JohnnyCage
A Nokia az adatszolgáltatások fellendülését várja
A finn Nokia Corp. várakozásai szerint a drótnélküli adatszolgáltatások piaca az elkövetkező években ugrásszerű növekedésen fog átmenni, és a jövőben a mobilkommunikációs szolgáltatások jóval nagyobb részét képviseli majd.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártójánál úgy vélik, az adat-alapú szolgáltatások, amelyek 2001-ben még a mobilkommunikációs piac alig 7 százalékáért voltak felelősek, 2006-ra már a piac 35 százalékát fogják kitenni.
Egy napokban megtartott tájékoztatón a finn óriáscég képviselői elmondták, hogy a társaság 2006-ra 280 milliárd eurós, vagyis 262 milliárd dolláros éves piaci összbevételre számítanak a mobiltelefonos adatszolgáltatásokból. A beszéd-alapú mobilszolgáltatások éves piaci összértéke ekkor hozzávetőleg 530 milliárd euró lesz - mondta Pekka Ala-Pietila, a Nokia elnöke. "A japán mobilszolgáltatók már érzékelik az adat-alapú szolgáltatások részesedésének növekedését, amely alátámasztja a mi általános elvárásainkat" - mondta Lauri Kivinen szóvivő.
A Nokia előjelzését elsősorban az új, adat-alapú szolgáltatások megjelenésére, illetve az egyre általánosabban elterjedő digitális mobil segédeszközökre, mint például a PDA-k alapozza. Ala-Pietila elmondása szerint Japánban, ahol a kamerával ellátott mobiltelefonok már meghódították a piacot, a tavaly áprilisi 11 százalékról idén májusra 20 százalékra nőtt az adatszolgáltatások piaci részesedése.
A finn társaság négy fő területet különböztet az adat-alapú szolgáltatások körében: a személyek közötti, az információs és szórakoztatási, a tranzakciós, valamint az üzleti szegmenseket. - A négy terület közül várakozásaink szerint a személyek közötti adatszolgáltatások lesznek a legnépszerűbbek - mondta Kivinen. - A felhasználók által készített, saját tartalmak, mint például egy fotó, nagyon ígéretesek lehetnek. Az üzenetküldő szolgáltatások általánosságban rendkívüli népszerűségnek örvendenek - tette hozzá a Nokia szóvivője.
Kivinen szerint emellett a zenei letöltések, az e-mail és tranzakciós szolgáltatások szintén jelentős szerepet tölthetnek be a piacon.
Jelenleg az SMS (rövid szöveges üzenet) szolgáltatás képezi az adatszolgáltatások legjelentősebb részét. A mobilszolgáltatók azonban azt remélik, hogy az új MMS (multimédiás üzenetküldő szolgáltatás) szolgáltatások népszerűek lesznek a felhasználók körében, és ezáltal növelni tudják bevételeiket.
Ami az új, 3G (3. generációs) hálózatokat, valamint a hozzájuk kapcsolódó adatszolgáltatásokat illeti, a Nokia szerint az elhalasztott bevezetések nem befolyásolják a rendszerek majdani sikerét. - A vonzó szolgáltatások mellett az eszközök problémamentes együttműködése, valamint az árak reális szinten tartása szükséges a sikerhez - mondta Kivinen.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártójánál úgy vélik, az adat-alapú szolgáltatások, amelyek 2001-ben még a mobilkommunikációs piac alig 7 százalékáért voltak felelősek, 2006-ra már a piac 35 százalékát fogják kitenni.
Egy napokban megtartott tájékoztatón a finn óriáscég képviselői elmondták, hogy a társaság 2006-ra 280 milliárd eurós, vagyis 262 milliárd dolláros éves piaci összbevételre számítanak a mobiltelefonos adatszolgáltatásokból. A beszéd-alapú mobilszolgáltatások éves piaci összértéke ekkor hozzávetőleg 530 milliárd euró lesz - mondta Pekka Ala-Pietila, a Nokia elnöke. "A japán mobilszolgáltatók már érzékelik az adat-alapú szolgáltatások részesedésének növekedését, amely alátámasztja a mi általános elvárásainkat" - mondta Lauri Kivinen szóvivő.
A Nokia előjelzését elsősorban az új, adat-alapú szolgáltatások megjelenésére, illetve az egyre általánosabban elterjedő digitális mobil segédeszközökre, mint például a PDA-k alapozza. Ala-Pietila elmondása szerint Japánban, ahol a kamerával ellátott mobiltelefonok már meghódították a piacot, a tavaly áprilisi 11 százalékról idén májusra 20 százalékra nőtt az adatszolgáltatások piaci részesedése.
A finn társaság négy fő területet különböztet az adat-alapú szolgáltatások körében: a személyek közötti, az információs és szórakoztatási, a tranzakciós, valamint az üzleti szegmenseket. - A négy terület közül várakozásaink szerint a személyek közötti adatszolgáltatások lesznek a legnépszerűbbek - mondta Kivinen. - A felhasználók által készített, saját tartalmak, mint például egy fotó, nagyon ígéretesek lehetnek. Az üzenetküldő szolgáltatások általánosságban rendkívüli népszerűségnek örvendenek - tette hozzá a Nokia szóvivője.
Kivinen szerint emellett a zenei letöltések, az e-mail és tranzakciós szolgáltatások szintén jelentős szerepet tölthetnek be a piacon.
Jelenleg az SMS (rövid szöveges üzenet) szolgáltatás képezi az adatszolgáltatások legjelentősebb részét. A mobilszolgáltatók azonban azt remélik, hogy az új MMS (multimédiás üzenetküldő szolgáltatás) szolgáltatások népszerűek lesznek a felhasználók körében, és ezáltal növelni tudják bevételeiket.
Ami az új, 3G (3. generációs) hálózatokat, valamint a hozzájuk kapcsolódó adatszolgáltatásokat illeti, a Nokia szerint az elhalasztott bevezetések nem befolyásolják a rendszerek majdani sikerét. - A vonzó szolgáltatások mellett az eszközök problémamentes együttműködése, valamint az árak reális szinten tartása szükséges a sikerhez - mondta Kivinen.