Gyurkity Péter
Letöltőközpontot indít a Sony
Jövőre indítja be központi szolgáltatását a Sony, amelynek feladata elsősorban a hasonló megoldásokkal szembeni rivalizálás lesz - számot eltérő tartalmat szerezhetünk majd be az oldalon.
Korábban is felbukkantak már pletykák a Sony ezirányú terveiről, most azonban maga Kazuo Hirai, a cég alelnöke beszélt a sajtónak az egységes letöltőközpont beindításáról, amelyre az elképzelés szerint már jövőre sor kerülne. Ezzel a vállalat számos eltérő, ám egymáshoz hasonlító platformja mellett egy nagyobb, központi megoldás is elérhetővé válik majd.
A vállalat célja világos: felvenni a harcot az Apple iTunes, valamint az Amazon Digital Downloads által fémjelzett letöltőközpontok csoportjával, amelyek egyre szélesebb felhasználói bázist érnek el. A gondot jelenleg az jelenti számukra, hogy bár számos hasonló megoldás áll rendelkezésükre, ezek mind egymástól eltérő szegmenst fednek le, bizonyos termékekhez kötötten, az azokat felhasználók igényeit kielégítve. Példaként említhető a konzolosok számára készült PlayStation Network, amely film-, játék-, illetve televíziós letöltéseket kínál, a Bravia Internet Link a HD-televíziók esetében, az sBook Store az e-köny olvasóknál, valamint a Sony Musicpass, amely viszont a Walkman hordozható lejátszóknál érhető el.
Az még egyelőre nem világos, hogy vajon ezek a meglévő platformok tovább élik-e életüket, avagy idővel átadhatják helyüket az új, egységes megoldásnak. Ez utóbbi azonban nem valószínű, hiszen arra maga Hirai is utalt az interjúban, hogy a konzolosok valószínűleg nem váltanak majd platformot, hanem maradnak a jól bevált PlayStation Network berkein belül. Nagy belső migrációra tehát nem számítanak a cégvezetésen belül, így minden bizonnyal életben maradnak a régebbi megoldások is.
A PlayStation Network egyébként több mint 33 millió regisztrált felhasználóra támaszkodik - ennél nyilván jóval nagyobb tábort szeretnének elérni a Sony Online Service névre keresztelt új platformmal.
Korábban is felbukkantak már pletykák a Sony ezirányú terveiről, most azonban maga Kazuo Hirai, a cég alelnöke beszélt a sajtónak az egységes letöltőközpont beindításáról, amelyre az elképzelés szerint már jövőre sor kerülne. Ezzel a vállalat számos eltérő, ám egymáshoz hasonlító platformja mellett egy nagyobb, központi megoldás is elérhetővé válik majd.
A vállalat célja világos: felvenni a harcot az Apple iTunes, valamint az Amazon Digital Downloads által fémjelzett letöltőközpontok csoportjával, amelyek egyre szélesebb felhasználói bázist érnek el. A gondot jelenleg az jelenti számukra, hogy bár számos hasonló megoldás áll rendelkezésükre, ezek mind egymástól eltérő szegmenst fednek le, bizonyos termékekhez kötötten, az azokat felhasználók igényeit kielégítve. Példaként említhető a konzolosok számára készült PlayStation Network, amely film-, játék-, illetve televíziós letöltéseket kínál, a Bravia Internet Link a HD-televíziók esetében, az sBook Store az e-köny olvasóknál, valamint a Sony Musicpass, amely viszont a Walkman hordozható lejátszóknál érhető el.
Az még egyelőre nem világos, hogy vajon ezek a meglévő platformok tovább élik-e életüket, avagy idővel átadhatják helyüket az új, egységes megoldásnak. Ez utóbbi azonban nem valószínű, hiszen arra maga Hirai is utalt az interjúban, hogy a konzolosok valószínűleg nem váltanak majd platformot, hanem maradnak a jól bevált PlayStation Network berkein belül. Nagy belső migrációra tehát nem számítanak a cégvezetésen belül, így minden bizonnyal életben maradnak a régebbi megoldások is.
A PlayStation Network egyébként több mint 33 millió regisztrált felhasználóra támaszkodik - ennél nyilván jóval nagyobb tábort szeretnének elérni a Sony Online Service névre keresztelt új platformmal.