Napi Online

Interneten európai utolsó a Malév

A téli menetrendben 18 Boeing gépéből hármat a földre parancsol a Malév, ezzel párhuzamosan számos desztinációt kivesz a menetrendjéből, és közel sem biztos, hogy az adott járatokat jövő tavasszal újraindítja - mondta el Martin Gauss vezérigazgató.

Egyes célállomások felé csökken a járatsűrűség, de lesz bővítés is. A cél, hogy a Malév a regionális részpiacok fontos szereplője legyen - elsősorban a Balkán felé kapcsolatot teremtve. Az orosz kapcsolat nem stratégiai - mondta a vezérigazgató, ezzel mintegy jelezve, hogy a finanszírozó Vnyesekonombank pénzügyi befektetésként kezeli a magyar légitársaságot. A szakember szerint a három aszfalton maradó géppel jobban ütemezhető lesz a karbantartás és a cég gyorsabban tud reagálni a charter-, illetve gépbérlési igényekre.

Gauss szerint a cél az utazóközönség növelése: a Malév az idén 3,1 millió utast szeretne szállítani összesen 51 779 idei járatán, 65,6 százalékos férőhely-kihasználtság mellett. Az üres helyek feltöltésére elsősorban a fapadosokat kedvelő utazóközönséget szemelték ki, ennek kapcsán a Malév szeretné megduplázni az online értékesített jegyek arányát - jelenleg ez mindössze 10 százalék, az európai légitársaságok között a legalacsonyabb. A terv valóra váltásához új kapcsolatot alakítanak ki az utazási irodákkal, jóval többet költenek majd marketingre és rendszeres lesz az online kedvezmény is. A technikai oldalon ugyanakkor meg kell újítani az eddig akadozó internetes foglalási rendszert is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #8
    Az a "legközelebbi város" amit írsz, az East Midlands reptér, az valami 200km-re van Londontól, kb ugyanaz mint Bp-Pozsony...
  • JL666 #7
    ez mekkora baromság. Tavaly a terrorizmusnál fontosabb bűncselekményként jelölték meg a késelést. Júniusig 18 halál történt (egy 14 milliós városban).
    Ennyire fosol?
  • OrdasFarkas #6
    Kérdés már csak az, hogy ki akar Londonba menni, ahol a külföldi -kiváltképp a közép-kelet-európai- turistákat lemészároják a sikátorokban és a hullája a Temzén úszik le ?
  • JL666 #5
    jó a Ryan kilök egy árat, de felszámolja a csomagokat pluszba (max 15 kg) + online check in, ilyen check in, olyan check in, még minden xar rájön...
  • JL666 #4
    attól függ mikor foglalod, tavaly 30ért voltam londonban a wizz-el, mondjuk mostmár több lett.
  • TeDDyRuSh #3
    Ugyanez fapadoson:
    Easyjet - 47.311HUF (közvetlen)
    Rayanair - 26.998HUF (nem London, hanem a legközelebbi város, közvetlen utazással, East Midlands, vagy az a verzió, amit bakagaijin írt, Pozsonyból Londonba!)
    Wizzair - 53.980 (közvetlen)

    Igen, lehet Lufthansa bedarál majd mindenkit, bááár ugye nincs közvetlen járat pl. Londonba.
  • bakagaijin #2
    Igen, én is aggódom mi lesz ha a Lufthansa kiszorít (vagy felvásárol) mindenki mást az árazásával aztán szépen elkezdi majd emelni az árakat... Gyakran már a fapadosok alá is ígér, a színvonal pedig jóval magasabb. Nem lux, de nagyon korrekt.

    Vagy a másik: Ryanair bejelentette, hogy akár meg is vehetné a Lufthansát kilóra.

    A fapadosok egyébként drágábbak is a listádnál. Easyjet 60, Wicc 54. Egy kivétel van: Ryanair (Pozsony (!) - Stansted) 26. Mondom én, Lufthansa bőven a fapadosok alá ígér...
  • TeDDyRuSh #1
    Istenem, és erre most kerül sor?! Kíváncsiságból megnéztem, hogy ha 1 hetet kint töltenék Londonban, akkor mennyi lenne az útiköltségem egyes légitársaságoknál. Természetesen ez esetben nem fapados járatokat nézek, de a legolcsóbb jegyre vadászok a csúcsszezonban, mindegy melyik reptérre. Az időtartam 1 hét, Július 20-27-ig, vagyis hétfőtől hétfőig, hogy még olcsóbb legyen a jegy. Csak ezen a napon utaznék, egy felnőtt jeggyel, de bármelyik napszakban, hisz 22 óráig kell elfoglalnom a szobámat Londonban.

    Az utak és árak:
    Lufthansa - 46,200HUF (utazás kb. 5óra, átszállás München, vissza Düsseldorf)
    British A. - 60.900HUF (közvetlen járat, naponta többször, utazás 1,5ó.)
    Malév - 69.300HUF (közvetlen járat, naponta többször,utazás 1,5ó)
    Brussel A. - 72.250HUF (Brüsszeli átszállás, utazás 4,5ó)
    Air France - 90.400HUF (átszállás Párizs, utazás 5ó.)
    KLM - 91.400HUF (átszállás Amsterdam, utazás 5ó.)

    Persze meg kell jegyezni, hogy más más apró plusz szolgáltatást takar minden társaság, de azért vannak jelentős különbségek is. Ezen kis rögtönzött táblázat szerint a MALÉV egy alsó-középkategóriát képvisel árban, bár az igazi összehasonlítást a British A-el lehet megtenni, hisz ez a két társaság üzemeltet közvetlen járatokat és megdöbbentően, csaknem 10 ezer forinttal kerül többe a MALÉV jegye. Sajnos időm nem volt kideríteni milyen szolgáltatásokban különbözik a két társaság, igaz talán a másfél óra utazást fél lábon is ki lehet bekkelni, még ha egy ásványvízzel sem dobnának meg. Szerencsénkre belefutottunk egy Lufthansa akcióba is, szóval ha valaki minőségi társaságnál akar utazni, olcsón és nem számít az idő, akkor van egy jó ajánlat is. Ez persze minden társaságnál meg van, de ebben az esetben pont ez a lista alakult ki.

    Bár többször volt dolgom a MALÉV-vel, de valahogy sosem az maradt meg bennem, hogy valamiben is kitűntek volna. Középkategória, középkategóriás árakkal.
    Csak jókat tudok kívánni a társaságnak. Szüksége van rá, nehéz időkben meg ezek a fejlesztések nélkülözhetetlenek.

    Szóval a választásom a British Airways-re esett. Mondjuk körülnéznék, mi a helyzet a fapadosoknál, de az ár így is szimpatikus.