MTI
Internetes tehetséggondozás Romániában és Szerbiában
Az interneten keresztül otthonról vagy az iskolából is bekapcsolódhatnak a most másodszor induló tehetséggondozó programba a Temesváron és Zentán, valamint a környékükön élő 10-16 éves diákok. A nyári táborral végződő tanfolyammal a szórványban élő, tehetséges magyar gyerekek tanulását és továbbtanulását kívánják segíteni.
A diákok életkoruknak megfelelő feladatokat kapnak, tantárgyanként (matematika, fizika, kémia és informatika), ezen kívül interdiszciplináris módszerrel is feldolgoznak feladatokat, vagyis egy témát több tantárgy szemszögéből vizsgálnak meg - mondta el Virginás-Tar Judith, a temesvári Bartók Béla Elméleti Líceum igazgatója, a Tálentum projekt menedzsere. A diákok az iskola internetes oldalán belépés után a saját internetes felületükön kapják meg a kérdéseket, ha az internetes hozzáférés nehézkes, akkor tanári segítséggel jut el hozzájuk az aktuális feladat.
A tavaly először meghirdetett internetes távoktatásban (e-learning) mintegy 160 romániai és szerbiai diák vett részt. Közülük a feladatok megoldásával a legtöbb pontot elérő 40-45 gyerek nyári táborban ismerkedhetett meg egymással és további új kísérletekkel. A 12 hónapos oktatási program, amelynek Romániában nyolc, Szerbiában öt iskola részese, az Európai Unió PHARE-programjából kap pénzt.
Az eddigi tapasztalatokról a távoktatásban részt vevő tanároknak előadásokkal bővített szakmai műhelyt tart a Bartók Líceum pénteken és szombaton. A most induló második e-learning tanév az interdiszciplináris online versennyel zárul majd. A legtöbb pontszámot elérő diákok romániai nyári táborban, illetve egy vajdasági kiránduláson vehetnek majd részt.
A diákok életkoruknak megfelelő feladatokat kapnak, tantárgyanként (matematika, fizika, kémia és informatika), ezen kívül interdiszciplináris módszerrel is feldolgoznak feladatokat, vagyis egy témát több tantárgy szemszögéből vizsgálnak meg - mondta el Virginás-Tar Judith, a temesvári Bartók Béla Elméleti Líceum igazgatója, a Tálentum projekt menedzsere. A diákok az iskola internetes oldalán belépés után a saját internetes felületükön kapják meg a kérdéseket, ha az internetes hozzáférés nehézkes, akkor tanári segítséggel jut el hozzájuk az aktuális feladat.
A tavaly először meghirdetett internetes távoktatásban (e-learning) mintegy 160 romániai és szerbiai diák vett részt. Közülük a feladatok megoldásával a legtöbb pontot elérő 40-45 gyerek nyári táborban ismerkedhetett meg egymással és további új kísérletekkel. A 12 hónapos oktatási program, amelynek Romániában nyolc, Szerbiában öt iskola részese, az Európai Unió PHARE-programjából kap pénzt.
Az eddigi tapasztalatokról a távoktatásban részt vevő tanároknak előadásokkal bővített szakmai műhelyt tart a Bartók Líceum pénteken és szombaton. A most induló második e-learning tanév az interdiszciplináris online versennyel zárul majd. A legtöbb pontszámot elérő diákok romániai nyári táborban, illetve egy vajdasági kiránduláson vehetnek majd részt.