SG.hu

Az NHH 40 millió forintra bírságolta a UPC-t

A Nemzeti Hírközlési Hatóság 40 millió forintos bírságot szabott ki a UPC Magyarország Kft-re, mivel 2007 májusában a társaság internet és VoIP-telefon szolgáltatása úgy szűnt meg Budaörsön és Budapest XI. kerületének egy részén, hogy az érintett mintegy 2000 előfizetőt nem értesítették előzetesen.

Az NHH 2007 novemberében meghozott elsőfokú határozata ellen a UPC fellebbezést nyújtott be az NHH tanácsának elnökéhez, a most lezárult másodfokú eljárás azonban ezt elutasította. A hatóság a fogyasztók érdekeit jelentősen sértő lépés körülményeinek kivizsgálására, több előfizetői beadvány alapján indított eljárást a UPC ellen.

A UPC az érintett területeken egy másik szolgáltató hálózatán nyújtotta szolgáltatásait a két cég közötti szerződés alapján. A szerződést a hálózat tulajdonosa 2006 végén felmondta. A UPC és a hálózat tulajdonosa között a szerződésben foglalt elővásárlási jog alapján a felmondási időszak alatt folyamatos egyeztetések folytak a hálózat megvásárlásával kapcsolatban, azonban a tárgyalások nem vezettek eredményre és 2007 tavaszán a hálózat tulajdonosát egy harmadik szolgáltató megvette. Az adásvételt követően a hálózat új tulajdonosa 2007. május 29-én a UPC további szolgáltatási lehetőségét megszüntette és az előfizetők átmenetileg szolgáltatás nélkül maradtak.

A UPC a kellő időben, még a szolgáltatás megszűnése előtt elmulasztotta tájékoztatni az érintett előfizetőket a lehetséges változásokról, így a szolgáltatások megszűnése és a szolgáltatóváltás az előfizetőket váratlanul érte. Az előfizetők megbízható és naprakész információk hiányában nem voltak abban a helyzetben, hogy szabadon választhassanak az elérhető hírközlési szolgáltatók és szolgáltatások között. A szolgáltatóváltás miatt a VoIP telefonszolgáltatás kapcsán felmerülő számhordozási igények teljesítését a UPC megtagadta, így megsértette a számhordozás szabályaira vonatkozó rendelkezéseket is.

A UPC szolgáltatásai megszűnésével kapcsolatban tanúsított magatartása, és a számhordozási igények megtagadása miatt a hatóság elsőfokon 40 millió forintos bírságot szabott ki és egyben felhívta a szolgáltatót a számhordozási igények teljesítésére. A számhordozási követelményeknek ezt követően a UPC eleget tett.

A bírság összegének meghatározásakor az NHH figyelembe vette, hogy a UPC meghatározó szereplője a hírközlési ágazatnak, így a jogsértés piacra gyakorolt hatása jelentős. A hírközlési piac liberalizálásának fontos célja, hogy a fogyasztók megfelelő információk birtokában az elektronikus hírközlési piac valamennyi szegmensében korlátozások nélkül választhassanak a számukra legkedvezőbb ajánlatot kínáló szolgáltatások között.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CsZ #7
    40 milliónyival kevesebb bugyuta reklámot kell végignézni/hallgatni. Nem sok, de ez is valami :)
  • runny #6
    Bocsánat, NHH, de teljesen mind1, egyik kutya másik eb. Egyik másik bírság sem landol az ügyfél zsebében.
  • runny #5
    Én meg arra lennék kíváncsi hogy a GVH által kirótt bünti kinek a zsebébe vándorol. Azt pedig felejtsétek el, hogy minden érintett ügyfél 20000-t kap....
  • aaaaa #4
    Ha akár egy embernek (cégnek) is, akinek fontos a vállalkozásához használt, már ismert telefonszáma van, és egy apró adminisztrációs hiba miatt "elveszik", az nem 20000 Ft költség.
    Vagy ha a cégednek hónapoking nincs internet elérése, és a legjobb esetben mobil internetet vehetsz ennek többszöröséért havonta, az sem 20000 Ft kár.
    Kisembereket pitiáner gyorshajtásokért sokszor többre bírságolnak, mint 20 ezer Ft.
  • shabba #3
    Azt vedd figyelembe hogy csak kétezer ügyfélet érintett az eset(a UPC-nek meg 250 ezernél is több ügyfele van), ennek függvényében a 40 millió szerintem magas összeg, 20 ezer/ügyfél. Ennyit több év alatt sem kerestek az ügyfeleken.
  • engine #2
    Kicsit 1 oldalú a cikk azért. Nem feladatom védeni a UPC-t, de megszivatták őket is rendesen.
    Vagy sok szolgáltatót ismersz aki tejelő ügyfeleket a konkurenciának dob?
    A számhordozásos sztori tényleg gáz azért jár a bírság, de a másik felénél érdemes lenne megnézni hogyan szerezte meg a 3. fél a területet, szerintem...
  • Turdus #1
    ez igen, ez Magyarország. Megkockáztatom, hogy a bírság még csak el sem éri a cég napi bevételét. A korrekt az lett volna, ha kifizettetik a kiesésből eredő kárt a felhasználóknak, és azon felül 1 teljes havi bevételnyi bírság. Az igen, az kérem visszatartó erő. De ez még viccnek is gyenge...