MTI

Problémásak a légitársaságok weboldalai

Az Európai Unió területén működő légitársaság közül csak 16 cég holnapja működött teljesen szabályosan, 52 társaság - közöttük a Malév és a Wizz Air - azonban kötelezettséget vállalt arra, hogy orvosolja a problémákat - derül ki a 2007-ben indított EU-vizsgálat tapasztalataiból.

Az EU az átfogó vizsgálat eredményeivel összhangban ellenőrző listát készített a honlapokról a fogyasztók védelmében. Az uniós szakemberek elsősorban a légitársaságok árfeltüntetési gyakorlatát kifogásolták, előírva, hogy minden költségelemet már a foglalási folyamat elején tüntessenek fel.

Megváltozott az utasbiztosítással és más kiegészítő szolgáltatásokkal kapcsolatos eljárás is, hívják fel a figyelmet. Korábban számos cég ezeket a plusz költséggel járó szolgáltatásokat eleve elfogadottként szerepeltette - kipipálta az erre vonatkozó négyzetet a weboldalakon -, így a fogyasztónak kellett lépéseket tennie - törölni a pipákat -, ha ezekre nem tartott igényt.

A határokon átnyúló fogyasztóvédelmi problémák kezelésével foglalkozó Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) igazgatója, Morvay György példaként említette, hogy a listán szereplő légitársaságok közül a Wizz Air árfeltüntetésével kapcsolatban érkezett kifogás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!