Franczy
Az ATI RADEON termékcsaládja és a DirectX 8.0
Az ATI Technologies Inc. a DirectX 8.0 megjelenése kapcsán Torontóban bejelentette, hogy a RADEON termékcsalád a legszélesebb körben támogatja a legújabb Microsoft féle API-t (Application Programming Interfaces), mely új, eddig nem tapasztalt lehetőségeket nyújt mind
a hardware, mind a software fejlesztők számára. A legújabb DirectX verzió olyan új, fejlett grafikai technikákat támogat, mint a volume textures, pixel & vertex shaders, a higher order surfaces, és még sok más.
Az ATI RADEON grafikus processzorokban található Charisma Engine és a Pixel Tapestry technológiákat úgy tervezték, hogy maximálisan kihasználják a DirectX 8.0 API adta lehetőségeket. Az új DirectX megjelenésével ezek az új ATI technológiák teljes mértékben kihasználhatók lesznek. Nézzünk egy pár új grafikai megoldást, amelyet a DirectX 8.0 segítségével csak a RADEON chip-ek tudnak megvalósítani:
3D volume textures: segítségével komplex megvilágítási effektusok, valós köd és felhő, valamint deformálható környezetek hozhatók létre
továbbfejlesztett multitexturing: egyszerre akár három textúrát számol le, így az objektumok és felületeik nagyobb részletességűek lehetnek
keyframe interpoláció: olyan karakter animációk hozhatók létre vele, mint a morfolás, az arckifejezések, vagy a szöveg-száj szinkron
4-matrix skinning: ezzel a technikával a 3D-s karakterek élethűen mozoghatnak, görbülhetnek
Ezekkel és még sok más grafikai, technológiai újítással is találkozhatunk majd a 2001-ben megjelenésre kerülő csúcs játékokban, melyek persze már DirectX 8.0 támogatással lesznek ellátva.
"Az ATI RADEON segítségével fejlesztőink szuper morfolási effekteket hozhatnak létre, a még részletesebb grafikák és animációk érdekében. Jelenleg a RADEON a legkiforrottabb DirectX 8.0 technológiát támogató 3D-s grafikuskártya." - nyilatkozta paul Sheppard, az Eidos Interactive egyik fejlesztő menedzsere.
"Nagy hangsúlyt fektettünk a DirectX 8.0 API támogatására már a RADEON fejlesztésének legkoraibb fázisaiban is. Ennek eredményképpen most az ATI az első monitorkártya gyártócég, amely a legteljesebb DirectX 8.0 támogatású termékeket képes forgalomba hozni." - nyilatkozta Jewelle Schiedel-Webb, az ATI desktop termékmenedzsere.
Az ATI RADEON grafikus processzorokban található Charisma Engine és a Pixel Tapestry technológiákat úgy tervezték, hogy maximálisan kihasználják a DirectX 8.0 API adta lehetőségeket. Az új DirectX megjelenésével ezek az új ATI technológiák teljes mértékben kihasználhatók lesznek. Nézzünk egy pár új grafikai megoldást, amelyet a DirectX 8.0 segítségével csak a RADEON chip-ek tudnak megvalósítani:
Ezekkel és még sok más grafikai, technológiai újítással is találkozhatunk majd a 2001-ben megjelenésre kerülő csúcs játékokban, melyek persze már DirectX 8.0 támogatással lesznek ellátva.
"Az ATI RADEON segítségével fejlesztőink szuper morfolási effekteket hozhatnak létre, a még részletesebb grafikák és animációk érdekében. Jelenleg a RADEON a legkiforrottabb DirectX 8.0 technológiát támogató 3D-s grafikuskártya." - nyilatkozta paul Sheppard, az Eidos Interactive egyik fejlesztő menedzsere.
"Nagy hangsúlyt fektettünk a DirectX 8.0 API támogatására már a RADEON fejlesztésének legkoraibb fázisaiban is. Ennek eredményképpen most az ATI az első monitorkártya gyártócég, amely a legteljesebb DirectX 8.0 támogatású termékeket képes forgalomba hozni." - nyilatkozta Jewelle Schiedel-Webb, az ATI desktop termékmenedzsere.