MTI
Újabb Xbox 360 per a Microsoft nyakában
A Microsoft Xbox 360 konzolja árusításának leállítását követeli egy bírósági keresetben Illinois államban egy feldühödött vásárló, mondván a cég úgy forgalmazta a konzolt, hogy tökéletesen tudatában volt egy gyártásai hibának, azaz egyszerűen selejtet árult.
2008 decemberében, egy évvel azután, hogy a férfi megvette az Xbox 360 gépet, a konzol rendszere elromlott, így a férfi elküldte a gépet a Microsofthoz javításra. Mivel a gépre már nem volt garancia, a vevőszolgálat 99 dollárt (19 ezer forint) kért javítási költségként és gép cseréjéért. A férfi keresetében azt is kihangsúlyozta, hogy a Microsoft semmilyen magyarázatot sem adott neki arra, hogy mi baja volt a gépének.
A hiba minden bizonnyal nem a jól ismert "vörös körös halál" hibajelenség, ugyanis ezt a cég elismerte még 2007 júliusában és ennél a hibajelenségnél három évre kiterjesztette a garanciát - olvasható a gamespot.com honlapon. A felperes nem csak azt követeli, hogy ismerjék el panaszát és térítsék meg a kárát, hanem azt is, hogy bírósági ítélettel tiltsák meg a Microsoftnak, hogy tovább árusítsa az Xbox 360 konzolt.
A redmondi cégóriás konzoljának perek sorozatát kell kiállnia, amióta csak a boltokba került. Pár héttel a 2005. novemberi indulás után rögtön egy túlmelegedéshez kapcsolódó perrel kellett szembenéznie. 2006-ban azért perelték a céget, mert az egyik olyan szoftveres frissítés, amelyik a kezelőfelületet érintette, tönkretette bizonyos felhasználók gépeit. 2007 júliusában újabb pert varrtak a Microsoft nyakába: ezúttal az Xbox Live internetes rendszer leállásai miatt. Végül még ugyanebben az évben még egyszer beperelték a céget azért, mert a konzol megkarcolta a lemezeket, hogyha a felhasználók úgy kapcsolták be a gépet, hogy az félre volt döntve.
A Microsoft egyelőre nem kommentálta az újabb ügyet.
2008 decemberében, egy évvel azután, hogy a férfi megvette az Xbox 360 gépet, a konzol rendszere elromlott, így a férfi elküldte a gépet a Microsofthoz javításra. Mivel a gépre már nem volt garancia, a vevőszolgálat 99 dollárt (19 ezer forint) kért javítási költségként és gép cseréjéért. A férfi keresetében azt is kihangsúlyozta, hogy a Microsoft semmilyen magyarázatot sem adott neki arra, hogy mi baja volt a gépének.
A hiba minden bizonnyal nem a jól ismert "vörös körös halál" hibajelenség, ugyanis ezt a cég elismerte még 2007 júliusában és ennél a hibajelenségnél három évre kiterjesztette a garanciát - olvasható a gamespot.com honlapon. A felperes nem csak azt követeli, hogy ismerjék el panaszát és térítsék meg a kárát, hanem azt is, hogy bírósági ítélettel tiltsák meg a Microsoftnak, hogy tovább árusítsa az Xbox 360 konzolt.
A redmondi cégóriás konzoljának perek sorozatát kell kiállnia, amióta csak a boltokba került. Pár héttel a 2005. novemberi indulás után rögtön egy túlmelegedéshez kapcsolódó perrel kellett szembenéznie. 2006-ban azért perelték a céget, mert az egyik olyan szoftveres frissítés, amelyik a kezelőfelületet érintette, tönkretette bizonyos felhasználók gépeit. 2007 júliusában újabb pert varrtak a Microsoft nyakába: ezúttal az Xbox Live internetes rendszer leállásai miatt. Végül még ugyanebben az évben még egyszer beperelték a céget azért, mert a konzol megkarcolta a lemezeket, hogyha a felhasználók úgy kapcsolták be a gépet, hogy az félre volt döntve.
A Microsoft egyelőre nem kommentálta az újabb ügyet.