Spencer
Intel: DX9-es integrált grafikus megoldás csak 2005-ben
A számítógépes grafika mostanság óriási fejlődésen megy keresztül, hiszen egymás után jelennek meg a piacon az újabbnál újabb grafikuskártyák.
Ahogy azt a WinHEC (Windows Hardware Engineering Conference) rendezvényen a Microsoft vezető munkatársaitól megtudhattuk: nemsokára érkezik a Windows XP jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő utódja, mely páratlanul új vizuális élményt biztosít majd a felhasználók számára. A Longhorn esetében tehát immár az operációs rendszer szerves részét fogja képezni egy teljesen újszerű grafikus rendszer, mely a fejlesztők elmondása szerint legalább DirectX 7.0-s grafikus megoldást fog igényelni a működéséhez, de az összes funkció kihasználásához DirectX 9.0 kompatibilis videokártya szükségeltetik majd.
A jelenleg grafikuskártya vásárlás előtt álló felhasználók vélhetően akkor járnak a legjobban, ha valamilyen DirectX 9.0-s terméket vásárolnak, ugyanis a DirectX 10 megjelenése egyelőre még nagyon messze van, a DirectX 8.1-es kártyáknál jelentősen többet tudó DirectX 9.0-s videokártyák pedig immár a piac lényegében összes szegmensében elérhetők. És mi a helyzet az integrált grafikus megoldások piacán? Nos az irodai gépek túlnyomó többségében jelenleg olyan integrált grafikus megoldások találhatók, melyek csak a 6.0-s DirectX-szel kompatibilisek. Különböző források szerint az Intel néhány napon belül le fogja rántani a leplet legújabb integrált alaplapi chipkészletéről, mely az Intel Extreme Graphics 2 nevezetű grafikus magot tudhatja magáénak, ez a mag azonban sokkal inkább DirectX 7.0, mintsem DirectX 9.0 kompatibilis.
A világ legnagyobb chipgyártó cégeként nyilvántartott Intel azt mondja, hogy 2003-ban még túlzottan drága lenne egy DirectX 9.0 támogatással rendelkező integrált grafikus megoldás piacra dobása, arról nem is beszélve, hogy a DirectX 9.0 kompatibilis grafikus processzorok chipsetekbe történő integrálása nem kis mérnöki feladatot jelent. Az Intel éppen ezért várhatóan csak 2005-ben, tehát a Longhorn operációs rendszer megjelenésével egy időben kívánja megjelentetni első DirectX 9.0 kompatibilis integrált grafikus megoldását, mely várhatóan már 0,09 mikronos csíkszélességgel fog rendelkezni. Figyelemre méltó, hogy az ATI Technologies és az Nvidia várhatóan már az idén be fogják jelenteni első DirectX 9-es integrált chipseteiket.
Ahogy azt a WinHEC (Windows Hardware Engineering Conference) rendezvényen a Microsoft vezető munkatársaitól megtudhattuk: nemsokára érkezik a Windows XP jelenleg Longhorn fejlesztési kódnevet viselő utódja, mely páratlanul új vizuális élményt biztosít majd a felhasználók számára. A Longhorn esetében tehát immár az operációs rendszer szerves részét fogja képezni egy teljesen újszerű grafikus rendszer, mely a fejlesztők elmondása szerint legalább DirectX 7.0-s grafikus megoldást fog igényelni a működéséhez, de az összes funkció kihasználásához DirectX 9.0 kompatibilis videokártya szükségeltetik majd.
A jelenleg grafikuskártya vásárlás előtt álló felhasználók vélhetően akkor járnak a legjobban, ha valamilyen DirectX 9.0-s terméket vásárolnak, ugyanis a DirectX 10 megjelenése egyelőre még nagyon messze van, a DirectX 8.1-es kártyáknál jelentősen többet tudó DirectX 9.0-s videokártyák pedig immár a piac lényegében összes szegmensében elérhetők. És mi a helyzet az integrált grafikus megoldások piacán? Nos az irodai gépek túlnyomó többségében jelenleg olyan integrált grafikus megoldások találhatók, melyek csak a 6.0-s DirectX-szel kompatibilisek. Különböző források szerint az Intel néhány napon belül le fogja rántani a leplet legújabb integrált alaplapi chipkészletéről, mely az Intel Extreme Graphics 2 nevezetű grafikus magot tudhatja magáénak, ez a mag azonban sokkal inkább DirectX 7.0, mintsem DirectX 9.0 kompatibilis.
A világ legnagyobb chipgyártó cégeként nyilvántartott Intel azt mondja, hogy 2003-ban még túlzottan drága lenne egy DirectX 9.0 támogatással rendelkező integrált grafikus megoldás piacra dobása, arról nem is beszélve, hogy a DirectX 9.0 kompatibilis grafikus processzorok chipsetekbe történő integrálása nem kis mérnöki feladatot jelent. Az Intel éppen ezért várhatóan csak 2005-ben, tehát a Longhorn operációs rendszer megjelenésével egy időben kívánja megjelentetni első DirectX 9.0 kompatibilis integrált grafikus megoldását, mely várhatóan már 0,09 mikronos csíkszélességgel fog rendelkezni. Figyelemre méltó, hogy az ATI Technologies és az Nvidia várhatóan már az idén be fogják jelenteni első DirectX 9-es integrált chipseteiket.