Berta Sándor
Gyilkos pozicíóban az online tévés platformok
A videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot, akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják.
A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég legújabb tanulmánya szerint a legtöbb videót, több mint százat az angolok, utánuk a németek (90), franciák (85) és az amerikaiak (75) néznek. Online töltött idejük legnagyobb részét, 13 százalékát a franciák töltik videók nézegetésével, míg az amerikaiaknál ez csak 6%. És hogy mit néznek az emberek? Ezen a téren a Google a YouTube révén egyértelmű vezető mindegyik országban, mind az elért emberek mennyiségét, mind a megtekintett videók számát nézve.
A folyamatot csak erősítik az internetes tartalmakat a televízió képernyőjén elérhetővé tévő szolgáltatások, amelyek az online videókkal és az egyre népszerűbb webes televíziós platformokkal együtt akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják. A szakemberek úgy vélték, ha az utóbbi nem is következik be, az biztosra vehető, hogy a videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot.
Online videótartalmak toplistája országokra lebontva - kakukktojás a Vivendi, a WoW videókkal
A dokumentum készítői rámutattak arra is, hogy az Egyesült Államokban tavaly 66 százalékkal több online videót néztek meg az emberek, mint az előző esztendő hasonló időszakában. Világszerte a felhasználók több mint 10 milliárd rövidfilmet tekintettek meg a világhálón. "A webes tv-szolgáltatók a népszerű filmkínálatukkal, a video-on-demand szolgáltatásaikkal, a videotékáikkal és a HD minőségű tartalmaikkal komoly kihívói lesznek a hagyományos műsorszolgáltatóknak" - prognosztizálta Alexander Mogg, a Roland Berger Strategy Consultants szélessáv- és médiaszakértője.
Híreket, vicces videókat, filmelőzeteseket nézünk havonta legtöbbet
A szakember hozzátette, hogy a webes tévék számára előnyt jelenthetnek az interaktív reklámok megjelentetésének lehetősége, a Time- és a Place-Shift funkciók, a személyre szabhatóság, valamint a közösségi portálokhoz való kapcsolódás lehetősége. A növekvő sávszélességek szintén a webes televízióknak kedveznek, amelyek így egyre jobb minőségű tartalmakat jelenthetnek meg. "A felhasználók egyre kevesebbet lesznek hajlandók fizetni a különböző műsorokért, ezért a legtöbb cég várhatóan továbbra is ingyenesen kínálja majd a szolgáltatását" - jósolta Felix Iblher, a Roland Berger távközlési szakértője. Abban a szakemberek egyetértettek, hogy a médiacégeknek és a távközlési szolgáltatóknak mielőbb reagálniuk kell az új kihívásokra, hogy megakadályozzák a nézőik elveszítését.
A stratégiai kommunikációs cég egyébként már tavaly februárban az egyik legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező területek közé sorolta az IPTV-ket és a mobiltelevíziózást, mondván, hogy néhány éven belül a médiapiac teljes jogú tagjaivá válhatnak.
A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég legújabb tanulmánya szerint a legtöbb videót, több mint százat az angolok, utánuk a németek (90), franciák (85) és az amerikaiak (75) néznek. Online töltött idejük legnagyobb részét, 13 százalékát a franciák töltik videók nézegetésével, míg az amerikaiaknál ez csak 6%. És hogy mit néznek az emberek? Ezen a téren a Google a YouTube révén egyértelmű vezető mindegyik országban, mind az elért emberek mennyiségét, mind a megtekintett videók számát nézve.
A folyamatot csak erősítik az internetes tartalmakat a televízió képernyőjén elérhetővé tévő szolgáltatások, amelyek az online videókkal és az egyre népszerűbb webes televíziós platformokkal együtt akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják. A szakemberek úgy vélték, ha az utóbbi nem is következik be, az biztosra vehető, hogy a videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot.
Online videótartalmak toplistája országokra lebontva - kakukktojás a Vivendi, a WoW videókkal
A dokumentum készítői rámutattak arra is, hogy az Egyesült Államokban tavaly 66 százalékkal több online videót néztek meg az emberek, mint az előző esztendő hasonló időszakában. Világszerte a felhasználók több mint 10 milliárd rövidfilmet tekintettek meg a világhálón. "A webes tv-szolgáltatók a népszerű filmkínálatukkal, a video-on-demand szolgáltatásaikkal, a videotékáikkal és a HD minőségű tartalmaikkal komoly kihívói lesznek a hagyományos műsorszolgáltatóknak" - prognosztizálta Alexander Mogg, a Roland Berger Strategy Consultants szélessáv- és médiaszakértője.
Híreket, vicces videókat, filmelőzeteseket nézünk havonta legtöbbet
A szakember hozzátette, hogy a webes tévék számára előnyt jelenthetnek az interaktív reklámok megjelentetésének lehetősége, a Time- és a Place-Shift funkciók, a személyre szabhatóság, valamint a közösségi portálokhoz való kapcsolódás lehetősége. A növekvő sávszélességek szintén a webes televízióknak kedveznek, amelyek így egyre jobb minőségű tartalmakat jelenthetnek meg. "A felhasználók egyre kevesebbet lesznek hajlandók fizetni a különböző műsorokért, ezért a legtöbb cég várhatóan továbbra is ingyenesen kínálja majd a szolgáltatását" - jósolta Felix Iblher, a Roland Berger távközlési szakértője. Abban a szakemberek egyetértettek, hogy a médiacégeknek és a távközlési szolgáltatóknak mielőbb reagálniuk kell az új kihívásokra, hogy megakadályozzák a nézőik elveszítését.
A stratégiai kommunikációs cég egyébként már tavaly februárban az egyik legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező területek közé sorolta az IPTV-ket és a mobiltelevíziózást, mondván, hogy néhány éven belül a médiapiac teljes jogú tagjaivá válhatnak.