Berta Sándor
Másképp használják a férfiak és a nők a mobilinternetet
A férfiakat és a nőket gyakran más-más témák érdeklik és ez jól megfigyelhető a mobilinternetezési szokások esetében is.
Mindkét nem tagjai előszeretettel alkalmazzák például a keresőket, az online időjárás-figyelő szolgáltatásokat és írnak e-maileket, azonban a férfiakat jobban érdeklik a friss tudósítások. Különösen az aktuális és a sporthírek esetében jelentős az eltérés (59 kontra 39 százalék, illetve 37 kontra 11 százalék), de a tőzsdei tudósítások is jobban kötik le a férfiak figyelmét. Ez derült ki a TNS Infratest piackutató cég által készített, Mobile Internet Benchmarking Studie 2008 című felméréséből.
A szakemberek a mobiltulajdonosokat közvetlenül a készülékeikre eljuttatott kérdőívek segítségével kérdezték mobilinternetezési szokásaikról. Idén július és szeptember között a megkeresésekre összesen 642-en válaszoltak. Érdekes például, hogy a nők 70 százaléka töltött már le legalább egyszer egy játékot a mobiljára. Ugyanez az arány a férfiaknál csak 59 százalék.
Még nagyobb a különbség más területeken. A nők 65 százaléka töltött már le legalább egy alkalommal csengőhangot és 57 százaléka zeneszámot. A férfiaknál ugyanez az érték 45, illetve 37 százalék. A mobilinternetezésre különösen a 30 év körüli nők és a 33 év körüli férfiak nyitottak. Jelenleg egyébként a mobilinternetezők 75 százaléka férfi és 25 százaléka nő.
S hogy milyen egy mai átlagos mobilinternetező? Nos fiatal, jól képzett, átlagosnál nagyobb havi bevétele van, és nyitott az új médiák, illetve technológiák iránt. A nők különösen a letöltési szolgáltatások iránt nyitottak. "Ez az elemzés segíthet a különböző felhasználói szokásoknak megfelelő termékértékesítési és reklámstratégiák kidolgozásában. Ezek a célközönség igényeire rávilágító elemzések hozzájárulhatnak a szolgáltatások új előfizetők részére való optimalizálásához" - nyilatkozta Ulrich Maier, a TNS Infratest csoportvezetője.
Mindkét nem tagjai előszeretettel alkalmazzák például a keresőket, az online időjárás-figyelő szolgáltatásokat és írnak e-maileket, azonban a férfiakat jobban érdeklik a friss tudósítások. Különösen az aktuális és a sporthírek esetében jelentős az eltérés (59 kontra 39 százalék, illetve 37 kontra 11 százalék), de a tőzsdei tudósítások is jobban kötik le a férfiak figyelmét. Ez derült ki a TNS Infratest piackutató cég által készített, Mobile Internet Benchmarking Studie 2008 című felméréséből.
A szakemberek a mobiltulajdonosokat közvetlenül a készülékeikre eljuttatott kérdőívek segítségével kérdezték mobilinternetezési szokásaikról. Idén július és szeptember között a megkeresésekre összesen 642-en válaszoltak. Érdekes például, hogy a nők 70 százaléka töltött már le legalább egyszer egy játékot a mobiljára. Ugyanez az arány a férfiaknál csak 59 százalék.
Még nagyobb a különbség más területeken. A nők 65 százaléka töltött már le legalább egy alkalommal csengőhangot és 57 százaléka zeneszámot. A férfiaknál ugyanez az érték 45, illetve 37 százalék. A mobilinternetezésre különösen a 30 év körüli nők és a 33 év körüli férfiak nyitottak. Jelenleg egyébként a mobilinternetezők 75 százaléka férfi és 25 százaléka nő.
S hogy milyen egy mai átlagos mobilinternetező? Nos fiatal, jól képzett, átlagosnál nagyobb havi bevétele van, és nyitott az új médiák, illetve technológiák iránt. A nők különösen a letöltési szolgáltatások iránt nyitottak. "Ez az elemzés segíthet a különböző felhasználói szokásoknak megfelelő termékértékesítési és reklámstratégiák kidolgozásában. Ezek a célközönség igényeire rávilágító elemzések hozzájárulhatnak a szolgáltatások új előfizetők részére való optimalizálásához" - nyilatkozta Ulrich Maier, a TNS Infratest csoportvezetője.