FtranX #3
    A telco-k nagyon kapaloznak, nehogy szimpla internetszolgaltatokka (dumb pipe) valjanak. Remelem minel hamarabb rakenyszerulnek.
  • AgentKis #2
    Hát ez érdekes cikk. Az eleje szimplán hülyeség, a vége pedig egy "bullshit".

    1. Mért csökkenne a költségek szintjére egy szolgáltatás ára? Valaki majd hajlandó lesz talán ingyen dolgozni? Mennyi ideje csökken az egy másodperc alatt végrehajtható műveletek száma, és milyen tempóban. Mégis vannak hardvergyártók... mégis szép haszon van ezen is. Pedig a verseny sem mondható picinek.

    2. A cikk utolsó 3 bekezdése attól tűnik komolytalannak, hogy telistele van olyan idegen szavakkal, aminek létezik szép magyar megfelelője.
  • Szefmester #1
    csak tudnám mi a lóf@sznak kell mobilra a szélessáv.. mintha nem bírná ki valaki hogy ne HDbe nézzen jútúbos videókat a buszon a kisképernyős mobilján mert az trendi.. vagy netán a mobilneten akar torrentezni, és letöltögetni? mert az sem lehet ám otthon csinálni, neeeem.. azt is menet közben kell, vagy az ágyban mert olyan kényelmetlen felkelni és leülni egy asztalhoz..

    sok lúzer miatt fog szívni mindenki amikor a szolgáltatók elkezdenek árat emelni mert fejleszteni kell ...