Berta Sándor
A cégek egyharmada használ közösségi szoftvereket
A felhasználók után a vállalatok is kezdik felfedezni az online szociális platformok előnyeit.
Minden harmadik vállalat alkalmaz rendszeresen legalább egy chat-, fórum- vagy más kommunikációs programot a munkatársaival és az ügyfeleivel való kapcsolattartásra - derült ki az Európai Gazdaságkutató Központ (ZEW) legfrissebb felméréséből. A használt szoftverek között vannak chatprogramok, fórumok, wikik, blogok és más megoldások. A legnépszerűbbek a cégek körében a közösségi oldalak. Minden ötödik vállalat képviselteti magát valamilyen formájában ezeken a portálokon.
A második leggyakoribb megoldásnak, 15 százalékkal a fórumok a számítanak, míg a cégek tíz százaléka alkalmaz wikiket vagy dolgozik csoportos munkaplatformokon. A blogok és más szociális szoftverek használata egyelőre még kevésbé elterjedt. Ennek ugyanakkor némileg ellentmond, hogy egyre több társaság vezetője és munkatársa vezet blogot. Úgy tűnik, ezek aránya azonban még nem jelentős. Ez a folyamat mindenesetre hamarosan megváltozhat. Közösségi programokat leggyakrabban az informatikai és távközlési szolgáltatók használnak, 100-ból 45 szolgáltatóról mondható el ez.
A cégek 50 százaléka a chateken, a fórumokon és más módon a külső ügyfelekkel tart kapcsolatot, 45 százalékot teszi ki a belső munkatársak információcseréje és 42 százalékot a munkatársak közötti kapcsolattartás. A vállalatok az ügyfélkapcsolataik ápolására 39 százalékban alkalmaznak közösségi szoftvereket, ezt 26-26 százalékkal a más társaságokkal való együttműködés, illetve a külsős munkatársakkal való kapcsolattartás, majd az üzleti folyamatok hatékonyabbá tétele (22 százalék), az innováció fokozása, javítása (21 százalék) és a reklámozás (11 százalék) követi.
Minden harmadik vállalat alkalmaz rendszeresen legalább egy chat-, fórum- vagy más kommunikációs programot a munkatársaival és az ügyfeleivel való kapcsolattartásra - derült ki az Európai Gazdaságkutató Központ (ZEW) legfrissebb felméréséből. A használt szoftverek között vannak chatprogramok, fórumok, wikik, blogok és más megoldások. A legnépszerűbbek a cégek körében a közösségi oldalak. Minden ötödik vállalat képviselteti magát valamilyen formájában ezeken a portálokon.
A második leggyakoribb megoldásnak, 15 százalékkal a fórumok a számítanak, míg a cégek tíz százaléka alkalmaz wikiket vagy dolgozik csoportos munkaplatformokon. A blogok és más szociális szoftverek használata egyelőre még kevésbé elterjedt. Ennek ugyanakkor némileg ellentmond, hogy egyre több társaság vezetője és munkatársa vezet blogot. Úgy tűnik, ezek aránya azonban még nem jelentős. Ez a folyamat mindenesetre hamarosan megváltozhat. Közösségi programokat leggyakrabban az informatikai és távközlési szolgáltatók használnak, 100-ból 45 szolgáltatóról mondható el ez.
A cégek 50 százaléka a chateken, a fórumokon és más módon a külső ügyfelekkel tart kapcsolatot, 45 százalékot teszi ki a belső munkatársak információcseréje és 42 százalékot a munkatársak közötti kapcsolattartás. A vállalatok az ügyfélkapcsolataik ápolására 39 százalékban alkalmaznak közösségi szoftvereket, ezt 26-26 százalékkal a más társaságokkal való együttműködés, illetve a külsős munkatársakkal való kapcsolattartás, majd az üzleti folyamatok hatékonyabbá tétele (22 százalék), az innováció fokozása, javítása (21 százalék) és a reklámozás (11 százalék) követi.