SG.hu
A Google biztosítja a Kodolányi hallgatóinak levelezését
A Google és a Kodolányi János Főiskola (KJF) megállapodott, hogy szeptember elsejétől minden elsős hallgató a Google Alkalmazások Oktatói csomag keretében a Google levelezőrendszerére épülő főiskolai email-címet fog kapni.
A főiskola, amely a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként vezeti be a keresőcég Alkalmazások nevű csomagját, a későbbiekben más Google-szolgáltatások elindítását is tervezi. A Google Alkalmazások termékek és szolgáltatások olyan személyre szabható kombinációja, amely elősegíti az oktatási intézmények, cégek vagy szervezetek tagjai közti csoportmunkát, hiszen a saját domain-nevük alatt használhatják a Google kommunikációs és együttműködést támogató megoldásait. Mindegyik szolgáltatást a Google üzemelteti és bármely internet-hozzáféréssel rendelkező PC-ről valamint mobil készülékről elérhetők.
A teljesen ingyenes Oktatói csomag kifejezetten az általános iskolák, középiskolák, valamint felsőoktatási intézmények számára készült. Nagyban elősegíti a diákok és tanárok közötti együttműködést, közös munkát, adat- és információ-megosztást, kommunikációt, valamint jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket és költségeket. A programban résztvevő közel kétezer első éves hallgató előtt a Kodolányi János Főiskola szeptember 1-jén nyitja meg kapuit. A felsőbb éves hallgatók számára várhatóan jövő februártól lesznek elérhetők az új szolgáltatások.
A főiskola elsőként a Gmail-re épülő levelező szolgáltatást és a Google Naptárt fogja bevezetni, amit a Google Dokumentumok követ majd. A 2008-ban beiratkozó hallgatók egységesen [email protected] formátumú email-címet kapnak, amelyre rendezvényekkel és az oktatással kapcsolatos levelek fognak érkezni a főiskolától és a tanároktól. Kodo.hu-s címüket természetesen más jellegű levelezésre is használhatják, hiszen a főiskoláról való távozásuk után is megtarthatják azokat.
Az egységes email-címek a korábbi, privát címekre épülő levelezőlistákat fogják helyettesíteni, megoldva az ezzel kapcsolatos gondok nagy részét (betelt vagy megszűnt postafiókokkal való kommunikáció, végzett diákok szűrése, stb.) A régóta bevezetni tervezett email-szolgáltatást a Google ingyen nyújtja, így az első évben mintegy egymillió forint, a későbbi években pedig szintén hasonló nagyságrendű költségtől mentesíti a főiskolát. A diákok értesítésére szolgáló SMS-rendszer feladatát a Google Naptár ingyenes SMS-küldő szolgáltatása fogja helyettesíteni, további, éves szinten közel egymillió forintos költségmegtakarítást jelentve ezzel. Hasznos segítséget jelent majd a távoktatásban a Google Dokumentumok, amelynek révén nemcsak az egyes tananyagok juttathatók el a diákokhoz, hanem különböző feladatok csoportosan is megoldhatók vele.
Dr. Tóth Ágnes, a KJF marketingigazgatója az együttműködés kapcsán elmondta: "Régóta fontolgatjuk már, hogy saját levelezőrendszert vezetünk be hallgatóinknak, hiszen elégedettségük és a velük való kommunikáció nagyon fontos számunkra. Eddig a várható technikai problémák és a magas költségek tartottak vissza minket a megvalósítástól, ezért örültünk nagyon a Google nyújtotta lehetőségnek. Döntésünkben komoly szerepet játszott az innovatív megoldások bevezetésére irányuló törekvésünk is: célunk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé hallgatóinknak, amelyek egyszerűsítik mindennapjaikat, ráadásul a jövőbe mutatók technológiai szempontból is."
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője hozzátette: "Nagyon örülök neki, hogy immár a magyar felsőoktatást is utolérte a legmodernebb informatikai koncepció, a "cloud computing" szele, amellyel az oktatási intézmények az igen szűkösen rendelkezésükre álló anyagi és emberi erőforrásaikat a fő tevékenységükre tudják koncentrálni. Mostantól a magyar diákok is használhatják azokat az eszközöket, amelyek többszázezer, a világ különböző országaiban tanuló társuk mindennapjait teszik hatékonyabbá és könnyebbé nap mint nap."
A főiskola, amely a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként vezeti be a keresőcég Alkalmazások nevű csomagját, a későbbiekben más Google-szolgáltatások elindítását is tervezi. A Google Alkalmazások termékek és szolgáltatások olyan személyre szabható kombinációja, amely elősegíti az oktatási intézmények, cégek vagy szervezetek tagjai közti csoportmunkát, hiszen a saját domain-nevük alatt használhatják a Google kommunikációs és együttműködést támogató megoldásait. Mindegyik szolgáltatást a Google üzemelteti és bármely internet-hozzáféréssel rendelkező PC-ről valamint mobil készülékről elérhetők.
A teljesen ingyenes Oktatói csomag kifejezetten az általános iskolák, középiskolák, valamint felsőoktatási intézmények számára készült. Nagyban elősegíti a diákok és tanárok közötti együttműködést, közös munkát, adat- és információ-megosztást, kommunikációt, valamint jelentősen csökkenti az adminisztrációs terheket és költségeket. A programban résztvevő közel kétezer első éves hallgató előtt a Kodolányi János Főiskola szeptember 1-jén nyitja meg kapuit. A felsőbb éves hallgatók számára várhatóan jövő februártól lesznek elérhetők az új szolgáltatások.
A főiskola elsőként a Gmail-re épülő levelező szolgáltatást és a Google Naptárt fogja bevezetni, amit a Google Dokumentumok követ majd. A 2008-ban beiratkozó hallgatók egységesen [email protected] formátumú email-címet kapnak, amelyre rendezvényekkel és az oktatással kapcsolatos levelek fognak érkezni a főiskolától és a tanároktól. Kodo.hu-s címüket természetesen más jellegű levelezésre is használhatják, hiszen a főiskoláról való távozásuk után is megtarthatják azokat.
Az egységes email-címek a korábbi, privát címekre épülő levelezőlistákat fogják helyettesíteni, megoldva az ezzel kapcsolatos gondok nagy részét (betelt vagy megszűnt postafiókokkal való kommunikáció, végzett diákok szűrése, stb.) A régóta bevezetni tervezett email-szolgáltatást a Google ingyen nyújtja, így az első évben mintegy egymillió forint, a későbbi években pedig szintén hasonló nagyságrendű költségtől mentesíti a főiskolát. A diákok értesítésére szolgáló SMS-rendszer feladatát a Google Naptár ingyenes SMS-küldő szolgáltatása fogja helyettesíteni, további, éves szinten közel egymillió forintos költségmegtakarítást jelentve ezzel. Hasznos segítséget jelent majd a távoktatásban a Google Dokumentumok, amelynek révén nemcsak az egyes tananyagok juttathatók el a diákokhoz, hanem különböző feladatok csoportosan is megoldhatók vele.
Dr. Tóth Ágnes, a KJF marketingigazgatója az együttműködés kapcsán elmondta: "Régóta fontolgatjuk már, hogy saját levelezőrendszert vezetünk be hallgatóinknak, hiszen elégedettségük és a velük való kommunikáció nagyon fontos számunkra. Eddig a várható technikai problémák és a magas költségek tartottak vissza minket a megvalósítástól, ezért örültünk nagyon a Google nyújtotta lehetőségnek. Döntésünkben komoly szerepet játszott az innovatív megoldások bevezetésére irányuló törekvésünk is: célunk, hogy olyan szolgáltatásokat tegyünk elérhetővé hallgatóinknak, amelyek egyszerűsítik mindennapjaikat, ráadásul a jövőbe mutatók technológiai szempontból is."
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője hozzátette: "Nagyon örülök neki, hogy immár a magyar felsőoktatást is utolérte a legmodernebb informatikai koncepció, a "cloud computing" szele, amellyel az oktatási intézmények az igen szűkösen rendelkezésükre álló anyagi és emberi erőforrásaikat a fő tevékenységükre tudják koncentrálni. Mostantól a magyar diákok is használhatják azokat az eszközöket, amelyek többszázezer, a világ különböző országaiban tanuló társuk mindennapjait teszik hatékonyabbá és könnyebbé nap mint nap."