SG.hu
Csak PR-cél a hűségszerződések szabályozása?
A SciamuS telekommunikációs tanácsadó cég szerint a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács, a természetes személy előfizetőkkel kötendő hűségszerződésekre vonatkozó ajánlása semmitmondó, elsősorban PR célokat szolgál.
A SciamuS közleménye szerint a kezdeményezés célja - miszerint az ügyfelek érdekeit védeni kell - ezzel az ajánlással nem valósult meg. Bedő Erik, a cég vezető tanácsadója szerint a vezetékes kommunikáció területén a hűségszerződések nem okoznak akkora gondot, mint a mobilszolgáltatók esetén. A mobilszolgáltatók a többszintű hűségnyilatkozatokkal úgy zárják be ügyfeleiket, hogy ezzel az esetek többségében az ügyfél nincs tisztában. A szolgáltatók célja a hűségnyilatkozatokkal, természetesen az ügyfelek szolgáltatóhoz kötése, melyet úgy tesznek meg, hogy mind a szerződések kötésekor, mind készülékvásárláskor "hűségre" kötelezik az ügyfelet átláthatatlan, "össze nem hangolt" lejárati dátumokkal, feltételekkel, túlzó lelépési követelésekkel. Emiatt lenne sürgető szigorú követelmények felállítása a szolgáltatókkal szemben.
A cég véleménye szerint az automatikus szerződéshosszabbítás kizárólag a szolgáltatók érdeke. Mitöbb, minden esetben mikor ezzel a módszerrel élnek kötelességük lenne a szerződés hosszabbítása előtt 60 nappal, az ügyfelek írásos tájékoztatása. A nyilatkozat sajnos, éppen ezzel ellentétes ajánlást tesz. Véleményük szerint előfizetések vásárlása esetén a hűségnyilatkozat nem fogadható el. Lelépési díj pedig csak abban az esetben jogos, amennyiben akciós készülékvásárlás történt. Sajnos, bizonyos mobilszolgáltatók előfizetés vásárlása esetén is megkövetelik ezt, akkor is, ha nem történt akciós készülékvásárlás..
Közleményükben leszögezik: akciós készülék vásárlása esetén kötelezővé kellene tenni a szolgáltató számára olyan ajánlat tételét, melyben a készülékvásárlás miatt megkötendő hűségnyilatkozat időtartama nem haladja meg a fő hűségnyilatkozat időtartamát.. Hiszen a több, egymással nem összehangolt hűségnyilatkozat átláthatatlan, felbonthatatlan hálót sző az ügyfelek köré. A SciamuS emellett hiányolja a konkrét javaslatokat, illetve elítéli a sok esetben a szolgáltatók érdekei mellett szóló ajánlás pontjait.
A SciamuS közleménye szerint a kezdeményezés célja - miszerint az ügyfelek érdekeit védeni kell - ezzel az ajánlással nem valósult meg. Bedő Erik, a cég vezető tanácsadója szerint a vezetékes kommunikáció területén a hűségszerződések nem okoznak akkora gondot, mint a mobilszolgáltatók esetén. A mobilszolgáltatók a többszintű hűségnyilatkozatokkal úgy zárják be ügyfeleiket, hogy ezzel az esetek többségében az ügyfél nincs tisztában. A szolgáltatók célja a hűségnyilatkozatokkal, természetesen az ügyfelek szolgáltatóhoz kötése, melyet úgy tesznek meg, hogy mind a szerződések kötésekor, mind készülékvásárláskor "hűségre" kötelezik az ügyfelet átláthatatlan, "össze nem hangolt" lejárati dátumokkal, feltételekkel, túlzó lelépési követelésekkel. Emiatt lenne sürgető szigorú követelmények felállítása a szolgáltatókkal szemben.
A cég véleménye szerint az automatikus szerződéshosszabbítás kizárólag a szolgáltatók érdeke. Mitöbb, minden esetben mikor ezzel a módszerrel élnek kötelességük lenne a szerződés hosszabbítása előtt 60 nappal, az ügyfelek írásos tájékoztatása. A nyilatkozat sajnos, éppen ezzel ellentétes ajánlást tesz. Véleményük szerint előfizetések vásárlása esetén a hűségnyilatkozat nem fogadható el. Lelépési díj pedig csak abban az esetben jogos, amennyiben akciós készülékvásárlás történt. Sajnos, bizonyos mobilszolgáltatók előfizetés vásárlása esetén is megkövetelik ezt, akkor is, ha nem történt akciós készülékvásárlás..
Közleményükben leszögezik: akciós készülék vásárlása esetén kötelezővé kellene tenni a szolgáltató számára olyan ajánlat tételét, melyben a készülékvásárlás miatt megkötendő hűségnyilatkozat időtartama nem haladja meg a fő hűségnyilatkozat időtartamát.. Hiszen a több, egymással nem összehangolt hűségnyilatkozat átláthatatlan, felbonthatatlan hálót sző az ügyfelek köré. A SciamuS emellett hiányolja a konkrét javaslatokat, illetve elítéli a sok esetben a szolgáltatók érdekei mellett szóló ajánlás pontjait.