Berta Sándor
Biometrikus határellenőrzések egész Németországban?
A biometrikus azonosítórendszerek mielőbbi bevezetése és elterjedése jelentősen megkönnyítheti a német repülőtereken az utasok és poggyászaik vizsgálatát.
Legalábbis ezért lobbizik közös állásfoglalásában a Német Repülőterek Munkaközössége (ADV) és a BITKOM szakmai szervezet. "A biometrikus igazolványok jelentősen hozzájárulhatnak a határellenőrzések optimalizálásához. Jelenleg azonban sem a dokumentumok valódiságának megállapítására, sem az utasok azonosítására nem használják a biometrikus megoldásokat.
Üdvözöljük a német kormány biometrikus okmányokra vonatkozó terveit. Azonban most már arra van szükség, hogy a gazdasági élet szereplőivel közösen kidolgozzuk a biometrikus határellenőrzések bevezetésének ütemtervét" - jelentette ki Dieter Kempf professzor, a BITKOM elnökségi tagja. Tavaly a német repülőtereken körülbelül 73,5 millió utas esetében végeztek ellenőrzéseket, ami az összes utas 40 százalékát jelenti. Csak Frankfurt am Mainban 2007-ben az utasok 60 százalékánál, 32 millió személynél végeztek ellenőrzést. "A határellenőrzések mindig torlódást jelentenek az utasok számára a légikikötőkben. Éppen ezért és különösen a növekvő utasszám, illetve a biztonsági igények miatt lenne fontos egy hatékony rendszer.
Nálunk a legforgalmasabb napokon akár 180 000 ember is megfordul. Ahhoz, hogy a növekvő számuk mellett gyors és hatékony ellenőrzést végezhessünk, fontos az új és intelligens technológiák használata" - mondta Volker Zintel, a Frankfurt am Main-i repülőteret üzemeltető Fraport AG légi biztonsági részlegének meghatalmazottja. Németországban jelenleg csak Frankfurtban használják az Automatizált, Biometria Által Támogatott Határőrizet (ABG) nevű programot, amit a német kormány meghosszabbítana és kiterjesztene például a müncheni repülőtérre is. "A frankfurti program megmutatta, hogy a technológia a gyakorlatban is jól működik és az utasok is megkedvelték. Éppen ezért kell a megoldást kiterjeszteni egész Németországra, az összes légikikötőre" - tette hozzá Volker Zintel.
Európában egyébként jelenleg a frankfurti melletti csak a Schiphol, a Heathrow és a Charles de Gaulle légikikötőkben használnak biometrikus azonosító rendszereket. Az összes program célja a határellenőrzések egyszerűsítése és felgyorsítása, valamint az utazás biztonságosabbá tétele.
Legalábbis ezért lobbizik közös állásfoglalásában a Német Repülőterek Munkaközössége (ADV) és a BITKOM szakmai szervezet. "A biometrikus igazolványok jelentősen hozzájárulhatnak a határellenőrzések optimalizálásához. Jelenleg azonban sem a dokumentumok valódiságának megállapítására, sem az utasok azonosítására nem használják a biometrikus megoldásokat.
Üdvözöljük a német kormány biometrikus okmányokra vonatkozó terveit. Azonban most már arra van szükség, hogy a gazdasági élet szereplőivel közösen kidolgozzuk a biometrikus határellenőrzések bevezetésének ütemtervét" - jelentette ki Dieter Kempf professzor, a BITKOM elnökségi tagja. Tavaly a német repülőtereken körülbelül 73,5 millió utas esetében végeztek ellenőrzéseket, ami az összes utas 40 százalékát jelenti. Csak Frankfurt am Mainban 2007-ben az utasok 60 százalékánál, 32 millió személynél végeztek ellenőrzést. "A határellenőrzések mindig torlódást jelentenek az utasok számára a légikikötőkben. Éppen ezért és különösen a növekvő utasszám, illetve a biztonsági igények miatt lenne fontos egy hatékony rendszer.
Nálunk a legforgalmasabb napokon akár 180 000 ember is megfordul. Ahhoz, hogy a növekvő számuk mellett gyors és hatékony ellenőrzést végezhessünk, fontos az új és intelligens technológiák használata" - mondta Volker Zintel, a Frankfurt am Main-i repülőteret üzemeltető Fraport AG légi biztonsági részlegének meghatalmazottja. Németországban jelenleg csak Frankfurtban használják az Automatizált, Biometria Által Támogatott Határőrizet (ABG) nevű programot, amit a német kormány meghosszabbítana és kiterjesztene például a müncheni repülőtérre is. "A frankfurti program megmutatta, hogy a technológia a gyakorlatban is jól működik és az utasok is megkedvelték. Éppen ezért kell a megoldást kiterjeszteni egész Németországra, az összes légikikötőre" - tette hozzá Volker Zintel.
Európában egyébként jelenleg a frankfurti melletti csak a Schiphol, a Heathrow és a Charles de Gaulle légikikötőkben használnak biometrikus azonosító rendszereket. Az összes program célja a határellenőrzések egyszerűsítése és felgyorsítása, valamint az utazás biztonságosabbá tétele.