Gyurkity Péter
Sony-filmek kerülhetnek fel a YouTube oldalára
A Disney után nem sokkal most a Sony Picturest hozták hírbe a YouTube portállal - a videómegosztó oldal láthatóan komolyan gondolja a Hollywood felé történő nagy nyitást.
Friss értesülések szerint a YouTube és a Sony Pictures jelenleg is tárgyal egy esetleges együttműködésről, az egyeztetésekről azonban eddig szinte semmilyen részlet nem szivárgott ki. Abban minden elemző egyetért, hogy egy ilyen egyezség mindkét fél számára gyümölcsöző lenne, nem beszélve a felhasználók millióiról, akik ennek eredményeként ingyen juthatnának hozzá a Sony-filmek tárházához.
A YouTube ugyanis nyilván arra törekszik, hogy végre komoly áttörést érjenek el az óvatos hollywoodi piaci szereplőknél, és hosszabb mozis és televíziós tartalmakkal egészítsék ki a portál kínálatát, amely reményeik szerint a reklámbevételek terén is meghozná a kívánt áttörést. A Sony részéről saját, Crackle néven működő videószolgáltatásuk népszerűsítése lehet az elsődleges motivációs tényező, amelyet egyébként nem sokkal a Google-YouTube egyesülés előtt szereztek meg potom 65 millió dolláros áron. Amennyiben ennek előnyeit a YouTube oldalán hirdethetnék, jóval nagyobb közönséget érhetnének el, mint bármilyen más módon.
A YouTube számára természetesen éppen ez, vagyis a nagy nézői tábor és a szolgáltatás ingyenessége jelenti az elsődleges gondot, a szórakoztatóipar szereplőinek többsége ugyanis továbbra is úgy véli, hogy pusztán a reklámokból nem jutnának elegendő bevételhez. Ahhoz, hogy számukra is megérje az ingyenes megjelenés, meglehetősen sok reklámmal kellene dúsítani a tartalmakat, ez viszont nyilván tiltakozást váltana ki az internetezők részéről. Nem csoda, hogy a YouTube helyett az olyan szolgáltatások vezetnek az internetes mozizás terén, mint a kizárólag az USA területén elérhető Hulu, illetve a fizetős, havidíjas Netflix.
Amíg ezt a gordiuszi csomót nem tudják átvágni, addig felesleges a hosszabb tartalmak megjelenésében reménykedni - a YouTube azonban nem adja fel, így minden ilyen, az esetleges megállapodásokkal kapcsolatos hírt örömmel fogadhatunk.
Friss értesülések szerint a YouTube és a Sony Pictures jelenleg is tárgyal egy esetleges együttműködésről, az egyeztetésekről azonban eddig szinte semmilyen részlet nem szivárgott ki. Abban minden elemző egyetért, hogy egy ilyen egyezség mindkét fél számára gyümölcsöző lenne, nem beszélve a felhasználók millióiról, akik ennek eredményeként ingyen juthatnának hozzá a Sony-filmek tárházához.
A YouTube ugyanis nyilván arra törekszik, hogy végre komoly áttörést érjenek el az óvatos hollywoodi piaci szereplőknél, és hosszabb mozis és televíziós tartalmakkal egészítsék ki a portál kínálatát, amely reményeik szerint a reklámbevételek terén is meghozná a kívánt áttörést. A Sony részéről saját, Crackle néven működő videószolgáltatásuk népszerűsítése lehet az elsődleges motivációs tényező, amelyet egyébként nem sokkal a Google-YouTube egyesülés előtt szereztek meg potom 65 millió dolláros áron. Amennyiben ennek előnyeit a YouTube oldalán hirdethetnék, jóval nagyobb közönséget érhetnének el, mint bármilyen más módon.
A YouTube számára természetesen éppen ez, vagyis a nagy nézői tábor és a szolgáltatás ingyenessége jelenti az elsődleges gondot, a szórakoztatóipar szereplőinek többsége ugyanis továbbra is úgy véli, hogy pusztán a reklámokból nem jutnának elegendő bevételhez. Ahhoz, hogy számukra is megérje az ingyenes megjelenés, meglehetősen sok reklámmal kellene dúsítani a tartalmakat, ez viszont nyilván tiltakozást váltana ki az internetezők részéről. Nem csoda, hogy a YouTube helyett az olyan szolgáltatások vezetnek az internetes mozizás terén, mint a kizárólag az USA területén elérhető Hulu, illetve a fizetős, havidíjas Netflix.
Amíg ezt a gordiuszi csomót nem tudják átvágni, addig felesleges a hosszabb tartalmak megjelenésében reménykedni - a YouTube azonban nem adja fel, így minden ilyen, az esetleges megállapodásokkal kapcsolatos hírt örömmel fogadhatunk.