Gyurkity Péter
A nettopok élesztik újra az asztali szegmenst
Egyre jobban kirajzolódik az úgynevezett all-in-one PC-k, vagyis a nettop készülékek által a piacra gyakorolt hatás: megugorhat ezen fejlesztések forgalma, amely új életet lehel az asztali konfigurációk szegmensébe.
A DisplaySearch a napokban felülvizsgálta a 2008 végén elkészített részletes előrejelzését, ezúttal jóval magasabb számokat alkalmazva a nettop készülékek esetében. A netbook megoldások asztali változatai a jelek szerint jóval nagyobb népszerűségre számíthatnak, mint azt korábban jelezték. Ebben természetesen az alacsony árnak jut a főszerep.
A beépített kijelzővel, visszafogott technikai specifikációval, valamint igencsak kedvező árral érkező megoldások ugyanis egyre több vásárló figyelmét keltik fel - ugyanúgy, ahogy a netbook fejlesztések a mobil szegmensben teszik ezt. Utóbbi esetében sokan hajlanak arra, hogy az átlagosnak mondható 800 dollár helyett inkább ennek felét, alig 400 dollárt fordítsanak egy új konfigurációra, ez utóbbi pedig általában egy új netbook megoldást takar. Az asztali számítógépek terén valami hasonló mehet végbe, és ez jóval nagyobb számokat takar, mint amit 2008 végén, a válság kellős közepén előrejeleztek.
Az all-in-one PC-k terén ugyanis idén 6 millió, jövőre pedig 7 millió eladott példányra számítanak, ami közel 80 százalékos ugrást jelent a forgalomban. Ez már nem lebecsülendő, mi több, fontos szerepet játszhat az asztali szegmensben, amely egyre inkább lemaradni látszik a mobil szféra mellett. Nem csoda, hogy a Dell és a Gateway mellett az Asus is saját változattal jelentkezett (meglovagolva az Eee PC család által keltett hullámokat), itt pedig már az első érintőképernyős megoldások is felbukkantak, mégpedig a HP jóvoltából.
A nettopok ráadásul ideális jelöltnek számítanak a különböző árleszállítások, nagyszabású akciók főszerepére - jövőre kiderül, mennyire jöttek be ezek a számítások.
A DisplaySearch a napokban felülvizsgálta a 2008 végén elkészített részletes előrejelzését, ezúttal jóval magasabb számokat alkalmazva a nettop készülékek esetében. A netbook megoldások asztali változatai a jelek szerint jóval nagyobb népszerűségre számíthatnak, mint azt korábban jelezték. Ebben természetesen az alacsony árnak jut a főszerep.
A beépített kijelzővel, visszafogott technikai specifikációval, valamint igencsak kedvező árral érkező megoldások ugyanis egyre több vásárló figyelmét keltik fel - ugyanúgy, ahogy a netbook fejlesztések a mobil szegmensben teszik ezt. Utóbbi esetében sokan hajlanak arra, hogy az átlagosnak mondható 800 dollár helyett inkább ennek felét, alig 400 dollárt fordítsanak egy új konfigurációra, ez utóbbi pedig általában egy új netbook megoldást takar. Az asztali számítógépek terén valami hasonló mehet végbe, és ez jóval nagyobb számokat takar, mint amit 2008 végén, a válság kellős közepén előrejeleztek.
Az all-in-one PC-k terén ugyanis idén 6 millió, jövőre pedig 7 millió eladott példányra számítanak, ami közel 80 százalékos ugrást jelent a forgalomban. Ez már nem lebecsülendő, mi több, fontos szerepet játszhat az asztali szegmensben, amely egyre inkább lemaradni látszik a mobil szféra mellett. Nem csoda, hogy a Dell és a Gateway mellett az Asus is saját változattal jelentkezett (meglovagolva az Eee PC család által keltett hullámokat), itt pedig már az első érintőképernyős megoldások is felbukkantak, mégpedig a HP jóvoltából.
A nettopok ráadásul ideális jelöltnek számítanak a különböző árleszállítások, nagyszabású akciók főszerepére - jövőre kiderül, mennyire jöttek be ezek a számítások.