Gyurkity Péter
Indul a DirectX 11 ismertetése
A Microsoft a jövő héten egy konferencián ismerteti a várhatóan jövő év végén megjelenő technológia részleteit, ezekről pedig az AMD és az nVidia is megbeszéléseket tart majd a közeljövőben.
Több forrás is arról számolt be, hogy a szoftvercég ismertetni készül a DirectX 11 főbb részleteit, illetve annak várható megjelenési időpontját. Erre az XNA konferencián kerítenének sort, amely a jövő héten indul a tengerentúlon. A rendezvényen már tavaly is szóba került a technológia, ám idén minden bizonnyal jóval több dologra fény derül.
Ilyen apróság például, hogy egészen pontosan mit is takar a név, milyen új megoldásokat várhatunk majd a csomagban. Redmondi nyilatkozatok alapján ezt a következőkben foglalhatjuk össze: új hardver és API, a Compute Shader néven megjelenő új shadertípus (Shader Model 5.0), amely állításuk szerint kötöttségek nélküli hozzáférést nyújt majd az új lehetőségekhez, az egyes szálak közötti kommunikációhoz, illetve I/O-műveletekhez. Ezzel leegyszerűsödik és egyben felgyorsul a meglévő funkciók kezelése, valamint megnyílik az út a további kiegészítő megoldások felé, amelyekről azonban még egyelőre nem esik szó.
Ami a megjelenést illeti, ez várhatóan közel esik majd a Windows 7 felbukkanásához, talán valamivel megelőzi azt. 2009 végén, illetve 2010 elején várják a hivatalos debütálást, és az új operációs rendszer is nagyjából ekkor várható. Mivel a meghajtók felépítése nem változik, a Vista számára sem jelent majd gondot az új technológia kezelése, ám a korábbi verziók ebből biztosan kimaradnak majd. Az biztos, hogy a DirectX 10 nem fog elődjéhez hasonlóan több mint 4 éves pályafutást maga mögött tudni.
A megjelenésre természetesen az AMD és az nVidia is készül, ők szintén egyeztetnek majd a részletekről, mégpedig a Siggraph konferencián. Azt még nem tudni, hogy mikorra tervezik a kompatibilis hardverek elkészültét.
Több forrás is arról számolt be, hogy a szoftvercég ismertetni készül a DirectX 11 főbb részleteit, illetve annak várható megjelenési időpontját. Erre az XNA konferencián kerítenének sort, amely a jövő héten indul a tengerentúlon. A rendezvényen már tavaly is szóba került a technológia, ám idén minden bizonnyal jóval több dologra fény derül.
Ilyen apróság például, hogy egészen pontosan mit is takar a név, milyen új megoldásokat várhatunk majd a csomagban. Redmondi nyilatkozatok alapján ezt a következőkben foglalhatjuk össze: új hardver és API, a Compute Shader néven megjelenő új shadertípus (Shader Model 5.0), amely állításuk szerint kötöttségek nélküli hozzáférést nyújt majd az új lehetőségekhez, az egyes szálak közötti kommunikációhoz, illetve I/O-műveletekhez. Ezzel leegyszerűsödik és egyben felgyorsul a meglévő funkciók kezelése, valamint megnyílik az út a további kiegészítő megoldások felé, amelyekről azonban még egyelőre nem esik szó.
Ami a megjelenést illeti, ez várhatóan közel esik majd a Windows 7 felbukkanásához, talán valamivel megelőzi azt. 2009 végén, illetve 2010 elején várják a hivatalos debütálást, és az új operációs rendszer is nagyjából ekkor várható. Mivel a meghajtók felépítése nem változik, a Vista számára sem jelent majd gondot az új technológia kezelése, ám a korábbi verziók ebből biztosan kimaradnak majd. Az biztos, hogy a DirectX 10 nem fog elődjéhez hasonlóan több mint 4 éves pályafutást maga mögött tudni.
A megjelenésre természetesen az AMD és az nVidia is készül, ők szintén egyeztetnek majd a részletekről, mégpedig a Siggraph konferencián. Azt még nem tudni, hogy mikorra tervezik a kompatibilis hardverek elkészültét.