Gyurkity Péter

Sony-filmek kerülhetnek fel a YouTube oldalára

A Disney után nem sokkal most a Sony Picturest hozták hírbe a YouTube portállal - a videómegosztó oldal láthatóan komolyan gondolja a Hollywood felé történő nagy nyitást.

Friss értesülések szerint a YouTube és a Sony Pictures jelenleg is tárgyal egy esetleges együttműködésről, az egyeztetésekről azonban eddig szinte semmilyen részlet nem szivárgott ki. Abban minden elemző egyetért, hogy egy ilyen egyezség mindkét fél számára gyümölcsöző lenne, nem beszélve a felhasználók millióiról, akik ennek eredményeként ingyen juthatnának hozzá a Sony-filmek tárházához.

A YouTube ugyanis nyilván arra törekszik, hogy végre komoly áttörést érjenek el az óvatos hollywoodi piaci szereplőknél, és hosszabb mozis és televíziós tartalmakkal egészítsék ki a portál kínálatát, amely reményeik szerint a reklámbevételek terén is meghozná a kívánt áttörést. A Sony részéről saját, Crackle néven működő videószolgáltatásuk népszerűsítése lehet az elsődleges motivációs tényező, amelyet egyébként nem sokkal a Google-YouTube egyesülés előtt szereztek meg potom 65 millió dolláros áron. Amennyiben ennek előnyeit a YouTube oldalán hirdethetnék, jóval nagyobb közönséget érhetnének el, mint bármilyen más módon.


A YouTube számára természetesen éppen ez, vagyis a nagy nézői tábor és a szolgáltatás ingyenessége jelenti az elsődleges gondot, a szórakoztatóipar szereplőinek többsége ugyanis továbbra is úgy véli, hogy pusztán a reklámokból nem jutnának elegendő bevételhez. Ahhoz, hogy számukra is megérje az ingyenes megjelenés, meglehetősen sok reklámmal kellene dúsítani a tartalmakat, ez viszont nyilván tiltakozást váltana ki az internetezők részéről. Nem csoda, hogy a YouTube helyett az olyan szolgáltatások vezetnek az internetes mozizás terén, mint a kizárólag az USA területén elérhető Hulu, illetve a fizetős, havidíjas Netflix.

Amíg ezt a gordiuszi csomót nem tudják átvágni, addig felesleges a hosszabb tartalmak megjelenésében reménykedni - a YouTube azonban nem adja fel, így minden ilyen, az esetleges megállapodásokkal kapcsolatos hírt örömmel fogadhatunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • B0nFire #3
    Igazad van, de egyelőre még nagyon kevés a YouTube on a tartalom (százalékban), másrészt nekem lassú netem van (1 Mbps), amivel nemigen lehet HD-filmeket nézni. Kis helyen lakok, egy internetszolgáltató van, és hát nem a legolcsóbb, de panaszom nem lehet rá. Sokan panaszkodnak a UPC Tré-onlány vagy NordTelekom miatt, hogy hiába van nekik 8 Megabites netjük, a torrent épphogy csak csordogál. Tehát fékeznek. Az én szolgáltatóm ilyet hál'istennek nem csinál. Sőt, 1024 kbps helyett 1,5 Mb jön, vagyis a másfélszerese annak, amit fizetek. De ezért nem fogok reklamálni.

  • Gerygrey #2
    A 400 wattos táp sem fogyaszt 0,4 KWh-t, csak 400 watt a maximális terhelhetősége, egy átlagos gép fogyasztása 0,2-0,3 KWh. És 1 kwh ~35 Forint, tehát egy másfél órás film végignézése kevesebb mint 100 forintnyi villanyszámlát generál.

    Régebben én is baromságnak tartottam a Youtube-os filmnézést, de amióta van HD is, megváltozott a véleményem, nagyon ígéretes a minősége. Kérdés, hogy milyen üzleti modell tudja fenntartani a HD filmnézés generálta brutális sávszéligényt.
  • B0nFire #1
    Hát én még egy darabig biztosan nem nézek online filmeket. Főleg, ha telepakolják reklámmal. Az amerikai előfizetéses online filmcsatornák mennyivel kínálnak több pluszt, mint a tévé? Akkor inkább előfizetek a tévében 3 mozicsatornára, és reklám nélkül annyit mozizhatok, amennyit akarok. Nem fogok az íróasztal mellett a 17"-os monitoron mozizni, hanem kényelmesen a fotelből a tévén. Mellesleg a tévé sose tekeri úgy a villanyórát, mint a gépem 400 W-ot tápja.