Berta Sándor

Gyilkos pozicíóban az online tévés platformok

A videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot, akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják.

A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég legújabb tanulmánya szerint a legtöbb videót, több mint százat az angolok, utánuk a németek (90), franciák (85) és az amerikaiak (75) néznek. Online töltött idejük legnagyobb részét, 13 százalékát a franciák töltik videók nézegetésével, míg az amerikaiaknál ez csak 6%. És hogy mit néznek az emberek? Ezen a téren a Google a YouTube révén egyértelmű vezető mindegyik országban, mind az elért emberek mennyiségét, mind a megtekintett videók számát nézve.


A folyamatot csak erősítik az internetes tartalmakat a televízió képernyőjén elérhetővé tévő szolgáltatások, amelyek az online videókkal és az egyre népszerűbb webes televíziós platformokkal együtt akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják. A szakemberek úgy vélték, ha az utóbbi nem is következik be, az biztosra vehető, hogy a videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot.


Online videótartalmak toplistája országokra lebontva - kakukktojás a Vivendi, a WoW videókkal

A dokumentum készítői rámutattak arra is, hogy az Egyesült Államokban tavaly 66 százalékkal több online videót néztek meg az emberek, mint az előző esztendő hasonló időszakában. Világszerte a felhasználók több mint 10 milliárd rövidfilmet tekintettek meg a világhálón. "A webes tv-szolgáltatók a népszerű filmkínálatukkal, a video-on-demand szolgáltatásaikkal, a videotékáikkal és a HD minőségű tartalmaikkal komoly kihívói lesznek a hagyományos műsorszolgáltatóknak" - prognosztizálta Alexander Mogg, a Roland Berger Strategy Consultants szélessáv- és médiaszakértője.


Híreket, vicces videókat, filmelőzeteseket nézünk havonta legtöbbet

A szakember hozzátette, hogy a webes tévék számára előnyt jelenthetnek az interaktív reklámok megjelentetésének lehetősége, a Time- és a Place-Shift funkciók, a személyre szabhatóság, valamint a közösségi portálokhoz való kapcsolódás lehetősége. A növekvő sávszélességek szintén a webes televízióknak kedveznek, amelyek így egyre jobb minőségű tartalmakat jelenthetnek meg. "A felhasználók egyre kevesebbet lesznek hajlandók fizetni a különböző műsorokért, ezért a legtöbb cég várhatóan továbbra is ingyenesen kínálja majd a szolgáltatását" - jósolta Felix Iblher, a Roland Berger távközlési szakértője. Abban a szakemberek egyetértettek, hogy a médiacégeknek és a távközlési szolgáltatóknak mielőbb reagálniuk kell az új kihívásokra, hogy megakadályozzák a nézőik elveszítését.

A stratégiai kommunikációs cég egyébként már tavaly februárban az egyik legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező területek közé sorolta az IPTV-ket és a mobiltelevíziózást, mondván, hogy néhány éven belül a médiapiac teljes jogú tagjaivá válhatnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sathinel #7
    hm. Magyar szinkronnal a death note iszonyat gáz. Japánul nagyon király angol, magyar felírattal. A film hangulata teljesen elveszett így. De ez a gondom a legtöbb magyar szinkronnal. A film hangulata, mozija elveszik teljesen. Pl weeds is magyarul hihetetlen szar lett. A fekák szövegét még meg sem sikerült közelíteni, de a főszereplő csaj is sokkal jobb angolul. A gond hogy itthon a legtöbb helyen csak magyar szinkronos filmek mennek, míg más országokban eredeti hangokkal, felíratosan. Ez miatt van nállunk valsz nagyon kevés ember aki beszél más nyelvet. Több idegennyelvről nem is beszélek mert az mint a fehér holló.
  • Elhaym #6
    Én TV párti vagyok, egy fárasztó nap után jó mindig megnézni a kedvenc sorozatot magyar szinkronnal. PL Szökés, Death Note amik megunhatatlanok.
  • passatgt #5
    lehet van, de az az átlagot nem befolyásolja:)
  • Caine #4
    "A videókat megjelentető honlapok alapvetően befolyásolják és jelentősen megváltoztatják majd a közeljövőben a médiapiacot, akár a hagyományos műsorszórás vesztét is okozhatják."

    Okozhatják?

    A heti tv nézés nálam 1-2 óra (se) és az is natgeo vagy spectrum a háttérben. De van úgy, hogy 1-2 hétig semmi.
    Nem is tudom mikor néztem utoljára Tv-t tudatosan, hogy most ezt a műsort vagy filmet én megnézem ...

    "Okozhatják" ... lassan már csak a 8 év alattiak, a terhes nők és a nyugdíasok néznek tv-t. Mondjuk jobban belegondolva nekik is csinálják a legtöbb műsort.
    Akkor minden rendben, kereslet és kínálat szépen egymásra találtak. :)
  • torcipepe #3
    nem olvastam bele, de így megmondom, hogy egy darab hazai adat sincs közte
  • dez #2
    "Híreket, vicces videókat, filmelőzeteseket nézünk havonta legtöbbet"

    ..ha a pornót nem számoljuk bele. :P
  • tomcsa4 #1
    Cikk nekem nagyon tetszik (jól szerkesztett és bővelkedik az információban), csak egy a baj: miért nem lehet igényesebb címeket kitalálni? Gusztusosabb lenne.