Gyurkity Péter
A mobil zene sikerére számít a Nokia
A Nokia bejelentette saját, Comes With Music elnevezésű akciójának elindulását. A cég az üzleti modell nagy sikerére számít, amely akár a globális zenei piac felét is kiteheti majd.
Arról mi is beszámoltunk, hogy a nagy mobilgyártó cégek egyre jobban hajlanak a zenei szolgáltatások kialakítása és üzemeltetése felé. A Sony Ericsson nem bírt magával és jelezte, hogy hasonló tervei vannak, a Nokia pedig októberre irányozta elő saját megoldásának debütálását. Most arról érkezett hír, hogy utóbbi vállalat nagy reményeket fűz ezen modell sikeréhez, és szerintük mindössze néhány év alatt globális szinten is nagy részesedést tudnak majd kihasítani a teljes digitális zenei piacból.
A Nokia szerint ugyanis 2010-re akár a teljes zenei piac felét is kiteheti majd a mobil szegmens, ahol egyre több és jobb zenei szolgáltatás válik majd elérhetővé, mégpedig egyre nagyobb felhasználói bázisra támaszkodva. Az nem kétséges, hogy a mobiltelefonok terjedése óriási lehetőségeket kínál azok gyártói számára, eddig azonban senki nem mert ilyen magabiztosan nyilatkozni a mobil zenei szolgáltatások várható eredményeiről. A cég persze saját, Comes With Music elnevezésű platformjának előnyére alapozva alakítaná ki ezt a helyzetet, amely elsősorban számukra jelentene dollármilliókat - na meg persze a kiadóknak, akik így már maguk is örülnek a megoldásnak.
Szakértőik arra hivatkoznak, hogy míg 2004-ben a digitális szegmens alig 2 százalékát tette ki a globális zenei piac területének, az idei év végére ez világszerte eléri majd a 20 százalékot. Ázsiában ennél is gyorsabban megy végbe az átalakulás, és az arány ebben a régióban decemberre meghaladhatja a 30 százalékot. Az évtized végére elérhetőnek tűnik az 50 százalékos megoszlás, ami persze azt jelentené, hogy mobiltulajdonosok százmillió ruháznak majd be az új készülékekbe és az azokhoz kapcsolódó zenei szolgáltatásokba.
A Nokia a maga részéről eddig mintegy 300 millió olyan hordozható eszközt adott el, amelyek valamilyen formában támogatták a zenelejátszást. Több mint 3 millióra rúg saját, a megfelelő licencek birtokában megszerzett és felhasznált dallamok száma, ezzel pedig nyilván az első helyet célozzák meg a digitális zenei szolgáltatások piacán - meglátjuk, mit szólnak majd ehhez a riválisok.
Arról mi is beszámoltunk, hogy a nagy mobilgyártó cégek egyre jobban hajlanak a zenei szolgáltatások kialakítása és üzemeltetése felé. A Sony Ericsson nem bírt magával és jelezte, hogy hasonló tervei vannak, a Nokia pedig októberre irányozta elő saját megoldásának debütálását. Most arról érkezett hír, hogy utóbbi vállalat nagy reményeket fűz ezen modell sikeréhez, és szerintük mindössze néhány év alatt globális szinten is nagy részesedést tudnak majd kihasítani a teljes digitális zenei piacból.
A Nokia szerint ugyanis 2010-re akár a teljes zenei piac felét is kiteheti majd a mobil szegmens, ahol egyre több és jobb zenei szolgáltatás válik majd elérhetővé, mégpedig egyre nagyobb felhasználói bázisra támaszkodva. Az nem kétséges, hogy a mobiltelefonok terjedése óriási lehetőségeket kínál azok gyártói számára, eddig azonban senki nem mert ilyen magabiztosan nyilatkozni a mobil zenei szolgáltatások várható eredményeiről. A cég persze saját, Comes With Music elnevezésű platformjának előnyére alapozva alakítaná ki ezt a helyzetet, amely elsősorban számukra jelentene dollármilliókat - na meg persze a kiadóknak, akik így már maguk is örülnek a megoldásnak.
Szakértőik arra hivatkoznak, hogy míg 2004-ben a digitális szegmens alig 2 százalékát tette ki a globális zenei piac területének, az idei év végére ez világszerte eléri majd a 20 százalékot. Ázsiában ennél is gyorsabban megy végbe az átalakulás, és az arány ebben a régióban decemberre meghaladhatja a 30 százalékot. Az évtized végére elérhetőnek tűnik az 50 százalékos megoszlás, ami persze azt jelentené, hogy mobiltulajdonosok százmillió ruháznak majd be az új készülékekbe és az azokhoz kapcsolódó zenei szolgáltatásokba.
A Nokia a maga részéről eddig mintegy 300 millió olyan hordozható eszközt adott el, amelyek valamilyen formában támogatták a zenelejátszást. Több mint 3 millióra rúg saját, a megfelelő licencek birtokában megszerzett és felhasznált dallamok száma, ezzel pedig nyilván az első helyet célozzák meg a digitális zenei szolgáltatások piacán - meglátjuk, mit szólnak majd ehhez a riválisok.