Molnár András

A vállalkozásokat célozza a Google

Már több mint 2 millió vállalat használja a Google internetes irodai szoftverét. A kereső-óriás hirdetési kampányt indít, hogy elhódítsa a vásárlókat a Microsoft és IBM termékeitől.

A Franciaországban, Japánban, és Nagy-Britanniában a héten induló kampány célja megerősíteni a cég helyzetét az email-kliensek és egyéb irodai szoftverek piacán. Jelenleg a Microsoft és az IBM szoftverei dominálnak a céges emailezés területén, ezért a Google megpróbálja meggyőzni a vállalatokat, hogy váltsanak inkább a Google sokat emlegetett felhő-alapú szolgáltatására, amiben a szoftverek az interneten keresztül érhetők el, és a Google adatközpontjaiban találhatók, nem pedig az irodai gépeken.

A cég szerint a számítási felhő-alapú szolgáltatások befektetési és üzemeltetési oldalon egyaránt gazdaságosabbak, mint a hagyományos szoftverek, noha újabban a szolgáltatás kiesések - beleértve a Google Gmail előző havi lehalását is - felveti az üzleti felhasználók számára az online szoftverek megbízhatóságának kérdését.

Tom Austin, a Gartner elemzője szerint a legtöbb vállalkozás végül át fog állni a felhő-alapú emailre, de ez a folyamat évekig is eltarthat. Megjegyezte, hogy az IBM és a Microsoft már bevezették a felhő-alapú termékeiket, és úgy tűnik, hogy a Cisco is saját felhő-alapú szoftverrel fog előállni.

A Google vezérigazgatója, Eric Schimdt a vállalat negyedéves eredményekről szóló beszámolóján elmondta, hogy többet fektetnek be az új üzleti kezdeményezésekbe. A Google Alkalmazások részleg a vállalat kimutatása szerint nyereséges, több száz millió dollár éves hasznot hoz, de ez persze csak egy kicsi része a vállalat egészének, ami majdnem 22 milliárd dollár bevételt ért el az előző évben. Andrew Kovacs szóvivő közlése szerint az Alkalmazások csapat létszáma az előző év folyamán megduplázódott, így több mint 1000 alkalmazottat számlál.


A cég Alkalmazásokat népszerűsítő reklámja

A vállalat közlése szerint szoftvereiket már 2 millió vállalat használja (júniusban 1,75 millió volt). Ez magában foglalja mind a nagyvállalati felhasználókat, akik 50 dolláros éves díjat fizetnek minden felhasználó után, mind pedig azokat a kisebb vállalatokat, ahol 50 alkalmazottnál kevesebb van, így ők ingyenesen használhatják a szoftvert. Továbbá 20 millió aktív Google Apps felhasználó van (15 millió júniusban), habár ebben benne vannak a diákok is, akik a cég által az egyetemeknek biztosított ingyenes változatot használják.

A Google marketing kampánynak egyaránt része a nyomtatott hirdetések olyan helyeken, mint például a New York Times, vagy a Forbes, és a különböző városokban lévő vonat állomásokon, repülőtereken elhelyezett óriásplakátok. A Google marketing igazgatója, Tom Oliveri nem volt hajlandó elárulni, a Google mennyit is költ a 2009 végéig tartó kampányra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • norbinork #5
    pár éven belül biztos elterjed cégen belüli kommunikáció esetén, de aki eladni akar, annak küldeni kell a jó öreg mellékleteket e-mailban .xls és társai.
  • bakagaijin #4
    Most őszintén, érdekel ez bármilyen menedzsert is, amikor arról dönt hogy melyik beszállítóval szerződjön? A fejlesztői anyázások mértéke - akár valós akár nem - nem szempont.
  • djw #3
    én is vennék párat... hol lehet venni? :)
  • roliika #2
    Azéé..van arcuk. Nemtom láttatok-e gugli fejlesztő cuccot..tudjátok..android a neve...hát iszonyat, de komolyan. Na ebben egy rendes üzleti vagy desktop alkalmazást összehozni, nem kevés anyázás árán lehet.
  • Andr0 #1
    ilyenkor jönne jól pár Google részvény:) ha lenne pár db nekem biztos nem élnék szarul... Amugy igaza van a Google-nek 'Kezdőthet az alázás!'