Berta Sándor
A titkosított számok sem jelentenek védelmet
A különböző reklámügynökségek mindent elkövetnek, hogy még több bevételhez jussanak és nincsenek tekintettel a titkos telefonszámmal rendelkezőkre sem.
Nagyon sok vezetékes és mobiltelefon-előfizető titkosíttatja a számát, mert így akarja elkerülni, hogy például kéretlen hívásokkal zaklassák. A gazdasági válságot leginkább a reklámipar sínylette meg és ágazat szereplői folyamatosan azon gondolkoznak, hogy milyen módon tehetnek szert még több bevételre.
Nos, a Go Yellow nevű cég úgy gondolja, hogy azokat az embereket keresné meg, akik nem szerepelnek a nyilvános telefonkönyvekben. A legnagyobb adatvédelmi problémát az jelenti, hogy a vállalat már hozzá is jutott több mint 90 millió (!) titkosított vezetékes és mobil telefonszámhoz. Mindezt az tette lehetővé, hogy nemrég módosították a német távközlési törvényt, amely szerint a szolgáltatók kiadhatják az előfizetőik adatait, amennyiben valaki meg akarja keresni őket és ehhez az ügyfél is hozzájárul. A módosítást egyébként a Szövetségi Hálózatfelügyelet kezdeményezte. A müncheni Go Yellow ezt a kiskaput használja ki decembertől és így fért hozzá a 90 millió adatcsomaghoz.
A telefonszámok titkosítása világszerte egyre népszerűbb. csak Németországban a 100 millió mobil telefonszámnak csak a 3 százaléka szerepel telefonkönyvben vagy más nyilvános rendszerben. Érthető, hogy a reklámágazat úgy érzi, eljött az ő ideje. Hiszen ezáltal könnyen bombázhatók lesznek az előfizetők különböző ajánlatokkal, szolgáltatásokkal. "Ebből az üzletből 150-200 millió eurós forgalom származhat és már az első évben 15 millió euróra tehetünk szert. Most építjük ki az adatbázisunkat és együttműködést tervezünk a közösségi portálok üzemeltetőivel is" - jelentette ki Klaus Harisch, a Go Yellow vezetője.
A müncheni társaság már meg is kapta a 11 80 00 telefonszámot és azt tervezi, hogy telefon- és e-mail üzenetközvetítő szolgáltatást létesít a titkosított számmal rendelkezőknek. Hasonló szolgáltatást tervez a Telegate cég is, amely már meg is kezdte a tárgyalásokat a mobil szolgáltatókkal.
Nagyon sok vezetékes és mobiltelefon-előfizető titkosíttatja a számát, mert így akarja elkerülni, hogy például kéretlen hívásokkal zaklassák. A gazdasági válságot leginkább a reklámipar sínylette meg és ágazat szereplői folyamatosan azon gondolkoznak, hogy milyen módon tehetnek szert még több bevételre.
Nos, a Go Yellow nevű cég úgy gondolja, hogy azokat az embereket keresné meg, akik nem szerepelnek a nyilvános telefonkönyvekben. A legnagyobb adatvédelmi problémát az jelenti, hogy a vállalat már hozzá is jutott több mint 90 millió (!) titkosított vezetékes és mobil telefonszámhoz. Mindezt az tette lehetővé, hogy nemrég módosították a német távközlési törvényt, amely szerint a szolgáltatók kiadhatják az előfizetőik adatait, amennyiben valaki meg akarja keresni őket és ehhez az ügyfél is hozzájárul. A módosítást egyébként a Szövetségi Hálózatfelügyelet kezdeményezte. A müncheni Go Yellow ezt a kiskaput használja ki decembertől és így fért hozzá a 90 millió adatcsomaghoz.
A telefonszámok titkosítása világszerte egyre népszerűbb. csak Németországban a 100 millió mobil telefonszámnak csak a 3 százaléka szerepel telefonkönyvben vagy más nyilvános rendszerben. Érthető, hogy a reklámágazat úgy érzi, eljött az ő ideje. Hiszen ezáltal könnyen bombázhatók lesznek az előfizetők különböző ajánlatokkal, szolgáltatásokkal. "Ebből az üzletből 150-200 millió eurós forgalom származhat és már az első évben 15 millió euróra tehetünk szert. Most építjük ki az adatbázisunkat és együttműködést tervezünk a közösségi portálok üzemeltetőivel is" - jelentette ki Klaus Harisch, a Go Yellow vezetője.
A müncheni társaság már meg is kapta a 11 80 00 telefonszámot és azt tervezi, hogy telefon- és e-mail üzenetközvetítő szolgáltatást létesít a titkosított számmal rendelkezőknek. Hasonló szolgáltatást tervez a Telegate cég is, amely már meg is kezdte a tárgyalásokat a mobil szolgáltatókkal.