SG.hu

OFE: Megtéveszti a fogyasztókat az Invitel

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) ismételten több olyan panasz érkezett, amelyben fogyasztók arról számolnak be, megtévesztő módszerekkel próbálják őket rávenni, hogy régi telefonos előfizetésüket cseréljék újabbra.

Az OFÉ-nak a panaszosok a következőket mondták el: a "Magyar Telecom" nevében keresik meg őket telefonon, kedvezményes, vonalas telefonra szóló előfizetői ajánlattal. Fontos megjegyezni, hogy olyan fogyasztókról van szó, akik a Magyar Telekom (T-Com) vállalatnál már előfizetéssel rendelkeznek. Ugyancsak a történethez tartozik, hogy az Invitel Távközlési Zrt tulajdonosa, az egyesült államokbeli HTTC cégcsoport még 2007-ben felvásárolta a Tele 2-t, amely a felvásárlás időpontjától Invitel Telecom Kft néven működik tovább.

Az előfizetők számára csak jóval a kedvezményesnek tűnő ajánlat elfogadása után válik nyilvánvalóvá, hogy előfizetői jogviszonyuk megváltozott, és már nemcsak a T-Commal, hanem az Invitel Telecom Kft-vel (Invitel) is szerződéses kapcsolatban állnak. Ezek után az előfizető továbbra is a T-Comnak fizet alapdíjat, a kapcsolási és percdíjat viszont már az Invitel számlázza. A telefonon hangoztatott kedvezmény csak a percdíjra vonatkozik, de panaszosaink szerint ez nem lényeges nagyságú különbség, így adott esetben (alapdíj, kapcsolási díj és percdíj kombinációja) a fogyasztó akár többet is fizethet, mint a "kedvezményes" ajánlat előtt.

Számos esetben panaszosaink arról is beszámolnak, hogy a személyesen megjelenő ügynökök ingyenes telefonálási lehetőséget ígérnek, főként idősebb embereknek, akikkel apró betűs, olvashatatlan tudnivalókat tartalmazó szerződéseket iratnak alá. A fogyasztókat előzetesen arról sem tájékoztatják, hogy a "kedvezményes" ajánlattal együtt jár egy meghatározott hűségidő vállalása is. Mindezekről az előfizetők csak akkor értesülnek, amikor számukra az első számlát, vagy az írásos szerződést kipostázzák. Ilyenkor azonban már kész helyzet elé vannak állítva, hiszen, mivel távközlési szerződés telefonon, illetve bármilyen ráutaló magatartással is létrejöhet, az írásban megküldött szerződéstől már nem tudnak visszalépni.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megítélése szerint az Invitel és/vagy az Invitel szolgáltatását értékesítő alvállalkozók magatartása alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, ezért mindent meg fog tenni a megtévesztő eljárás megakadályozása érdekében. Az OFE kérte a Magyar Telekomtól, hogy csak az előfizetők írásos kérelmére engedélyezzék a szolgáltató váltást, amit a vállalat a törvény által engedélyezett rövid határidőre hivatkozva elutasított.

Az egyesület már jelezte a fenti problémákat az Invitel felé. Egy internetes portálon megjelent korábbi cikkből az derül ki, hogy a szolgáltató is elismeri, igaz önhibáján kívüli esetekként értékeli, a problémákat, és mindent megtesz a gyors rendezés érdekében. Sajnos a gyakorlat nem ezt mutatja, több jelenlegi panasz is azt mutatja, hogy a megtévesztő gyakorlattal az Invitel és/vagy alvállalkozói nem hagytak fel, az Invitel pedig továbbra sem ismer el minden kifogást, nem a fogyasztó javára dönt.

Az esetek kapcsán ismételten felhívják a fogyasztók figyelmét egy fontos tanulságra, melyet megfogadva elkerülhetőek a hasonló helyzetek: fontos tudni, hogy a távközlésben szerződés telefonon vagy bármilyen ráutaló magatartással is létrejöhet. Éppen ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, bármilyen új, kedvezményes ajánlattal hívnak fel minket, döntésünk előtt kérjünk írásos szerződéstervezetet, és csak annak alapos áttanulmányozása után hozzunk döntést. Telefonon keresztül semmilyen, mégoly kedvezményesnek tűnő ajánlatra se mondjunk igent. És mivel természetesen az ördög a részletekben rejlik, mindig olvassuk el az apró betűs részeket is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bertino #4
    vlszleg nem tudnak rájuk nagyobb büntetést kiróni.

    de tény, hogyha megpaskolnák a hátukat egy 400 milliós bírsággal, lehet, hogy azt is kifizetnék, de annak hatására már biztos elgondolkodnának
  • duke #3
    Nem olyan egyszeru a dolog,mert az invitel egy alairt szerzodest tud felmutatni,amit legfejebb utolag hajlando visszamondani,ha az ugyfel nagyon akarja.A gyakorlatban ez ugy megy,hogy napkozben jon az ugynok becsonget,es nagy dumaval meggyozi a 70 eves nenit,hogy ezutan milyen kedvezmenyesen tud majd telefonalni.Azt mar nem hangsulyoza ki,hogy havi par szaz forintot tud majd megsporolni,de csak akkor ha legalabb 20 ezer forint korul szokott lenni a havi szamla.Dolgoztam 3 napig ilyen helyen,hat erdekes,de gusztustalan munka.Az ugynokok az inviteltol teljesen fuggetlen alvalalkozok.Ha az ugynoknek sikerul naponta 6 ugyfelet bepalizni,akkor megkeres havi 200 nettot.Ami nem rossz kereset huszon eves fiataloknak viszonylag laza kotetlen munkaert.De ezert egesz nap hazudni kell.Szamomra megalazo volt egesz nap mosolyogva hazudni,becsapni ezeket az idos embereket,kihasznalva az esetleges szellemi,fizikai gyengeseguket.Hat ilyen munka ez.Amugy furcsa erdekes vilag az ugynokok vilaga,az apro trukok tucatjai,a kivul allo szamara erthetetlen szakzsargon,ahogy egymas kozott vitatjak latolgatjak a lehetosegeket,eshetosegeket. :))
  • Boba Fett #2
    A dolog egyszerű lenne: akkora büntetést kéne kiszabni rájuk, hogy a csőd szélére kerüljenek, akkor elgondolkodnának. De tudjuk, hogy kapnak valami kis büntit, amit zsebből kifizetnek és kész. Csak azt nem értem, ez kinek jó? A büntetést befizetik valahova, gondolom állambácsinak. Akkor állambácsinak és a fogyasztónak is az lenne az érdeke, hogy a cég gatyája is rámenjen egy ilyen büntetsére - a cégek nem mernének szemétkedni, állambácsinak meg bevétel lenne.
  • Riddick #1
    Röhej,hogy hagyják megtéveszteni az embereket! Minek vannak a hivatalaok,ha nem ezek ellen. Kirugnék egypár embert minden hivatalbol,aki illetékes az ügyben,és akkor biztos jobban össze kapnák magukat.