MTI
Iráni twitterblogban reklámozott egy bútorbolt
A Habitat bútoráruházlánc bocsánatot kért azért, mert korábban arra használta fel az iráni tüntetést, hogy az eseménnyel kapcsolatos twitteres hozzászólásaiban saját termékeit reklámozza.
A cég oly módon alkalmazta a "trükköt", hogy üzeneteihez az Irán és Muszavi kulcsszavakat kapcsolta, így azok, akik ebben a témában keresgéltek, óhatatlanul a Habitat reklámjaiba ütköztek. Az ilyen felhasználók száma pedig nem volt csekély, hiszen a Twitter közösség fórumot arra használták az irániak, hogy információkat osszanak meg egymással, illetve koordinálják a nemrégiben lezajlott iráni elnökválasztás miatti tüntetéseket.
A Twitter-felhasználók dühösen reagáltak a Habitat húzására, és sokan panaszt is tettek miatta. Saját hozzászólásaikban arról írtak, hogy szégyellnie kellene magát a cégnek, amiért saját javára visszaél a súlyos iráni helyzettel. A Habitat egyik Twitter-üzenete) így szólt: "MUSZAVI Lépjen be ingyen az adatbázisunkba, és nyerhet egy 1000 fontot érő ajándékot!".
A Habitat a panaszok hatására azonnal leszedette bejegyzéseit. Az áruházlánc azt állította, hogy hivatalosan nem engedélyezte a hozzászólásokat, azt azonban nem árulta el, hogy ki a felelős értük. Ugyanakkor egy online kommunikációs szakember arról beszélt: nehéz elképzelni, hogy "ilyen súlyos tévedés" megtörténhetett volna a Habitat tudta nélkül.
Alex Burmaster, a Nielsen Online piackutató cég szakembere szerint megszokott dolog, hogy a cégek olyan szociális-közösségi hálózatokkal reklámoztatják magukat, mint a Twitter, ám ebben az esetben a Habitat borzasztóan mellényúlt. "Elképesztő, hogy egyáltalán ilyet meg mertek tenni. Ez nem vezethetett máshoz, csak a felhasználók dühös reakcióihoz, hiszen egy komoly politikai és emberi szituációt használt ki a Habitat, méghozzá gyomorforgató módon - vélekedett az illető. - Úgy viselkedett, mint egy elefánt a porcelánboltban. A reklám egyébként is rendkívül kényes kérdés a szociális hálózatokon. Az emberek sokkal személyesebbnek tartják a párbeszédeiket, semmint hogy tolerálják, ha reklámokkal megszakítják beszélgetéseiket".
A cég oly módon alkalmazta a "trükköt", hogy üzeneteihez az Irán és Muszavi kulcsszavakat kapcsolta, így azok, akik ebben a témában keresgéltek, óhatatlanul a Habitat reklámjaiba ütköztek. Az ilyen felhasználók száma pedig nem volt csekély, hiszen a Twitter közösség fórumot arra használták az irániak, hogy információkat osszanak meg egymással, illetve koordinálják a nemrégiben lezajlott iráni elnökválasztás miatti tüntetéseket.
A Twitter-felhasználók dühösen reagáltak a Habitat húzására, és sokan panaszt is tettek miatta. Saját hozzászólásaikban arról írtak, hogy szégyellnie kellene magát a cégnek, amiért saját javára visszaél a súlyos iráni helyzettel. A Habitat egyik Twitter-üzenete) így szólt: "MUSZAVI Lépjen be ingyen az adatbázisunkba, és nyerhet egy 1000 fontot érő ajándékot!".
A Habitat a panaszok hatására azonnal leszedette bejegyzéseit. Az áruházlánc azt állította, hogy hivatalosan nem engedélyezte a hozzászólásokat, azt azonban nem árulta el, hogy ki a felelős értük. Ugyanakkor egy online kommunikációs szakember arról beszélt: nehéz elképzelni, hogy "ilyen súlyos tévedés" megtörténhetett volna a Habitat tudta nélkül.
Alex Burmaster, a Nielsen Online piackutató cég szakembere szerint megszokott dolog, hogy a cégek olyan szociális-közösségi hálózatokkal reklámoztatják magukat, mint a Twitter, ám ebben az esetben a Habitat borzasztóan mellényúlt. "Elképesztő, hogy egyáltalán ilyet meg mertek tenni. Ez nem vezethetett máshoz, csak a felhasználók dühös reakcióihoz, hiszen egy komoly politikai és emberi szituációt használt ki a Habitat, méghozzá gyomorforgató módon - vélekedett az illető. - Úgy viselkedett, mint egy elefánt a porcelánboltban. A reklám egyébként is rendkívül kényes kérdés a szociális hálózatokon. Az emberek sokkal személyesebbnek tartják a párbeszédeiket, semmint hogy tolerálják, ha reklámokkal megszakítják beszélgetéseiket".