Berta Sándor

Jön a Facebook Lite

A Facebook munkatársai jelenleg is tesztelik a közösségi platform "sávszélesség-kímélő" verzióját. Két amerikai blog, a Mashable és a TechCrunch is beszámolt a népszerű közösségi portál új változatáról.

Az új program kifejlesztése azután szivárgott ki, hogy a cég véletlenül már azelőtt néhány felhasználónak meghívót küldött a tesztelésre, hogy az új honlap elérhető lett volna. Így a szoftver természetesen felkeltette a látogatók érdeklődését, akik hiába keresték a Facebook Lite-ot. Az első beszámolók alapján látható, hogy az új platform rendkívüli mértékben hasonlítani fog a Twitterre és a közösségi hálózatok valós idejű kapcsolattartási karakterét akarja erősíteni.

A cél a gyors betöltés és az egyszerűbb kezelőfelület, az alapvető funkciók azonban megmaradnak, így a felhasználók a jövőben is tehetnek bejegyzéseket, elfogadhatnak ismerősi bejelöléseket vagy megtekinthetnek fotókat. A Facebook Lite hasonlítani fog a hálózat meglévő mobilos változatára. A béta verziót Indiában tesztelik, és Kínában, valamint Oroszországban akarják elterjeszteni. Ezekben az országokban rengeteg új felhasználó próbálja ki először a Facebookot és egyszerűbb kezelőfelületek akarnak kínálni nekik. Facebooknak jelenleg 250 millió aktív felhasználója van, ezeknek azonban több mint 72 százaléka az Egyesült Államokban és Európában él, ahol a gyors internetkapcsolat már elterjedt.

Emellett sor került egy másik fontos bejelentésre is. Adam Conner ugyanis a Facebook blogjában jelezte, hogy új felhasználási feltételeket dolgoztak ki. A csomag része számos javaslat. Ezek egyike, hogy a jövőben a regisztrált tagok a profiljaikat nem használhatják nyereségszerző tevékenységre. Mielőtt az új szabályok hatályba lépnének bárki leírhatja a véleményét a Facebook Site Governance oldalon, szavazást ugyanakkor nem tartanak a kérdésben. A közösségi portál legutóbb áprilisban változtatta meg a felhasználási feltételeket. Akkor 600 000 látogató foglalt állást a tervezett változtatásokkal kapcsolatban.

A Facebook kedden jelentette be, hogy megvásárolja a Friendfeed nevű szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat. A technikailag kiforrott platform átvétele azt jelzi, hogy a vállalat igyekszik felkészülni a Google és a Twitter jelentette egyre nagyobb kihívásokra. A nagy konkurens MySpace is kifejlesztette Lite verzióját, amelyből hiányoznak a külcsínre vonatkozó beállítási lehetőségek és a kiegészítő médiafunkciók többsége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #3
    jokor jut eszukbe
  • chuky123 #2
    Na az épitő jellegü komment volt
  • Sanyix #1
    ez is egy szar