SG.hu

Elektronikus beszállókártya a Lufthansa járataira

Hamarosan Budapesten is működik az elektronikus beszállókártya a Lufthansa járataira Közép-Európában másodikként Budapesten lehet igénybe venni az e-beszállókártyás megoldást.

A Lufthansa tovább bővíti kényelmi szolgáltatásait a Ferihegyi Repülőtéren. A német légitársaság járataira az eddigi online, illetve az utas által önállóan végzett check-in után új e-szolgáltatást vezet be: a mobiltelefonjukra érkező beszállókártyával, papír felhasználás nélkül léphetnek az utasok a repülőgépek fedélzetére. Az új szolgáltatás 2008. december elejétől elérhető Budapesten, a Ferihegyi Repülőtér 2-es terminálján. A mobiltelefonos beszállókártyát nyáron mutatta be a német légitársaság, s azóta már Amszterdamban, Londonban, Bécsben és Varsóban is sikerrel bevezették.

A cég sajtóközleménye szerint a magyarországi bevezetésre a sikeres németországi tesztek után került sor. 2008 nyarától már valamennyi belföldi német járaton igénybe lehetett venni e kényelmes és környezetbarát megoldást. Németországban naponta 400 európai célállomásra induló mintegy 1.000 járaton hetente immár több mint 10.000 utas használja az innovatív megoldást, a következő hónapokban pedig újabb európai repülőtereken mutatkozik be a mobiltelefonos beszállókártya.

“Budapest a régióban az első célállomások között van, ahol bevezetjük ezt a szolgáltatást." - mondja Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa közép-európai regionális igazgatója. “A mobil beszállókártya további egyszerűsíti az utasok dolgát, akik így még könnyebben vehetik igénybe a járatokat, időt és papírt takarítanak meg." - teszi hozzá.

A német légitársaság Budapestről induló járataira az utasok az online, illetve mobil internetes check-in után már jelenleg is saját maguk nyomtathatják ki a beszállókártyát, így maguk választhatnak a szabadon elérhető helyek közül, hová is szeretnének ülni. A mobiltelefonos beszállókártya esetében még egyszerűbb lesz a helyzet: ha az utas ezt a kényelemes és környezetbarát megoldást választja, e-mailben, vagy SMS-ben kap egy elektronikus beszállókártyát az internet-képes mobiltelefonjára.

Ez az e-beszállókártya a fontosabb adatokat, így az utas nevét, a járat számát és az indulás időpontját egy kétdimenziós vonalkódon tartalmazza, így a csak kézipoggyásszal rendelkező utasoknak a beszálláshoz mindössze a biztonsági ellenőrzést kell elvégezniük. A beszállási kapunál egy szkenner olvassa le a mobiltelefonról a jegy adatait és az utas teljes mértékben papírfelhasználás nélkül repülhet a Lufthansa járaton.

A szolgáltatás igénybevételéhez a mobiltelefonos foglaláskor a mobile.lufthansa.com oldalon a "Mobile Boarding Pass“ menüpontot kell kiválasztani. A jegyfoglalás során az e-mail cím megadása és ellenőrzése után az utasok azonnal megkapják elektronikus beszállókártyájukat. Ezzel a lépéssel a repülés akár teljes mértékben papírfelhasználás nélkül történhet: az utas online lefoglalhatja a jegyét, feladhatja a poggyászát és a mobiltelefonra kapott elektronikus beszállókártyával léphet a fedélzetre, így a reptéren csak a biztonsági ellenőrzésen kell átesnie. Ha az utas telefonja esetleg lemerült, akkor természetesen lehetősége van a check-in pultnál hagyományos beszállókártya kiállítására, ehhez csupán azonosítania kell magát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #1
    Azt megoldották már Ferihegyen, hogy a bőröndöket is be lehessen így csekkelni? (Baggage Drop-In)