Berta Sándor

Az Apple valódi alternatívája akar lenni a Nothing

A cégre a vásárlóknak és a vetélytársaknak is egyre inkább oda kell figyelniük.

A Carl Pei, a OnePlus társalapítója által 2021 januárjában létrehozott Nothing 2021 márciusában jelentette be az első termékötletét, amelynek neve Concept 1 volt és egy vezeték nélküli fülhallgatót takart. Tavaly szeptemberben pedig jól elrajtolt a vállalkozás telefonja. Akis Evangelidis társalapító és marketingigazgató elmondta, hogy a szoftveres újításokra akarnak erőteljesen összpontosítani és a közelgő Nothing Phone 2 készülékkel az amerikai egyesült államokbeli piacon is áttörést szeretnének elérni. A Nothing Tech előretörését nagy érdeklődés fogadta. A társaság vezeték nélküli fülhallgatói nemrég kaptak utódot az Ear 2 formájában, az első okostelefon, a Phone 1 második generációját pedig már bejelentette a vállalat és az néhány hónapon belül megjelenik.

Evangelidis szerint a Nothing egy olyan tipikus startup-történet, amelyet a technológiai konszernek egykori alkalmazottai hoztak létre. A Oneplus mára érett céggé vált, amelynek éves forgalma közel hárommilliárd dollár. Ezzel együtt járt a termékfejlesztés rugalmasságának elvesztése. A Nothing alapítócsapata, amely néhány harmincas évei elején járó emberből állt, valami újat akart felépíteni. A menedzser úgy véli, hogy a technológiai üzletág monotonná vált, az olyan izgalmas idők, mint amelyek egykor az első iPod vagy iPhone bemutatását jellemezték, elmúltak. Az alapötlet az volt, hogy a termékfejlesztést a fogyasztó szemszögéből közelítsék meg. A kockázati tőkebevonás első körében a Nothing hétmillió dolláros támogatást kapott. A befektetők között volt Tony Fadell, az iPod atyja; Kevin Lin, a Twitch társalapítója; Steve Hoffman, a Reddit társalapítója, és az ismert Youtuber, Casey Nestat.

Az Ear 1-ből a 2021-es megjelenése óta 600 000 darabot sikerült eladni. Ez több olyan beruházó pénztárcáját is megnyitotta, akiknek a tőkéje Evangelidis szerint lehetővé tette a Phone 1 fejlesztését. Az ellátási lánc és a szoftverfejlesztés kialakítása, amelyet kezdetben nagyrészt kiszerveztek, nagy kihívásnak bizonyult. A telefonból azóta 650 000 darabot adtak el és meglehetősen pozitív fogadtatásban részesült. Ez a szám büszkeségre ad okot, különösen azért, mert az Amerikai Egyesült Államokban nem jelent meg. Az amerikai változathoz a speciális piaci körülményekhez igazított antennákkal ellátott hardverre lett volna szükség, amelynek gyártása és integrálása akkoriban még nem volt kivitelezhető a Nothing számára.


Azóta azonban sok minden történt. A mobiltelefon Android 13 frissítésének bevezetése körül a fejlesztést házon belülre vonták és kibővítették a belső szoftverrészleget. Evangelidis szerint egy évvel ezelőtt még csak öt ember dolgozott ott, most viszont már majdnem 100. Összességében az alkalmazottak száma 200 körüliről 400-ra nőtt. Amíg az első okostelefon a felső középkategóriában kapott helyet, addig a Phone 2 a prémium szegmensbe hivatott beköltözni. A bejelentés szerint a készüléket Snapdragon Gen 8 chippel, azaz a Qualcomm csúcskategóriás SoC-egységével szerelik fel. Az azonban nem teljesen világos, hogy ez a jelenlegi "Gen2" változat vagy a tavalyi "Gen1" lesz.

Evangelidis a kamerák tekintetében is jelentős javulásra utalt, de anélkül, hogy a hardverre részletesebben kitért volna. Azt megjegyezte, hogy nem akarnak a specifikációs versenyben az élen járni. Bár a társaság saját Android-adaptációja, a Nothing OS eddig nagyon gyéren tartalmazott további funkciókat az alap Androidhoz képest, a társaság a most rendelkezésre álló erőforrásokat arra szeretné felhasználni, hogy új funkciókkal bővítse a rendszert. Ezeknek hozzáadott értéket kell nyújtaniuk puszta grafikai trükkök helyett.

Ez utóbbi vádat gyakran hangoztatták a "Glyph"-re, a Phone 1 hátoldalán található LED-sávokra. Evangelidis ellenvetése alapján ezek célja annak megkönnyítése, hogy ne vonja el az ember figyelmét a mobiltelefon, miközben valami mást csinál. A fényjelzéseknek köszönhetően ugyanis látható, hogy ki hívja az illetőt vagy ki küldött neki üzenetet. A közösség részéről érdeklődés mutatkozik a bővítések iránt, például az ételfutároknál a rendelések kézbesítésének vizuális időzítője iránt. A felhasználók legtöbbje azt kérte a fejlesztőktől, hogy a Glyph lámpákat használhassák egyszerű zseblámpaként a LED-villanás helyett.


A Phone 2 az amerikai egyesült államokbeli piacra és ezzel az Apple hazai területére is be akar törni. A menedzser bízik abban, hogy a vállalat ott is sikeres lesz, hiszen fülhallgatóik egyharmadát ott adták el anélkül, hogy saját online boltot üzemeltettek volna vagy pénzt fektetettek volna marketingbe. Már most is van egy népes rajongótáboruk, amely nagyon várja az új mobiltelefont. Számítanak azokra a felhasználókra is, akik mernek váltani az iPhone készülékükről az Androidra. Állítólag a Nothing a piacvezető ebben a kategóriában, Japánban pedig minden második ember, aki hátat fordít az iOS-nek, egy Nothing Phone-nál köt ki.

Arra a kérdésre, hogy hol látja a Nothingot néhány év múlva, a cég társalapítója azt válaszolta: "Szeretnénk az Apple valódi alternatívájává válni". Véleménye szerint az Android szegmensben jelenleg egyetlen vállalkozás sem tud olyan jól összeállított ökoszisztéma-kínálatot nyújtani, mint a Nothing. Ezért az összefüggő élményért jó hardverrel együtt a felhasználók hajlandóak sok pénzt is kiadni, még akkor is, ha ezzel egy úgynevezett aranykalitkában landolnak. Tehát a saját hardvertermékek és a jól elkészített szoftverek összjátéka a Nothing víziója, amivel ki akar tűnni. Ez a saját audiotermékek megvalósításában is megmutatkozik: bekapcsolás után a Phone 1 Android rendszerébe integrált "Nothing X" szoftver proaktívan bejelenti magát és egy gombnyomással lehetővé teszi a csatlakozást a Bluetooth menüben. Emellett minden konfigurációs lehetőséget biztosít, beleértve a keresési lehetőséget is, ha esetleg a közelben elkeveredtek volna az eszközök.

A társaság azonban az Apple zárt szemléletét nyitottsággal szeretné ellensúlyozni és nem akarja megszabni a vásárlóknak, hogy melyik termékét hogyan használják. Evangelidis e mottó példájaként említi a Nothing OS interakcióját más gyártók eszközeivel, például a Tesla távirányítója vagy az Apple Airpods akkumulátor-állapotának kijelzője formájában. Ezzel párhuzamosan a vállalat új termékkategóriákon is dolgozik és olyan lehetőségeket vizsgál, mint például a táblagépek. A Nothing 2024-ben új készülékkategóriát vezet be, de ezzel kapcsolatban a menedzser nem árult el többet. Evangelidis leszögezte, hogy nem akarnak árban versenyezni az Apple-lel. A cél a jó ár-teljesítmény arány elérése, de nem az, hogy az adott hardver legolcsóbb szállítója legyenek. Szintén nem tervezik, legalábbis egyelőre, a Nothing Phone további változatait sem, de azt nem zárta ki, hogy a jövőben lesz egy alap és egy pro modell is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #5
    Lazán kapcsolódik Nothing Phone bemutató (Anonimic)
    https://www.youtube.com/watch?v=FScEjKxigwA&ab_channel=AnonimInc.
  • Gabbbbbbbbbbbb #4
    "Sajnos a kamera a kínos ügy. Az SoC-t meg lehet venni. Az Android ingyenes, a GMS-t ki lehet fizetni.
    De a kamera az AI, és finomhangolás. És ebben az Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei/Honor élen járnak. Mert erre nagyon sokat kell költeni."

    A hozzászólásod miatt utánanéztem, hogy mit is tud ez a Nothing kamera. Szerintem meglepően jól teljesít, sokkal jobban, mint akármilyen Oneplus telefon. Szerintem legtöbb embernek elég is ez a teljesítmény, ha véletlen nem, akkor sideload-olni erre is lehet Google kamerát, de olyan nagy szükség erre nincsen.

  • wraithLord #3
    Hát meg alternatívája eddig is volt az Apple-nek. Minden, ami nem Apple.
  • takysoft #2
    Szóval Apple-nek akarnak alternatíva lenni, de amivel be akarják vonzani az embereket az az olcsó árfekvés.
    Így nehéz lesz :D

    Pillanatnyilag van egy fülhallgatójuk egy telefonjuk, meg terveik.

    Fülhallgatóval nem lehet hírnevet szerezni.
    Telefonnal lehet, de nem úgy, hogy vacak a kamerája.

    Sajnos a kamera a kínos ügy. Az SoC-t meg lehet venni. Az Android ingyenes, a GMS-t ki lehet fizetni.
    De a kamera az AI, és finomhangolás. És ebben az Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei/Honor élen járnak. Mert erre nagyon sokat kell költeni.

    Még ha meg is veszed a 1" szenzort, azzal önmagában nem vagy versenyképes. Esetleg, ha hozzálicenceled a Google kameraszoftverét is....

    De a Nothing nem ezt teszi. Hanem világít a telefon hátulján pár ledcsík.
    Ami amúgy aranyos. Ad a telefonnak egy identitást.

    Csak mindenki tokban használja a telefonját, és így ehhez nehezebb tokot gyártani :(

    Mindemellett erre értette a tag, hogy Apple alternatíva. Hogy minden termékük jól néz ki. Vagy legalább is valahogy felismerhetően.

    De azért valahol mégiscsak olcsóbb telefon olyanoknak, akik nem igényelnek erős hardvert...

    Senki se fogja ezért otthagyni az Apple ökoszisztémát.
  • NEOreg3 #1
    Narrátor: "De nem lesz."