Napi Online
Interneten európai utolsó a Malév
A téli menetrendben 18 Boeing gépéből hármat a földre parancsol a Malév, ezzel párhuzamosan számos desztinációt kivesz a menetrendjéből, és közel sem biztos, hogy az adott járatokat jövő tavasszal újraindítja - mondta el Martin Gauss vezérigazgató.
Egyes célállomások felé csökken a járatsűrűség, de lesz bővítés is. A cél, hogy a Malév a regionális részpiacok fontos szereplője legyen - elsősorban a Balkán felé kapcsolatot teremtve. Az orosz kapcsolat nem stratégiai - mondta a vezérigazgató, ezzel mintegy jelezve, hogy a finanszírozó Vnyesekonombank pénzügyi befektetésként kezeli a magyar légitársaságot. A szakember szerint a három aszfalton maradó géppel jobban ütemezhető lesz a karbantartás és a cég gyorsabban tud reagálni a charter-, illetve gépbérlési igényekre.
Gauss szerint a cél az utazóközönség növelése: a Malév az idén 3,1 millió utast szeretne szállítani összesen 51 779 idei járatán, 65,6 százalékos férőhely-kihasználtság mellett. Az üres helyek feltöltésére elsősorban a fapadosokat kedvelő utazóközönséget szemelték ki, ennek kapcsán a Malév szeretné megduplázni az online értékesített jegyek arányát - jelenleg ez mindössze 10 százalék, az európai légitársaságok között a legalacsonyabb. A terv valóra váltásához új kapcsolatot alakítanak ki az utazási irodákkal, jóval többet költenek majd marketingre és rendszeres lesz az online kedvezmény is. A technikai oldalon ugyanakkor meg kell újítani az eddig akadozó internetes foglalási rendszert is.
Egyes célállomások felé csökken a járatsűrűség, de lesz bővítés is. A cél, hogy a Malév a regionális részpiacok fontos szereplője legyen - elsősorban a Balkán felé kapcsolatot teremtve. Az orosz kapcsolat nem stratégiai - mondta a vezérigazgató, ezzel mintegy jelezve, hogy a finanszírozó Vnyesekonombank pénzügyi befektetésként kezeli a magyar légitársaságot. A szakember szerint a három aszfalton maradó géppel jobban ütemezhető lesz a karbantartás és a cég gyorsabban tud reagálni a charter-, illetve gépbérlési igényekre.
Gauss szerint a cél az utazóközönség növelése: a Malév az idén 3,1 millió utast szeretne szállítani összesen 51 779 idei járatán, 65,6 százalékos férőhely-kihasználtság mellett. Az üres helyek feltöltésére elsősorban a fapadosokat kedvelő utazóközönséget szemelték ki, ennek kapcsán a Malév szeretné megduplázni az online értékesített jegyek arányát - jelenleg ez mindössze 10 százalék, az európai légitársaságok között a legalacsonyabb. A terv valóra váltásához új kapcsolatot alakítanak ki az utazási irodákkal, jóval többet költenek majd marketingre és rendszeres lesz az online kedvezmény is. A technikai oldalon ugyanakkor meg kell újítani az eddig akadozó internetes foglalási rendszert is.